Gå til innhold

Nå er jeg litt bekymret!

Anbefalte innlegg

Gjest Mamman til knøttet!

Som mamma har vi vel lov å være litt bekymret til en hver tid. Men i dag er jeg det, skal på sykehuset med knøttet om en times tid, skal ta ultralyd av hoften. Hun har i en ukes tid haltet litt, klagd litt på vondt i beinet. I går tiltok det, og hun ville ikke gå på benet i det hele tatt, bare gråt når hun satt det ned. Så da bar det til legevakten. Og vi traff, om mulig verdens beste lege! Han tok oss så utrolig seriøst. Vi ble sendt på røntgen og fikk beskjed om at vi bare kunne dra hjem etterpå, han ville få bildene rett til sin praksis i dag. Og det har han gjort, det ble tatt bilder av hofte,,kne og fot. Det er ikke noe brudd noen steder, men han har bestilt time til oss for ultralyd av hoften. Og da er jo jeg redd for alt mulig - hva kan det være. Han nevnte noe om betennelse, men en tre-åring skal vel ikke ha betennelse i hoften!

Vel, beklager at jeg belemrer dere med dette, men jeg er jo som jeg sa bekymret, og da er det godt å "dele det med noen"

Takk!

- Mamman til knøttet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244996-n%C3%A5-er-jeg-litt-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor fikk vår jente tilsvarende det gikk nesten en uke før hun sluttet å halte. Men skikkelig bra ble hun ikke. Etter røngten mente de att det var infeksjon, selv om ingen funn ble gjort. Skulle gå over ganske fort. Men først etter ett halvt år var hun 100% igjen.

Det er vist forholdsvis vanlig. Håper det går fort over hos knøttet ditt.

Gjest Hørt om det før.

Kjenner også et barn som fikk betennelse slik du beskriver. Barnet klarte ikke å gå på beinet og lå på sykehuset en god stund. Det hadde nok vært veldig vondt, for barnet haltet lenge etterpå og var tydelig redd for å belaste spesielt det ene beinet. Barnet var kun to år.

Gjest vi har hatt det

Sønnen min har hatt det samme. Han hadde skikkelig vondt i 4-5 dager, og helt fin var han ikke før etter noen måneder. Legene fant ikke ut hva det kom av, mente det kanskje var en etterreaksjon på en infeksjon. Han hadde hatt forkjølelse og magesjau noen uker før.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...