Gå til innhold

Sendt hjem fra skoletur gr. rusmissbruk

Anbefalte innlegg

Gjest Stemor nå

I dag blir min stesønn sendt hjem fra skoletur gr. at han har rusa seg. De skulle egentlig kommet hjem i morgen med buss, men faren må reise til flyplassen og plukke han opp der i kveld.

Regner vel med at det ikke er snakk om at han har drukket et par øl, men vet ikke mer enda.

Andre som har opplevd å få sendt hjem barna slik?

Gutten er 15.

Trenger tips og råd til hvordan vi skal forhålde oss til dette.

Det står bittelitt mer 6 innlegg lengre nede. Så dette er jo ikke akkurat første gangen noe skjer....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244979-sendt-hjem-fra-skoletur-gr-rusmissbruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Strengt, men det virket

Sønnen min kom full tilbake på skolen etter ferie ifjor, han var 15.

Han ble utvist i en uke, og den uken måtte han jobbe på byggeplass hos en tørrlagt alkoholiker vi kjenner. Han fikk kontinuerlige formaninger om alkoholens forbannelser.

Så påla skolen ham et anti-rusmiddelopplegg resten av semesteret, og han fikk beskjed om at skjedde det igjen, ble han utvist for godt.

Dette, i tillegg til en svært ubehagelig bakrus, gjorde at gutten nå sier at "jeg skal AAAALDRI drikke meg full mer i hele mitt liv".

Den tar jeg med en klype salt. Men en lærepenge har han fått. Dessverre tror jeg det stikker dypere hos dere.

Siden dette dreier seg om barnets tabbe, er jeg anonym nå, men jeg tror vi kjenner hverandre :-)

Jeg har ikke opplevd det selv, men vet godt at det er klare regler for at rus ikke tolereres på slike turer. Egentlig synes jeg det er fint de gjør alvor av å sende dem hjem hvis det allikevel skjer - det er et dårlig signal hvis de først lager en masse regler og sanksjoner og etterpå ser litt stort på det.

Antakelig er det bra for ham å se at det ikke bare er dere som reagerer når han ruser seg.

Sørg i hvert fall for at dette ikke blir vridd til noe positivt - typen "det går raskere å fly enn å ta buss". Må dere betale noe ekstra pga. dette, så la ham jobbe inn hver eneste krone.

Gjest Stemor nå

Sønnen min kom full tilbake på skolen etter ferie ifjor, han var 15.

Han ble utvist i en uke, og den uken måtte han jobbe på byggeplass hos en tørrlagt alkoholiker vi kjenner. Han fikk kontinuerlige formaninger om alkoholens forbannelser.

Så påla skolen ham et anti-rusmiddelopplegg resten av semesteret, og han fikk beskjed om at skjedde det igjen, ble han utvist for godt.

Dette, i tillegg til en svært ubehagelig bakrus, gjorde at gutten nå sier at "jeg skal AAAALDRI drikke meg full mer i hele mitt liv".

Den tar jeg med en klype salt. Men en lærepenge har han fått. Dessverre tror jeg det stikker dypere hos dere.

Siden dette dreier seg om barnets tabbe, er jeg anonym nå, men jeg tror vi kjenner hverandre :-)

Takk for innspill.

Og så jeg som nesten ikke kjenner noen med store barn da. *Tenker*

Gjest Stemor nå

Jeg har ikke opplevd det selv, men vet godt at det er klare regler for at rus ikke tolereres på slike turer. Egentlig synes jeg det er fint de gjør alvor av å sende dem hjem hvis det allikevel skjer - det er et dårlig signal hvis de først lager en masse regler og sanksjoner og etterpå ser litt stort på det.

Antakelig er det bra for ham å se at det ikke bare er dere som reagerer når han ruser seg.

Sørg i hvert fall for at dette ikke blir vridd til noe positivt - typen "det går raskere å fly enn å ta buss". Må dere betale noe ekstra pga. dette, så la ham jobbe inn hver eneste krone.

Jeg synes også det er bra at de gjør allvor av truslene.

Og jeg regner jo med at vi må betale, og faren har allerede sakt at han må jobbe og tjene inn hver krone. I tillegg til å jobbe den tiden det tar faren å hente han på flyplassen. (Det går noen timer her)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...