Gå til innhold

råd mot atopisk eksem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har brukt en olje fra apoteket som heter "Balneum Hermal" eller noe sånt. Hvit flaske med blå skrift. En kork av det i badevannet og barnehuden blir mye bedre etter noen bad.To av mine barn har hatt atopisk eksem og dette har hjulpet. Saken er visst at det blir tørr hud, bakterier m.m og da er det lurt å holde huden fet og denne oljen er fet uten å være oljete og ekkel!

Lykke til!

Jeg holder min atopiske eksem i sjakk bl.a. med oliveolje og kamillete i badevannet.

Dessuten er det viktig å ta mye omega 3, det "smører" huden fra innsiden.

Tilløp til utbrudd kan dempes med Inotyol, en salve som ofte brukes på bleierumper. ;o)

Annonse

En skje Udo's Choice (Helsekost) hver dag (istedetfor tran e.l.) i et pat mnds tid førte til at eldstemann her i huset ble kvitt eksemen. Før vi prøvde dette, kutta hun ut melk i en periode og ble da bedre, men ikke helt bra.

Nå tar hun ikke lengre Udo's Choice og hun drikker melk en gang i blant, men eksemen er og blir borte :-)

En skje Udo's Choice (Helsekost) hver dag (istedetfor tran e.l.) i et pat mnds tid førte til at eldstemann her i huset ble kvitt eksemen. Før vi prøvde dette, kutta hun ut melk i en periode og ble da bedre, men ikke helt bra.

Nå tar hun ikke lengre Udo's Choice og hun drikker melk en gang i blant, men eksemen er og blir borte :-)

Eurax, ADerma og Apobase kanskje..helsesøster er fan av Locobase Repair, men det er kanskje mest mot tørr hud..? Spør på apoteket, de er eksperter! :)

Har brukt en olje fra apoteket som heter "Balneum Hermal" eller noe sånt. Hvit flaske med blå skrift. En kork av det i badevannet og barnehuden blir mye bedre etter noen bad.To av mine barn har hatt atopisk eksem og dette har hjulpet. Saken er visst at det blir tørr hud, bakterier m.m og da er det lurt å holde huden fet og denne oljen er fet uten å være oljete og ekkel!

Lykke til!

A creme også, den glemte jeg..

A creme også, den glemte jeg..

Mye som andre her skriver.Oljebad,adermakrem(smører x4) og omega 3.

Men nå må vi bruke kortison for første gang på barnet.....for ingenting hjalp =(.......

Ellers bruker vi nå....bare hvitt undertøy(noen tåler dårlig fargestoff som er i klær),hvit sengtøy,og vi vasker klær bare med nøytral vaskepulver

Det er vel somregel(har jeg hørt) at man klarer å holde eksem borte i perioder,men av og til holder det ikke,uansett å bare smøre med fuktighetskrem.

Annonse

Må bare legge til litt:

Unngå at atopikeren blir for varm, de fleste atopikere blir verre av det.

Mange reagerer på skyllemiddel og parfymert vaskepulver. Mange tåler heller ikke ull rett på kroppen.

Uregelmessig søvnmønster kan få eksemen til å forverres. Med små barn er det selvsagt ofte vanskelig å regulere sånt, men det er verdt å merke seg uansett.

Mye som andre her skriver.Oljebad,adermakrem(smører x4) og omega 3.

Men nå må vi bruke kortison for første gang på barnet.....for ingenting hjalp =(.......

Ellers bruker vi nå....bare hvitt undertøy(noen tåler dårlig fargestoff som er i klær),hvit sengtøy,og vi vasker klær bare med nøytral vaskepulver

Det er vel somregel(har jeg hørt) at man klarer å holde eksem borte i perioder,men av og til holder det ikke,uansett å bare smøre med fuktighetskrem.

Er ikke hvitt tøy ofte farget hvitt også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...