Gå til innhold

Barnehagen fra helvette! (langt deppeinnlegg)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

6

• ylvali1365381015

5

• Spirello

4

• cecily

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Som GA sier, kontakt helsemyndighetene og andre instanser som kan være relevante.

Hvis du har et digitalkamera, så ta bilder av alt du synes er ille. Som at de røyker der barna leker, hvor skittent det er, lite personale, barn uten noe tilsyn osv.

Som GA sier, kontakt helsemyndighetene og andre instanser som kan være relevante.

Hvis du har et digitalkamera, så ta bilder av alt du synes er ille. Som at de røyker der barna leker, hvor skittent det er, lite personale, barn uten noe tilsyn osv.

Her er forresten noen linker som du jo kan kikke på, og evt. slå i bordet med hos barnehage-styreren.

http://www.helsetilsynet.no/upload/Publikasjoner/veiledningsserien/veileder_forskrift_miljoerrettet_helsevern_skoler_barnehager_ik-2619.pdf

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19951201-0928.html

Gjest huffameeeg

Vel, hvis du leser de andre svarene nedover her, så skjønner du at du er i mindretall ;-)

De fleste "fornuftigtenkende" tenker andeledes enn dolberter. Det er nettopp grunnen til at dere henger her støtt.

Dere er skjønt enige meg hverandre, men RL er ikke sånn.

Men en dag blir det nok alvor, for dere også.

Annonse

Gjest Persille

Finner en ny barnehage. Ikke enkelt, men det ville jeg gjort. Jeg ville også "anmeldt" barnehagen til ett eller annet og fått de ti å sjekke opp forholdene.

Høres absolutt ikke bra ut, og jeg ville ikke hatt mine barn der.

Det finnes dessverre ingen sånn instans...

Gjest Persille

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare deg - du vet jo hva jeg mener :(

Om du vil kan jeg bli med deg dit i løpet av neste uke en gang, om vi kan ta det på dagtid? Det er en viss fare for at du ikke blir "trodd" om du kontakter bydelen og melder dette - men det er litt annerledes om jeg gjør det.

Men da MÅ jeg se det selv først, jeg kan ikke bare melde det...

Alternativt kan du maile meg bhg's navn - så skal jeg se hva jeg kan finne ut om dem?

Uansett - du vet det ikke skal være sånn!!

Kan du ikke starte din egen da? Du trenger bare en leilighet og en plan, og det siste kan jeg hjelpe deg med :)

De fleste "fornuftigtenkende" tenker andeledes enn dolberter. Det er nettopp grunnen til at dere henger her støtt.

drit og dra, lille venn ;)

Annonse

Før jeg fikk denne plassen til han har jeg leita etter dagmamma i fire mnd. uten napp! : ( Har lagt inn annonse på finn.no, registrert dagmamma.no og barnavaktformidlingen. De som kontaktet meg snakket så dårlig norsk at det var helt uaktuelt for oss å ha han der.

Det er dessverre ikke bare bare dette her.. jeg har gjort ALT jeg kan for å finne dagmamma og barnahageplass. Ble sjeleglad da jeg fikk barnehageplass til han, for trodde ikke det var mulig å ha det sånn i en barnehage. Nå er jeg bare superfortvila og livredd for ungen min, kjemperedd det skal skje han noe.

Å snakke med sjefen der nytter ikke, for hun godtar jo at det er slik. Hun synes sikkert barnahagen hennes er flott, og de ansatte gjør en flott jobb, selv om alt er bånn i bøtta. Hun ene som jobber der synes jeg faktisk virker "ordentlig". men allikevel vil jeg ikke ha han der..

Jeg hadde valgt en dagmamma som snakket dårlig norsk i stedet!

Dusteklump ;-)

Du driver kanskje en barnehage av den typen som Spirello forteller om, siden du synes det høres så greit ut?

Før jeg fikk denne plassen til han har jeg leita etter dagmamma i fire mnd. uten napp! : ( Har lagt inn annonse på finn.no, registrert dagmamma.no og barnavaktformidlingen. De som kontaktet meg snakket så dårlig norsk at det var helt uaktuelt for oss å ha han der.

Det er dessverre ikke bare bare dette her.. jeg har gjort ALT jeg kan for å finne dagmamma og barnahageplass. Ble sjeleglad da jeg fikk barnehageplass til han, for trodde ikke det var mulig å ha det sånn i en barnehage. Nå er jeg bare superfortvila og livredd for ungen min, kjemperedd det skal skje han noe.

Å snakke med sjefen der nytter ikke, for hun godtar jo at det er slik. Hun synes sikkert barnahagen hennes er flott, og de ansatte gjør en flott jobb, selv om alt er bånn i bøtta. Hun ene som jobber der synes jeg faktisk virker "ordentlig". men allikevel vil jeg ikke ha han der..

Noen her har sikkert nevnt det, men har du snakket med noen av de andre foreldrene? Kanskje dere kunne gått sammen om en kravliste til barnehagen, og ellers true med å anmelde, eller hva det nå er man kan gjøre?

Jeg hadde valgt en dagmamma som snakket dårlig norsk i stedet!

Det hadde jeg også gjort tror jeg.

Vi har hatt mange praksisplasser i barnehagene jeg har jobbet i som har snakket veldig dårlig norsk, men de fleste har vært kjempeflinke med ungene og elsket av ungene :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...