Gå til innhold

Nabolaget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Antageligvis er jeg bare sur, sær gammal kjerring, men altså... Saken er at vi flyttet til nabolaget her i fjor, mye på grunn av natur, fin liten barneskole etc etc. Nå mistrives jeg skikkelig og lurer på om jeg vil at barna våre skal vokse opp her...Barna i nabolaget (1. klassinger) er ute 11 om kvelden uten tilsyn, de ringer på sent om kvelden for å høre om våre barn vil komme ut og leke, og det endel sosiale problemer både blant ungdom og voksne... Etter et par skikkelige fest&fyll-spetakkel i nabolaget kjenner jeg at jeg virkelig kunne tenkt meg et annet sted å bo... Mannen min syns selvfølgelig jeg overdriver, og sier det vil jo være sånnt overalt. Og han har jo antagelig rett.. Og den eldste har begynt på skolen, så det er jo ikke bare å flytte heller da. Men jeg vil jo ikke de skal bli et "bøllefrø" ... Problemet ligger nok hos meg. Men hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner litt til problemet.

Men her må minstemann følge mine regler, han må inn til den tiden jeg bestemmer og gjøre som jeg sier og så lager jeg skikkelig spetakkel med de andre ungene hvis de er slemme eller ufine. Jeg legger meg ikke borti deres oppdragelse men legger meg borti hvordan de oppfører seg mot andre når de er ute.

Jeg antar at de synes jeg er en skikkelig potetkjerring.

Skrevet

Jeg ville ikke bodd et slikt sted. Og jeg tror ganske bestemt at det ikke er vanlig at det er slik alle steder. Har ikke barn selv, men jeg får jo med meg hva som skjer rundt i boligområdet vårt allikevel, og ser ikke unger ute så sent, og i alle fall ingen som ringer på seint hos andre.

Skrevet

Er alle naboene slik? Eller finnes det noen som er litt mer lik dere som dere kan ha litt mer omgang med?

Skrevet

Er alle naboene slik? Eller finnes det noen som er litt mer lik dere som dere kan ha litt mer omgang med?

Nei, alle er sikkert ikke slik, men jeg har ikke klart å finne de som har like våre verdier(huff, høres så dumt ut...) Vi holdt på å kjøre på et av de små barna som hoppet rett ut i veien for å skremme oss (ædabædda!) og vi klarte tilslutt å finne en forelder som ikke så helt eh... våken ut, for å si det sånn, og han skjønnte ikke problemet...

Skrevet

Kjenner litt til problemet.

Men her må minstemann følge mine regler, han må inn til den tiden jeg bestemmer og gjøre som jeg sier og så lager jeg skikkelig spetakkel med de andre ungene hvis de er slemme eller ufine. Jeg legger meg ikke borti deres oppdragelse men legger meg borti hvordan de oppfører seg mot andre når de er ute.

Jeg antar at de synes jeg er en skikkelig potetkjerring.

potetkjerring;-) Ja da er jeg nok sikkert en sånn en...

Skrevet

Nei, alle er sikkert ikke slik, men jeg har ikke klart å finne de som har like våre verdier(huff, høres så dumt ut...) Vi holdt på å kjøre på et av de små barna som hoppet rett ut i veien for å skremme oss (ædabædda!) og vi klarte tilslutt å finne en forelder som ikke så helt eh... våken ut, for å si det sånn, og han skjønnte ikke problemet...

Uff, det høres helt utrolig ut. Skjønner ikke at folk orker å ha det slik, jeg. La småunger leke ute til langt på kvelden. Ikke bry seg om unger som spretter ut i veien rett foran biler.

Jeg kjenner jeg blir målløs.

Flytt!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...