Gå til innhold

Barnehagen fra helvette! (langt deppeinnlegg)

Anbefalte innlegg

Herregud, få ungen din ut fra denne barnehagen tvert!! Alt annet må være bedre enn dette vel! Finnes det ikke et sted du kan rapportere dine sjokkopplevelser til? Hva med å gå sammen med andre foreldre og få slutt på galskapen, de er vel ikke blinde eller så desperate at de setter det viktigste i sitt liv på spill for å tjene penger?? Barnemishandling!!!!! :[

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

6

• ylvali1365381015

5

• Spirello

4

• cecily

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ylvali1365381015

Dette er grusomt.

Hvis du trenger en løsning for en liten stund, til du finner en dagmamma eller barnehage, så kan jeg hjelpe deg gratis. Jeg husker vi bor litt fra hverandre, men jeg kan hjelpe til med levering om morgenen og slikt (altså hente et sted det passer for deg).

Dette er i hvert fall et tilbud om situasjonen blir helt desperat.

det var rørende å se! får tillit til mennesket og verden av slike som deg! :-)))

enn om verden besto av slike...

mvh,

ylvali1365381015

Hysterisk ung mor, er du.

og egosentrisk gammal mor er du?

dette høres såppas ille ut at ingen som bryr seg om sine barn hadde sendt dem dit! bare det at de ansatte hadde tilbrakt tiden på jobb med barna i mobiltlf hadde fått meg til å reagere-kraftig! og jeg har jobbet med barn i hele mitt liv, det være seg barnehage, skole eller som dagmamma.

jeg vet hvilke skatter jeg har mellom hendene, det er en ære for meg å få ta del i deres utvikling og liv. jeg har en makt jeg ikke skal misbruke og en mulighet jeg skal omfavne med hele min kapasitet!

det er sørgelig og opprørende at ignoranter får mulighet til å skusle bort barndommen til mennesker. hverken mer eller mindre!

tenk deg om.

ylvali1365381015

De fleste "fornuftigtenkende" tenker andeledes enn dolberter. Det er nettopp grunnen til at dere henger her støtt.

Dere er skjønt enige meg hverandre, men RL er ikke sånn.

Men en dag blir det nok alvor, for dere også.

skjønner etterhvert at du kanskje er bitter etter hard medfart selv i barndommen, og muligens har blitt litt skadet på ymse vis. til å undres over at du ikke anser denne beskrivelsen som ille. da har du sørgelig liten erfaring med givende og positiv barneomsorg iallefall.

sitter her og håper på at du ikke selv er ansvarlig for barn.

mer er det ikke å si, desverre.

Annonse

ylvali1365381015

Bor dere i Oslo? Jeg holder nemlig av en bhg. plass på veitvet, mens sønnen min går i en annen bhg. ut oppsigelsestiden. Fikk så vondt av deg! Hvis det går an skulle du fått låne min plass!!!

enda en hverdagshelt! jeg er imponert! det lønner seg å være på dol! :-))))

mvh,

ylvali1365381015

Enig! Jeg hadde ALDRI satt hverken mine eller min sønns ben der igjen hvis det er slik det er i den barnehagen. Jobbet selv i en barnehage med dårlige rutiner og lite oversikt. Jeg og ei annen som var assistent tok oss av alle de små 1-2 åringene, mens de andre ansatte og ped-lederene preika, røyka, spiste og klaget hele dagen. De sneik seg unna ALLTID og var de ikke på jobb, så var de på Ikea - en HEL dag!

Nei, det er klart du ikke har noe valg. Du skal jo på jobb og slikt, så da må jo barnet ditt være der. Men du høres ganske åpen og oppegående ut, så hadde jeg vært deg, hadde jeg nappa tak i sjefen og sagt bestemt hva jeg mente, og at hvis de ikke gjorde noe med det, går jeg videre med det til media og ALT som er. De har jo tydligvis ikke hørt på deg, derfor skal du ikke være redd for å gi dem en SKIKKELIG overhøvling! Det er DITT barn det er snakk om, og han/hun fortjener KUN det beste!

*prøver å roe seg litt ned her* ;) *phew*

dine erfaringer fra bhg høres kjent ut. jobbet et par år i en bhg i oslo der der også var dyktige assistenter som drev hele avd i perioder. ped-leder snek seg unna i enhver anledning. men hun kom seg etterhvert- tror hun var deprimert egentlig, og skulle nok hatt sykmelding. heldigvis var styrer ekstremt ambisiøs og dyktig, vi ikk faglig påfyll og oppfølging, assistentene fikk tillit og muligheter til vekst. men det har alt å si at lederne på alle plan er dedikerte og engasjerte.

huff, barnehage er ikke alltid det beste akternativ. mange barn hadde hatt bedre av å være sammen med sine mødre/fedre tidlig i livet.

mvh,

Hm... Høres ut som en barnehage forbeholdt - eh! -ingen barn, likson.. Det høres også merkelig velkjent ut... I lokalavisa fra mi hjembygd har det lenge vært strid om en familiebarnehage. Masse tull med styreleder kontra daglig leder osv. Huff, nei... Få ungen din vekk fra den plasse der så snart som råd!;-(

Huff! jeg pleier å legge inn en viss toleranse for at alt ikke trenger å være så perfekt som vi gjerne skulle ønske i bhg, prøver å akseptere at de gjør ting på en annen måte og at barna må venne seg til nye rutiner, mindre oppmerksomhet osv. Det jeg er kjempeopptatt av er imidl sikkerhet (låste porter, dører og sikrede stikkontakter samt at ikke småbarn får tak i småting som setter seg i halsen), så får det heller være om bhg personalet ikke snakker særlig norsk eller ikke er så veldig pedagodisk skolert, bare de er snille og omsorgsfulle.

Men dette hørtes ikke bra ut, overhodet ikke.

Håper dere finner en måte å ordne opp på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...