Gå til innhold

Datteren min ble snauklipt på SFO i dag...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

7

• bouenas

7

• frosken

3

• annegunn

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest sfo arbeider

Jeg forventer at SFO sier ifra. Men i forhold til det snauklipte barnet var det vel ikke så mye som trengtes å si...

;-)

Alt etter hvilket forhold jeg hadde til hobbifrisørens foreldre ville jeg synes det kunne vært like godt å ta det opp selv, som at SFO tok det opp. Men det ryddigste ville da vært å avtalt dette med SFO.

Dette er jo ganske så uskyldig selv om mødre får hysterisk anfall av det.

;-)

mvh

Så lenge det skjedde på sfo skal vi informere foreldrene det gjelder så får foreldrene snakke seg imellom så mye de vil utenom :)

Jeg prøver hvertfall å få snakket med/fortalt foreldre om hendelser på sfo sånn at de har hørt det fra oss før de får høre det fra andre.

Samarbeid hjem/skole er meget viktig for oss.

Bra å høre. Setter også stor pris på dette samarbeidet.

Liker å høre om små og store begivenheter, riktig eller galt.

Man må gi barna lov og mulighet til å gjøre feil.

Dette er den type feil det bør være mulighet til å gjøre. Er det ikke det er overvåkningen for streng.

Så er det en pris å betale for all erfaring.

mvh

Okay da. må innrømme at du har _litt_ rett :-)

Mvh,

Gjest Streker på veggen..!

Vel, bra du ikke har vært moren min, du hadde vel ikke overlevd "overgangene" mine ;)

Synes du reagerer helt feil, og gjør en sak ut av noe som ikke er så viktig.

Må la barna dine gjøre sine "feil" og ikke flippe helt ut når noe du ikke liker skjer, kan godt tenke meg at dattra di får enda verre selvtillit av at du synes dette er så tragiskt..

Det er bare hår kvinne..! Ro ned.. og drit i hva andre folk kan synes om hvordan dattra di ser ut.

Det som dattra di har gjort viser bare at hun er sterk, og kan gå imot strømmen, noe som trengs veldig mye i vår lille verden. Ikke no vits i at du skal prøve og "bryte ned" dette vel? Hun er ikke en barbie dukke.

Annonse

Jeg husker nemlig en ung lærervikar som ringte meg temmelig hysterisk etter at en unge hadde klippet av fletta på jenta som satt foran ham i klassen. Midt i timen.

Den unge lærervikaren måtte blant annet snakke med en mindre fornøyd far:-)

Stakkars.... Lærervikaren, altså :-D

Gjest sfo arbeider

Vel, bra du ikke har vært moren min, du hadde vel ikke overlevd "overgangene" mine ;)

Synes du reagerer helt feil, og gjør en sak ut av noe som ikke er så viktig.

Må la barna dine gjøre sine "feil" og ikke flippe helt ut når noe du ikke liker skjer, kan godt tenke meg at dattra di får enda verre selvtillit av at du synes dette er så tragiskt..

Det er bare hår kvinne..! Ro ned.. og drit i hva andre folk kan synes om hvordan dattra di ser ut.

Det som dattra di har gjort viser bare at hun er sterk, og kan gå imot strømmen, noe som trengs veldig mye i vår lille verden. Ikke no vits i at du skal prøve og "bryte ned" dette vel? Hun er ikke en barbie dukke.

Hvis det ikke er lov å bli litt sjokkert når jentungen kommer skamklipt hjem så vet ikke jeg.

Selvfølgelig så flirer de sikkert av det om noen år, men akkurat når det skjedde er det lov å få hakeslepp.

Gjest jentemamma jeg og

Kjøpt er kjøpt og spist er spist og klipt er klipt. Ikke bruk energi på å ergre deg over noe du ikke får gjort noe med.

Ikke terp på det ovenfor din datter, bli ferdig med det. Det er desverre noen barn som blir snau av helt andre og mer tragiske årsaker, hvorfor lage sånn oppstyr om det? Det gjør det bare enda mer uakseptabelt å være snau for de som ikke har hatt noe valg hvis alle foreldre blir hysterisk over en kortklipt jente.

Jenta må føle seg som den styggeste jenta på jord etter din reaksjon. Den tror jeg virker sterkere på henne enn om noen skulle komme til å kommentere ørene hennes.

Men til ditt spørsmål, jeg ville bedt sfo ta det opp med den andre jentas foreldre.

Jeg hadde faktisk tatt det opp med den andre jentens foreldre.

Og ja, jeg hadde vært irritert.

Min datter har langt, fint hår og hvis en av venninnene hennes og henne hadde blitt enige om at de skulle klippe alt håret til min datter, da hadde jeg blitt sint.

Datteren vår går også i 2 klasse og vi bor i et borettslag med masse barnefamilier og da er det ikke bare bare og komme på skolen snauklippet.

De andre barna ville ha ledd av henne, mobbet henne og kalt henne stygge ting.

Og det tenker ikke barna på når de finner ut at de skal klippe av alt håret til venninnen sin.

Greit nok at hår vokser ut igjen, men likevel så hadde jeg blitt småirritert nettopp fordi det har tatt lang tid å få spart opp til det lange håret datteren vår hår og hun elsker å pynte håret sitt med alt mulig osv.

Jeg har lov til å komme med en reaksjon uansett og jeg vet med meg selv at jeg ville ha fått sjokk, blitt skuffet og deretter sint.

Og jeg hadde tatt en liten prat med venninnen i tillegg og sagt at man har ikke lov til å klippe hverandres hår uansett om den som blir klippet sier ja.

Så jeg skjønner ganske godt reaksjonen til hovedinnlegger.

Jeg husker nemlig en ung lærervikar som ringte meg temmelig hysterisk etter at en unge hadde klippet av fletta på jenta som satt foran ham i klassen. Midt i timen.

Den unge lærervikaren måtte blant annet snakke med en mindre fornøyd far:-)

Jeg samtalen med en far har visst jeg *hoste*, jeg mener den unge lærervikaren fortrengt, for det husker hun ikke i det hele tatt!

Skjønner godt din reaksjon jeg, det er naturlig å bli forskrekket/sjokkert når du finner din datter i en slik forfatning. Idet du fant datteren din visste du vel ikke at det var et "samarbeidsprosjekt" heller.

Kan du ikke nevne det for foreldrene til den andre jenta og vinkle det slik at du bare vil forhindre at de to finner på å gjenta bedriften f.eks på den andre jenta..? Det er sikkert greit for dem å få beskjed om hva som har hendt. Men sannsynligvis har allerede SFO-personalet fortalt dem om hendelsen. Det tjener jo som du sier ikke til noe å anklage noen for noe, gjort er gjort.

Ellers er det bare å vente til håret vokser ut igjen, og få klippet det i en OK sparesveis. Så lang tid som det tar å få håret langt igjen vil datteren din garantert rekke å lære noe av dette.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...