Gå til innhold

Feber og feberkramper?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når du sier det så husker jeg at jenta mi fikk feberkramper et par-tre minutter etter at jeg hadde satt stikkpille på henne....

*går opp et lys*

Febernedsettende virker ikke på et par minutter, så krampen kommer ikke av den. Vanligvis tar det fra 10 til 30 min før full effekt.

Men ofte når vi ser at feberen er stigende og ungen virker dårligere gir vi febernedsettende. Feberkrampen hadde nok kommet allikevel, jeg har opplevd tilsvarende. Med det er ikke lett å treffe rett tidspunkt.

Har aldri opplevd kramper ved tempraturfall.

Feberkramper kommer plutselig og feberen stiger så fort at det kan hende du ikke rekker få med deg at den har steget før krampene kommer. Det kommer ikke nødvendigvis i forbindelse med annen sykdom. Det er ikke noe å være redd for. Du kan ikke gjøre stort annet enn å gi febernedsettende og sørge for nok drikke og lav temperatur. Is kan senke feberen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...