Gjest Noen her som vet? Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hei! Er det noen her som vet om det finnes filer/mapper med litt mer utfyllende informasjon om adoptivbarnet arkivert på barnehjemmet og/eller hos CCAA? Er det eventuelt mulig at disse filene/mappene inneholder mer informasjon enn det som står i tildelingspapirene? Hva slags info kan man i så fall påregne å finne der? (For.eks. hvem som fant barnet, når og hvor, hva barnet hadde på seg, vedlagt info om barnet på funnstedet, hvor/når barnet er født, fornavn, hva barnet hadde på seg, osv.) Kan det ligge originalpapirer (f.eks. helsepapirer eller annet) vedr. barnet vedlagt i mappene? Og hvor lenge etter en adopsjon blir slike mapper/filer i så fall oppbevart der - for alltid? - eller i 10 år? - eller...? Er disse opplysningene tilgjengelige for adoptivbarnet etter fylte 18 år? Kan adoptivforeldrene innhente slike opplysninger (dersom de finnes) på vegne av barnet før det blir myndig? Hvordan innhenter man i så fall denne informasjonen? Eller er det slik at dersom den slags info finnes, så har ingen innsynsrett? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245067-filmapper-i-kina/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sundra Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 STORT SETT TROR JEG VI FÅR VITE DET MESTE I DE PAPIRENE VI FÅR TILSENDT VED TILDELING. DA VI KOM TIL KINA FIKK VI NAVNET PÅ HAN SOM FANT JENTA VÅR, DETTE VAR NYE OPPLYSNINGER FOR VÅR DEL. JEG HAR TENKT PÅ AT DET SIKKERT ER EN MAPPE PÅ BARNEHJEMMET SOM KANSKJE HAR NOE FLERE OPPLYSNINGER ENN DEM VI FIKK. JEG HAR IALLEFALL TENKT Å GI DETTE ET FORSØK. IALLEFALL VIL DET VÆRE FOLK SOM VET NOE OM BARNET, SOM HAR KJENT BARNET HELE TIDEN. FOR VÅR DEL VAR JENTA VÅR HOS FOSTERMOR, VI SKULLE SÅ GJERNE HATT NOEN BILDER FRA HUN VAR BABY OG KANSKJE KAN VI FÅ DETTE OM VI KONTAKTER ELLER BESØKER HENNES FOSTERFAMILIE NÅR DEN TID KOMMER. I NOEN LAND ER DET GODE SYSTEMER FOR Å KUNNE FÅ INNSYN I EN MAPPE, HVOR DET FREMKOMMER OPPLYSNINGER OM FORTIDEN. SIDEN OMSTENDIGHETENE RUNDT ADOPSJONEN ER SLIK DE ER I KINA, ER DE SIKKERT SPARSOMT MED SLIKE MAPPER. JEG TENKER AT JEG GJERNE VIL VITE MEST MULIG, MEN SER OGSÅ AT JEG MÅ ALSEPTERE AT DET VIL VÆRE NOEN HULL I LIVSHISTORIEN TIL JENTA VÅR. HELDIGVIS FIKK VI FYLDIGE RAPPORTER HVOR FOSTERMOR HAR BESKREVET JENTA VÅR SITT TIDLIGERE LIV SÅ DETALJERT HUN KUNNE. DETTE VIL VÆRE FINT Å FORTELLE HENNE OM HVIS HUN EN DAG VIL VITE OM HVORDAN ALT HENGER SAMMEN. LYKKE TIL. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245067-filmapper-i-kina/#findComment-1909256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinapappa2 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Da vår hentegruppe besøkte barnehjemmet fikk vi se mappen til barna. Vi fikk bl.a se de første bildene som var tatt av vår datter, da hun var et par dager gammel. Et annet par fikk se en nydelig forgylt(?) eske som ble funnet sammen med barnet. Vi hadde full adgang til å avfotografere det vi ville fra mappen. Men man fikk ikke ta noe med seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245067-filmapper-i-kina/#findComment-1913420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Noen her som vet? Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Da vår hentegruppe besøkte barnehjemmet fikk vi se mappen til barna. Vi fikk bl.a se de første bildene som var tatt av vår datter, da hun var et par dager gammel. Et annet par fikk se en nydelig forgylt(?) eske som ble funnet sammen med barnet. Vi hadde full adgang til å avfotografere det vi ville fra mappen. Men man fikk ikke ta noe med seg. Takk for svar :-) Nå lurer jeg bare på om det er mange år siden dere var i Kina, siden dere fikk besøke barnehjemmet.Trodde ikke dette var vanlig? Hvilken provins var det? Spurte dere spesielt om å få besøke barnehjemmet, eller gjorde resten av hentegruppen det også? Er overrasket over at det der ligger bilder av/ting som tilhører barnet som ikke lå sammen med tildelingspapirene... Hvorfor skal dette ligge igjen på barnehjemmet, mon tro? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245067-filmapper-i-kina/#findComment-1918053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjendine Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Takk for svar :-) Nå lurer jeg bare på om det er mange år siden dere var i Kina, siden dere fikk besøke barnehjemmet.Trodde ikke dette var vanlig? Hvilken provins var det? Spurte dere spesielt om å få besøke barnehjemmet, eller gjorde resten av hentegruppen det også? Er overrasket over at det der ligger bilder av/ting som tilhører barnet som ikke lå sammen med tildelingspapirene... Hvorfor skal dette ligge igjen på barnehjemmet, mon tro? Jeg er medlem av noen Yahoo grupper for nettet for foreldre med barn fra deler av Hunan. Forstår det slik at de som har vært på tilbakereise stort sett får besøke barnehjemmet. Dette er barnehjem som har vært åpne for internasjonal adopsjon en god stund og som i dag er i forholdsvis god stand. Hvorfor de tar vare på ting og tang istedenfor å sende det med barnet, kan du spørre om. Skulle gjerne visst svaret 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245067-filmapper-i-kina/#findComment-1920021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinapappa2 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Takk for svar :-) Nå lurer jeg bare på om det er mange år siden dere var i Kina, siden dere fikk besøke barnehjemmet.Trodde ikke dette var vanlig? Hvilken provins var det? Spurte dere spesielt om å få besøke barnehjemmet, eller gjorde resten av hentegruppen det også? Er overrasket over at det der ligger bilder av/ting som tilhører barnet som ikke lå sammen med tildelingspapirene... Hvorfor skal dette ligge igjen på barnehjemmet, mon tro? Beklager sent svar. Håper du ser dette. Vi reiste i 2005 og var i Jiangxi. Kan ikke huske om noen tok opp å besøke barnehjemmet, men det kan godt være at det var foranledningen. Slik jeg husker dette ble det lagt fram som et tilbud fra guiden, samme dag eller dagen etter at vi hadde mottatt barna. Slike besøk må godkjennes sentralt og derfor fikk vi ikke dette tilbudet tidligere. Det var opp til gruppen om vi ville besøke barnehjemmet. Dette var ikke en del av pakken og vi måtte betale ekstra for bussen. De som ville dro, og spleiset på bussen. Vi dro dagen etter (eller var det dagen deretter?) til barnehjemmet. Det var i hvert fall to dager etter at vi hadde fått barnet. Jeg synes egentlig at det er forståelig at man vil beholde barnets mappe i Kina. Den dokumenterer det som har hendt i Kina. Den er bl.a en dokumentasjon av barnehjemmets behandling av barnet og dermed også en del av barnehjemmets historie. Men det var som sagt ikke noen innvendinger mot at vi fikk innsyn i papirene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245067-filmapper-i-kina/#findComment-1928827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.