Gå til innhold

Noen tanker om autisme

Anbefalte innlegg

All behandling av autisme, utenom opplæringsmodeller, går jo på mat o.l., og faktisk tarmproblematikk, manglende evne til å få i seg næringsstoffer osv osv...HVa hvis dette er en tarmsykdom, der slimhinnen er helt eller delvis defekt.Hva hvis kroppen blir autoimmun, dvs den angriper seg selv. De som mener autisme kan behandles (deriblandt jeg) , ser jo at behandling for Candida, opphopning av kvikksølv, jernmangel, fettsyremangel, proteinintoleranse, allergi, eksem osv, hjelper. Alle disse "defektene" hos de med autisme, skyldes ophopninger; kroppen klarer ikke å kvitte seg med giftstoffer, den klarer ikke å nyttegjøre seg/ produsere vitaminer. Avføringen kan være slimete, ha blodspor i seg og uregelmessig.

Cøliaki er jo en tarmsykdom, så hvorfor ikke dette?

En ny diagnosen som man jobber med i USA heter autisitisk ulcerøs colitt!! Spennende dette..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245117-noen-tanker-om-autisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest spespedstudenten

ja det er et spennende felt. Har selv en teori om at mange autister har et tarmsystem som ikke kvitter seg med avfallstoffer så fort. Det hoper seg opp og skaper problemer. Men jeg er i tvil om det bare er tarmen som skaper autismen,eller om dette med tarmen bare er en en del av en større helhet.

Har du forresten noen linker til denne nye diagnosen?

ja det er et spennende felt. Har selv en teori om at mange autister har et tarmsystem som ikke kvitter seg med avfallstoffer så fort. Det hoper seg opp og skaper problemer. Men jeg er i tvil om det bare er tarmen som skaper autismen,eller om dette med tarmen bare er en en del av en større helhet.

Har du forresten noen linker til denne nye diagnosen?

Jeg tror ikke det er bare tarmen, men at den gjør tilstanden verre, men blir spennende om fagfolk finner ut av dette. Link har jeg her http://www.google.no/search?hl=no&q=autistic+enterocolitis&btnG=S%C3%B8k&meta=

• 1 måned senere...
sammfunnskritiker

Var et medieinnslag for en stund tilbake. der sa de at hovedgruppen av autisme har vært infantil autisme. Forskeren mente dette var feil og at hovedvekten bør ligge på "godt fungerende autister", altså asperger. HAn mener det er mange som i dag som burde htt diagnosen, aldri får den...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...