Gå til innhold

Sarpsborg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sarpingen

Jeg synes det er nok av gode friluftsområder. Glengshølen, Tunevannet og Kulåsparken til kortere utflukter. Lysløype kort fra sentrum. Om vinteren er det fint å stå på langrenn og slalåm i Kjerringåsen, og om sommeren er det ikke langt til saltvann og rikelig med badeplasser å velge mellom. Mange skogområder og aktive forreninger som bruker områdene.

Askeladden Barnehage vet jeg ikke mye om, men i Sarpsborg kommune er det mer enn full barnehagedekning, så om dere skulle være misfornøyde er det bare å bytte. Det er nærmest bare å velge og vrake. Flere barnehager slåss om barna med særlige ordninger.

Jeg synes Sarpsborg er en ganske fin by, og den rustes opp nå om årene for å bli pen til 1000-årsjubileumet.

Jeg har bodd i Sarpsborg det meste av livet, så bare spør hvis det er noe du lurer på. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245369-sarpsborg/#findComment-1912128
Del på andre sider

Mange flotte friluftsområder. Hafslundsparken MÅ besøkes. En park bak en gammel herregård. De har div. fugler i bur, men også løse gjess og div. ender. Superflott.

Tunevannet har fine bademuligheter + en litt bortgjemt lekepark. Der finnes det griller også.

Ettersom det nærmer seg jul (jada, litt i tidligste laget) må dere også få med juleaktivitetene på Borgarsyssel som er samme helgen som julegatene tennes.

Det er også en park midt i byen. (Men navnet er litt borte akkurat nå.....)

Også badeland da. Eldorado for barn.

Så jeg synes Sarpsborg har mye fint:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245369-sarpsborg/#findComment-1913115
Del på andre sider

Jeg synes det er nok av gode friluftsområder. Glengshølen, Tunevannet og Kulåsparken til kortere utflukter. Lysløype kort fra sentrum. Om vinteren er det fint å stå på langrenn og slalåm i Kjerringåsen, og om sommeren er det ikke langt til saltvann og rikelig med badeplasser å velge mellom. Mange skogområder og aktive forreninger som bruker områdene.

Askeladden Barnehage vet jeg ikke mye om, men i Sarpsborg kommune er det mer enn full barnehagedekning, så om dere skulle være misfornøyde er det bare å bytte. Det er nærmest bare å velge og vrake. Flere barnehager slåss om barna med særlige ordninger.

Jeg synes Sarpsborg er en ganske fin by, og den rustes opp nå om årene for å bli pen til 1000-årsjubileumet.

Jeg har bodd i Sarpsborg det meste av livet, så bare spør hvis det er noe du lurer på. :-)

Jeg bodde i Sarpsborg fra jeg var liten til jeg var ferdig med vgs. Var så heldig å bo mesteparten av tiden i Kulåsparken, så det ble som å bo i skogen midt i byen. Fantastisk. Det var vel ikke før jeg flyttet til Oslo som 19. åring at det egentlig gikk opp for meg hvor deilig det er å bo i en middels stor by. Kort vei til alt og fine rekreasjonsmuligheter. Kan umulig ha forandret seg så mye siden jeg flyttet (er jo tilbake fra tid til annen for å besøke venner). Veldig greit sted å vokse opp. Trygt og godt (i alle fall da). Da jeg begynte å bli større (vgs) syntes vel de fleste av oss at Sarpsborg var ganske kjedelig med få tilbud og kjipe utesteder. De fleste av oss pleide da å dra til Fredrikstad og Moss i helgene. Dette har forhåpentligvis forandret seg - men har uansett ingen betydning når du likevel er småbarnsforeldre. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245369-sarpsborg/#findComment-1913118
Del på andre sider

Jeg bodde i Sarpsborg fra jeg var liten til jeg var ferdig med vgs. Var så heldig å bo mesteparten av tiden i Kulåsparken, så det ble som å bo i skogen midt i byen. Fantastisk. Det var vel ikke før jeg flyttet til Oslo som 19. åring at det egentlig gikk opp for meg hvor deilig det er å bo i en middels stor by. Kort vei til alt og fine rekreasjonsmuligheter. Kan umulig ha forandret seg så mye siden jeg flyttet (er jo tilbake fra tid til annen for å besøke venner). Veldig greit sted å vokse opp. Trygt og godt (i alle fall da). Da jeg begynte å bli større (vgs) syntes vel de fleste av oss at Sarpsborg var ganske kjedelig med få tilbud og kjipe utesteder. De fleste av oss pleide da å dra til Fredrikstad og Moss i helgene. Dette har forhåpentligvis forandret seg - men har uansett ingen betydning når du likevel er småbarnsforeldre. Lykke til!

Tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245369-sarpsborg/#findComment-1913128
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...