Spirello Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Gutten min på 13 mnd begynte i familiebarnehage mandag. Det første jeg la merke til da jeg besøkte dem første gang var at det manglet barnesikkring i stikkontaktene, og det sa jeg i fra om. De lovte å fikse det samme dag. KOmmer to uker senere da det er gutten mins første dag og det er fortsatt ikke barnesikringer der. Sier det igjen, og de sier styrelederen skal ordne det. Var heller ikke gjort klart hylle eller knagg til håndkle med navnelapp til gutten min. Gulvet er mildt sagt bedritent! etter 20 min. på gulver er sokkene han grå\ og hendene kjempemøkkete. De har også leker som ungene kan bite deler av (puslespill i skumgummi eller noe sånt). jeg tok med krabbeteppe han skal sove på og helseteppe han skal ha over seg (koseteppe hans). Dette ga jeg beskjed om. men når5 jeg kommer og henter han har de pakka han inn i både krabbeteppet og teppet som lå i vognkurven som jeg bruker om morningen siden det er kaldt da. Ungen var glovarm! Onsdag er styrelederen der. Hun er kanskje 65 år og sitter på gulvet med ungene og synger barnesanger FEIL! Kan ikke teksten engang.. Hun ser påmeg og reiser seg og tar meg i hånda og sier "hei" og stter seg igjen. Ikke noe mer! Er det ikke vanlig at man snakker om barna som er nye, og at styreleder viser mer interresse??? I barnehagen til venninna mi hadde de innkjøringssamtale der de fikk masse infomateriell, fylte ut en del papirer osv. her er det ingenting. Poden ser ut til å trives i hvert fall, men jeg får magesår av å levere han der. Er tre ansatte som jobber der. To av dem kans nesten ikke norsk, og hun ene tror jeg ikke skjønner hva jeg sier for hun sier "ja" til alt jeg spør om, selv om det ikke er ja og nei spørsmål. Nå kommer det som fikk begeret til å renne over for meg. På fredager er ungene i an annen avdeling like ved barnehagen, men vi visste ikke hvor det var, men det var ikke noe problem sier hun som jobber der for vi skulle bare ringe og så skulle hun møte oss ved barnehagen han er i ellers i uka. Greit nok, helt til vi står der og ringer og finner ut at mobilen er skurdd av! Ringte styrelederen som er helt fjern, og sa jeg ikke visste hvo jeg skal hente han, og hun begynner å fortelle at de er i den andre avdelinga.. *herregud, det skjønte jo jeg og*. jeg trodde det var gate nn og gikk dit, og da så jeg de trille inn poden min fra bakgården, så banka på døra. Da hadde han sovet ute, dritforkjøla i bare body! Inne pakker de han inn så han smelter. Og ikke nok med det han hadde en annen sin smokk, for de hadde glemt han sin. Ingen tar oss i mot eller noe, ingen sier hvordan dagen har vært, hva han har spist eller noenting.. Jeg går inn og spør om å få se litt rundt fordi vi ikka har vært der. de sitter og spiser (de ansatte), bortsett fra EN. Det er 16 barn der! De andre som jobbet i denne avd. kom ikke å hilste.. greit ikke det bør være så høytidlig, men han skal tross alt være der hver fredag, så vil jo gjerne ha hilst på de som skal passe sønnen min da. Jeg lånte toalettet der, og der var det kjempemøkkete! Ingen håndkler til ungene, men kun en gummimatte som lå på gulvet, og en bøtte som det bokstavlig talt tøyt bæsjebleier ut av! da vi skulle gå var alle de ansatte der opptatt med å pakke bort lunsjen sin på kjøkkenet. Døra til oppganen sto oppe, og i det jeg setter poden i vogna så ser jeg ei lita snuppe tusler ut i oppgangen. Ingen hadde sett det. Titta inn for å se om noen fulgte etter, men neida. Fulgte janta inn igjen og lukket døren. Ingen av de ansatte var å se. Ingen sa hadet eller noe. Ingen passa unga. Ikke hadde de barnesikring i stikkontaktene her heller, selv om selve lokalet og lekene her virka bedre. jeg var så sint i går at jeg ikke orka tanken på å leite etter ansatte for å si hadet. Sa hadet til hun ene som satt i lokalet da vi gikk, hun som tilhørte den andre avdelinga som jeg ikke hadde hilst på. De ansatte er ungjenter som er opptatt av å skravle, røyka (!!!) i bakgården der barna leker, og å sende meldinger med mobilen... Det de holdt p åmeg da vi kom, etter å ha leita oss fram. Fikk nesten panikk jeg. har da krav på å vite hvor ungen min er hen! Og de MÅ jo ha på mobilen som tilhører barnahagen. I går var jeg helt på gråten for vil ikke levere han der påmandag, men jeg har ikek noe valg. Hva gjør jeg???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrahamsen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Finner en ny barnehage. Ikke enkelt, men det ville jeg gjort. Jeg ville også "anmeldt" barnehagen til ett eller annet og fått de ti å sjekke opp forholdene. Høres absolutt ikke bra ut, og jeg ville ikke hatt mine barn der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Finner en ny barnehage. Ikke enkelt, men det ville jeg gjort. Jeg ville også "anmeldt" barnehagen til ett eller annet og fått de ti å sjekke opp forholdene. Høres absolutt ikke bra ut, og jeg ville ikke hatt mine barn der. Bytt barnehage er enklere sagt enn gjort. DEnne barnehageplassen fikk jeg tilfeldigvis fordi jeg sendte egne søknader til familiebarnehager i nærheten. Står på venteliste til kommunele barnehager i min bydel, men der er køen laaaaang... de private her er det også lange køer på. Tror ikke det hjelper så mye å melde barnahagen til bydelen. Jeg vil IKKE ha han der, men foreløpig har vi ikke noe valg. Har næ vært hejmme uten lønn en stund og nå må vi ha penger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Bytt barnehage er enklere sagt enn gjort. DEnne barnehageplassen fikk jeg tilfeldigvis fordi jeg sendte egne søknader til familiebarnehager i nærheten. Står på venteliste til kommunele barnehager i min bydel, men der er køen laaaaang... de private her er det også lange køer på. Tror ikke det hjelper så mye å melde barnahagen til bydelen. Jeg vil IKKE ha han der, men foreløpig har vi ikke noe valg. Har næ vært hejmme uten lønn en stund og nå må vi ha penger. Si opp barnehagen, og let etter en dagmamma med referanser - gjerne ei som har en til to unger til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitni Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Finner en ny barnehage. Ikke enkelt, men det ville jeg gjort. Jeg ville også "anmeldt" barnehagen til ett eller annet og fått de ti å sjekke opp forholdene. Høres absolutt ikke bra ut, og jeg ville ikke hatt mine barn der. Jeg hadde nok ikke overlatt barnet mitt til dem en dag til. Jeg hadde nok ringt sjefen og forklart problemet, og bedt om noen dager til å finne en annen løsning. Så hadde jeg kontaktet barnehagekontoret og "anmeldt" barnehagen og prøvd å få bytta bhg. Noen barnehager har jo sånne "akutt-plasser". Du kan jo sjekke på www.registrertdagmamma.no Det finnes mange flotte dagmammaer rundt i landet:o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Si opp barnehagen, og let etter en dagmamma med referanser - gjerne ei som har en til to unger til. Før jeg fikk denne plassen til han har jeg leita etter dagmamma i fire mnd. uten napp! : ( Har lagt inn annonse på finn.no, registrert dagmamma.no og barnavaktformidlingen. De som kontaktet meg snakket så dårlig norsk at det var helt uaktuelt for oss å ha han der. Det er dessverre ikke bare bare dette her.. jeg har gjort ALT jeg kan for å finne dagmamma og barnahageplass. Ble sjeleglad da jeg fikk barnehageplass til han, for trodde ikke det var mulig å ha det sånn i en barnehage. Nå er jeg bare superfortvila og livredd for ungen min, kjemperedd det skal skje han noe. Å snakke med sjefen der nytter ikke, for hun godtar jo at det er slik. Hun synes sikkert barnahagen hennes er flott, og de ansatte gjør en flott jobb, selv om alt er bånn i bøtta. Hun ene som jobber der synes jeg faktisk virker "ordentlig". men allikevel vil jeg ikke ha han der.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikkefrø Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Enig! Jeg hadde ALDRI satt hverken mine eller min sønns ben der igjen hvis det er slik det er i den barnehagen. Jobbet selv i en barnehage med dårlige rutiner og lite oversikt. Jeg og ei annen som var assistent tok oss av alle de små 1-2 åringene, mens de andre ansatte og ped-lederene preika, røyka, spiste og klaget hele dagen. De sneik seg unna ALLTID og var de ikke på jobb, så var de på Ikea - en HEL dag! Nei, det er klart du ikke har noe valg. Du skal jo på jobb og slikt, så da må jo barnet ditt være der. Men du høres ganske åpen og oppegående ut, så hadde jeg vært deg, hadde jeg nappa tak i sjefen og sagt bestemt hva jeg mente, og at hvis de ikke gjorde noe med det, går jeg videre med det til media og ALT som er. De har jo tydligvis ikke hørt på deg, derfor skal du ikke være redd for å gi dem en SKIKKELIG overhøvling! Det er DITT barn det er snakk om, og han/hun fortjener KUN det beste! *prøver å roe seg litt ned her* *phew* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Før jeg fikk denne plassen til han har jeg leita etter dagmamma i fire mnd. uten napp! : ( Har lagt inn annonse på finn.no, registrert dagmamma.no og barnavaktformidlingen. De som kontaktet meg snakket så dårlig norsk at det var helt uaktuelt for oss å ha han der. Det er dessverre ikke bare bare dette her.. jeg har gjort ALT jeg kan for å finne dagmamma og barnahageplass. Ble sjeleglad da jeg fikk barnehageplass til han, for trodde ikke det var mulig å ha det sånn i en barnehage. Nå er jeg bare superfortvila og livredd for ungen min, kjemperedd det skal skje han noe. Å snakke med sjefen der nytter ikke, for hun godtar jo at det er slik. Hun synes sikkert barnahagen hennes er flott, og de ansatte gjør en flott jobb, selv om alt er bånn i bøtta. Hun ene som jobber der synes jeg faktisk virker "ordentlig". men allikevel vil jeg ikke ha han der.. Skjønner dette er vanskelig, har vært der selv. Vi prøvde også alt, aner ikke hvor mange brev jeg skrev, telefoner jeg tok eller annonser vi hadde, og alle barnehager i bydelen var besøkt. Ene gutten vår var en stund hos en dagmamma som snakket dårlig norsk. Ikke ideelt, men jeg synes andre egenskaper ved dagmammaen var viktigere enn språket. Det var dessuten to andre barn der som var av norsk opprinnelse. Han snakket klart tidligere enn snittet, så det hadde ingen alvorlige konsekvenser for ham i hvertfall :-). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Enig! Jeg hadde ALDRI satt hverken mine eller min sønns ben der igjen hvis det er slik det er i den barnehagen. Jobbet selv i en barnehage med dårlige rutiner og lite oversikt. Jeg og ei annen som var assistent tok oss av alle de små 1-2 åringene, mens de andre ansatte og ped-lederene preika, røyka, spiste og klaget hele dagen. De sneik seg unna ALLTID og var de ikke på jobb, så var de på Ikea - en HEL dag! Nei, det er klart du ikke har noe valg. Du skal jo på jobb og slikt, så da må jo barnet ditt være der. Men du høres ganske åpen og oppegående ut, så hadde jeg vært deg, hadde jeg nappa tak i sjefen og sagt bestemt hva jeg mente, og at hvis de ikke gjorde noe med det, går jeg videre med det til media og ALT som er. De har jo tydligvis ikke hørt på deg, derfor skal du ikke være redd for å gi dem en SKIKKELIG overhøvling! Det er DITT barn det er snakk om, og han/hun fortjener KUN det beste! *prøver å roe seg litt ned her* *phew* : ) Enda godt dere ikke synes det er JEG som er gal.. De ansatte der viker nemlig sure på meg, selv om jeg alltid har vært blid (bortsett fra i går). De må da tåle å få høre hvordan han sover osv.? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolores83 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 : ) Enda godt dere ikke synes det er JEG som er gal.. De ansatte der viker nemlig sure på meg, selv om jeg alltid har vært blid (bortsett fra i går). De må da tåle å få høre hvordan han sover osv.? Selvfølgelig er det ikke deg det er noe feil med! De forholdene du beskriver er jo helt uholdbare. Da jeg gikk på førskolelærerutdanninga fikk vi grundig prenta inn "alt" om kommunikasjon med foreldre og sikkerhetstiltak rundt barna, og i barnehagen der jeg var i praksis hadde de gode rutiner på å hele tiden ha oversikt over hvor alle barna var _til enhver tid_. Det skulle jo bare mangle!!! *roer meg litt ned, jeg også* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Jeg synes dette høres helt hårreisende ut! Skjønner godt at du reagerer, det hadde jeg også gjort! Kjenner du noen av de andre foreldrene, eller er det foreldreutvalg i barnehagen? Jeg ville snakket med dem og hørt om de hadde samme opplevelsen, og om det har vært tatt opp formelt med styrer og de ansatte. Ikke bare gjennom "tilfeldige foreldre". Ville prøvd det først. Hvis det ikke fører frem, ville jeg lett som en gærning etter andre steder å ha barnet. Hvis jeg hadde hatt mulighet tror jeg faktisk jeg hadde tatt ut ungen og vært hjemme til vi fikk ny plass - så ille høres det faktisk ut. Men hvem har sjangs til det, da? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Dette høres absolutt IKKE bra ut!!! Jeg hadde ikke klart å levere fra meg noen av barna mine på et sted der de ikke har skikkelig barnesikring, der de ansatte ikke viser at de bryr seg om hverken ham eller meg, og de sanitære forholdene er uholdbare. JEg hadde først tatt en prat med styrer, og forklart i klare ordelag hva jeg syntes. (Ikke sint, men veldig klar.) Så hadde jeg tatt kontakt med vedkommende i kommunen som har ansvaret for barnehager/familiebarnehager og forklart hvordan forholdene er. Og jeg hadde jobbet på spreng for å finne en annen løsning på barnepass. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tula Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Fryser på ryggen av å tenke på det du opplever her. Jeg hadde jobbet aktivt med å få barnet mitt bort derifra. For jeg hadde ikke taklet det overhodet. Jeg skjønner at dere er i en beklemt situasjon, og at det ikke bare er å finne en annen barnehageplass. Men gudene skal vite , at jeg hadde gjort alt jeg kunne og enda litt til. Håper der får ordnet noe! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Minner meg litt om da vi var på jakt etter dagmamma til vår eldste ...... Fikk tak i ei registrert dagmamma. To som drev sammen. Joda, vi fikk plass der. Ba om å få komme noen timer en fredag for å se, og så skulle hun begynne der den påfølgende mandagen. Herregud for et møkka sted. Et kaos av dritt, unger og hund. Hunden hadde ingen kontroll på. Hadde den bundet i et bordbein i stua, hvor den stod og gjetet på ungene. Tror det var 10-11 unger der ... mange små. Skittent overalt. Ei jente på 3 år ba om hjelp til å gå på do, men de voksne mente hun var så stor at det kunne hun gjøre selv. TV på hele tiden. Kaotisk ved matbordet. Jeg hadde vondt langt inn i sjela, mens jeg var der. Og på vei hjem gråt jeg noen tårer i bilen, og gruet meg veldig for hvordan dette skulle bli. Mannen min var bortreist, men kom hjem på kvelden - og rant over av alt jeg hadde opplevd. Samtidig var jeg redd for at det bare var jeg selv som var for mye hønemor. Derfor sa jeg at jeg ville at vi skulle dra dit sammen på mandag, så han kunne se hva han syns. Kommer aldri til å glemme hva han da gjorde. Han tok meg i hendene og så meg inn i øynene og sa; "Når du reagerer slik du gjør, så skal ALDRI vår datter være der!" Herregud hvor glad jeg ble, selv om det jo kompliserte det hele med at vi ikke hadde noe sted å ha barnet vårt ..... men også det fant vi en lykkelig løsning på. Vil bare si én ting; Følg magefølelsen! Finn et sannet sted for barnet ditt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Bor dere i Oslo? Jeg holder nemlig av en bhg. plass på veitvet, mens sønnen min går i en annen bhg. ut oppsigelsestiden. Fikk så vondt av deg! Hvis det går an skulle du fått låne min plass!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flystripa Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 En ting er sikkert: du overreagerer IKKE! Dette høres ut som et galehus, og jeg hadde ALDRI latt mine barn være der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Sånn skal det ikke være! kanskje du kan tipse mattilsynet eller helserådet eller noe lignende så de tar en sjekk der? Og ihvertfall si ifra til dem som godkjenner barnehagene at de bør ta en uanmeldt kontroll!Du kan jo be om å få være anonym... hvis ingenting hjelper, så ring Dagbla' eller no' (anonymt) så kan de lage en reportasje om barnehager/kontantstøtte/full dekning etc. Det er jo ikke bare din unge dette går utover, men alle ungene som går i den bhg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Minner meg litt om da vi var på jakt etter dagmamma til vår eldste ...... Fikk tak i ei registrert dagmamma. To som drev sammen. Joda, vi fikk plass der. Ba om å få komme noen timer en fredag for å se, og så skulle hun begynne der den påfølgende mandagen. Herregud for et møkka sted. Et kaos av dritt, unger og hund. Hunden hadde ingen kontroll på. Hadde den bundet i et bordbein i stua, hvor den stod og gjetet på ungene. Tror det var 10-11 unger der ... mange små. Skittent overalt. Ei jente på 3 år ba om hjelp til å gå på do, men de voksne mente hun var så stor at det kunne hun gjøre selv. TV på hele tiden. Kaotisk ved matbordet. Jeg hadde vondt langt inn i sjela, mens jeg var der. Og på vei hjem gråt jeg noen tårer i bilen, og gruet meg veldig for hvordan dette skulle bli. Mannen min var bortreist, men kom hjem på kvelden - og rant over av alt jeg hadde opplevd. Samtidig var jeg redd for at det bare var jeg selv som var for mye hønemor. Derfor sa jeg at jeg ville at vi skulle dra dit sammen på mandag, så han kunne se hva han syns. Kommer aldri til å glemme hva han da gjorde. Han tok meg i hendene og så meg inn i øynene og sa; "Når du reagerer slik du gjør, så skal ALDRI vår datter være der!" Herregud hvor glad jeg ble, selv om det jo kompliserte det hele med at vi ikke hadde noe sted å ha barnet vårt ..... men også det fant vi en lykkelig løsning på. Vil bare si én ting; Følg magefølelsen! Finn et sannet sted for barnet ditt. Nå måtte jeg faktisk sippe litt. *snufse* Trodde ikke jeg hadde de grinehormonene, jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolores83 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Nå måtte jeg faktisk sippe litt. *snufse* Trodde ikke jeg hadde de grinehormonene, jeg. jeg måtte også grine litt nå, og jeg er ikke gravid engang;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 jeg måtte også grine litt nå, og jeg er ikke gravid engang;) Men det er jeg, så jeg kan late som om det er derfor ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245096-barnehagen-fra-helvette-langt-deppeinnlegg/#findComment-1908971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.