Gå til innhold

Reisebyråer

Gjest ikke mer egersundrs på oss nei

Anbefalte innlegg

Gjest ikke mer egersundrs på oss nei

Har et venne par som snart skal reise til Colombia. Noen som har et godt forslag til reisebyrå de kan bruke??

Er flere som selv nettopp har reist med Egersund reisebyrå, men vil absolut IKKE ANBEFALE dette for andre adopsj.reisende. Med dette byrået får en liten og ingen hjelp med billettene når en er i Col.B.l.a.dette å bytte hjemreise dato på billettene noe de fleste adop.fam. må gjennom.Alt dette må en ordne opp i selv, å det er ikke verdens enkleste sak når de fleste her nede kun snakker spansk..

Ønske derfor å høre om andre som har god erfaring med andre reisebyrå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245382-reisebyr%C3%A5er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Må bare få si at vi har opplevd akkurat det motsatte.

I Peru kunne de ikke endre hjemreisedato, det var så mye greier. En telefon til Egersund var nok, et tastetrykk, og vi var på flyet 3 dager etter. Så erfaringer kan være så mangt. Skulle vi på hentereise igjen, ikke noen tvil. Egersund ja.

Ja, til Egersund.

Mange hilsener i fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245382-reisebyr%C3%A5er/#findComment-1912350
Del på andre sider

Gjest jkke mer egersunds på oss nei.

Hei.

Må bare få si at vi har opplevd akkurat det motsatte.

I Peru kunne de ikke endre hjemreisedato, det var så mye greier. En telefon til Egersund var nok, et tastetrykk, og vi var på flyet 3 dager etter. Så erfaringer kan være så mangt. Skulle vi på hentereise igjen, ikke noen tvil. Egersund ja.

Ja, til Egersund.

Mange hilsener i fra

Godt å høre at ikke alle sitter med samme erfaring. Men for de som skal til Col annbefaler ihvetfall IKKE vi som har vært her nå å reise med Egersunds reisebyrå. Vi var tre fam. som satt med samme erfaring. Null hjelp fra reisebyrå. Alle endte opp med at vi måtte betale STORE summer(nesten det samme en gang til) for å få byttet på billettene. Surt, for vi har allerede i utgangspunkte betalt mer for bilettene nettopp fordi vi skulle kunne endre på de.

Kan selvsagt derfor ikke anbefale dette byrået til andre.Ønsker absolutt ikke at andre skal oppleve det samme som oss. Når du er klar for hjemreise er du altfor sliten til å bruke masse tid å energi på em tjeneste du allerede har betalt for. En annen ting en og må være klar over er at byråe ikke har døgnvakt. D.v.s at med sju timers tidsforskjell i Col. må en ordne dette på nattestid.

Vet at to av fam. som reiste hjem før oss brukte et annet byrå, men ikke hvilket.Disse fikk ordnet alt gjennom byråe sitt uten å måtte kjøpe seg opp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245382-reisebyr%C3%A5er/#findComment-1912417
Del på andre sider

Godt å høre at ikke alle sitter med samme erfaring. Men for de som skal til Col annbefaler ihvetfall IKKE vi som har vært her nå å reise med Egersunds reisebyrå. Vi var tre fam. som satt med samme erfaring. Null hjelp fra reisebyrå. Alle endte opp med at vi måtte betale STORE summer(nesten det samme en gang til) for å få byttet på billettene. Surt, for vi har allerede i utgangspunkte betalt mer for bilettene nettopp fordi vi skulle kunne endre på de.

Kan selvsagt derfor ikke anbefale dette byrået til andre.Ønsker absolutt ikke at andre skal oppleve det samme som oss. Når du er klar for hjemreise er du altfor sliten til å bruke masse tid å energi på em tjeneste du allerede har betalt for. En annen ting en og må være klar over er at byråe ikke har døgnvakt. D.v.s at med sju timers tidsforskjell i Col. må en ordne dette på nattestid.

Vet at to av fam. som reiste hjem før oss brukte et annet byrå, men ikke hvilket.Disse fikk ordnet alt gjennom byråe sitt uten å måtte kjøpe seg opp.

Vi slapp å betale store summer fordi at vi endret billettene når vi kom til Bogota.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245382-reisebyr%C3%A5er/#findComment-1912754
Del på andre sider

Vi var kjempefornøyde med servicen til Egersund reisebyrå! Betalte ett ekstra beløp (rundt 1000,-) for å få biletter som var lette å booke om.

Reiste så med Jorge til Air France sitt kontor i Bogota og ordnet det hele på 10 min. Var svenske og danske adoptanter i Bogota samtidig med oss, men de hadde ikke betalt dette ekstra så de slet mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245382-reisebyr%C3%A5er/#findComment-1912830
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet også om noen som måtte kjøpe helt nye billetter, men det var strengt tatt ikke Egersund sin feil. Da var det et flyseslskap i Brasil som hadde gått konkurs, slik at det flyselskapet de skulle hjem med var overfylt, og dermed dønn umulig å få skifet billetter. Alternativet for dem var å vente 2-3 uker, eller kjøpe nye billetter med et annet flyselskap.

Vi fikk flyttet billetene våre uten problemer, og det gjorde vi direkte mot Air France. Ringte først, men fikk da beskjed om at det var fulle fly. Mannen min dro da ned til Air France sammen med ei fra Zuetana, og vips, så hadde vi billetter hjem.

Selv om de bare snakker spansk hos Air France i Bogota, så er det alltid noen hos AF eller på pensjonatet der man bor, som kan hjelpe. Egersund sa til oss at de godt kunne forsøke å endre for oss, men at det som regel fungerte bedre når man møtte direkte opp hos Air France selv.

Det er mulig man kan få det til hos andre reisebyrå også, og jeg er enig i at det er ting hos Egersund som kunne vært gjort annerledes. Men fordelen med Egersund er at de har fått forhandlet seg fram til avtaler om 30 kilo per pers og at man får billetter som kan endres (så sant det er ledig på flyet, og det gjelder jo hos alle byråer), til en ikke for høy pris.

Vi undersøkte flere steder før vi skulle dra, og Egersund kom rett og slett rimeligst ut, når man skulle ha billetter som kunne endres. Og det må man jo nesten ha i Colombia.

Og når det gjelder døgnvakt så er det vel ikke mange reisebyrå som har det? Man trenger ikke akkurat ringe om natten. De åpner jo 08 så vidt jeg husker, og da er jo klokken ikke ,mer enn 15 i Colombia.....

En annen liten ting er at det med bytte av billetter er vanskelig uansett i høysesongen, om man ikke har gullkort. Er flyet fullt, så er det fullt, og da er det lite et reisebyrå kan gjøre fra eller til uansett. Vi har begge gangene reist under høysesongen om sommeren. Første gangen vi skulle hjem fikk vi beskjed om at det først var ledig om to uker.... Vi møtte opp på flyplassen, sammen med en 5-6 andre som stod standby. Og det var firkelig fullt. Heldigvis fikk vi ordnet billetter til neste dag likevel, og det var AF's kontaktperson som fikk det til. Og ja, det kostet oss noen kroner "under bordet" og Egersund eller andre reisebyråer hadde ikke kunnet hjulpet oss i den situansjonen.

Jeg tror det er viktig å huske på at selv om man kjøper billetter som kan endres, så hjelper det ingenting, om flyene er fulle. Uansett hvem som har bestilt reisen for en.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245382-reisebyr%C3%A5er/#findComment-1913247
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det, jeg jobber ikke i Egersund Reisebyrå. Og har heller ikke noe personlig erfaring med dem, med unntak av hentereisen til Kina ifjor, der de tok seg av bestillingene på en helt OK måte.

Men jeg jobber i bransjen, og nå føler jeg meg virkelig kallet til å komme med noen forklaringer her. :-)

Man reiser ikke med et reisebyrå. Man reiser med et flyselskap, med billett som f.eks er kjøpt gjennom et reisebyrå. Nå i sommer har det pga av ymse ting, deriblant flyselskap som har gått konkurs, vært uvanlig fullt på avgangene mellom en rekke byer i Sør-Amerika og Europa. Det gjelder uansett hvilket reisebyrå man bestiller billetten via.

Når man bestiller billett som kan endres, så betyr ikke det at den uansett alltid kan endres til den dagen man til enhver tid ønsker. Det må være plass på flyet, og plass i den aktuelle bookingklassen. Det kan f.eks bli solgt 50 billetter i M-klasse, og når disse er utsolgt, så hjelper det fint lite at det er tilgjengelige seter i f.eks Y-klasse. (det kan være 6-8 ulike kategorier - bare i turistklasse) Vær også oppmerksom på at det kan være fullt en dag, og så 2 dager etterpå kan det plutselig ha kommet mange ledige seter. Sånne ting skjer hele tiden.

Det er ellers ikke uvanlig at det er lettere å endre billettene i det landet man faktisk befinner seg i, enn å ringe hjem til Norge. Sånn er det bare, og jo lengre man er hjemmefra, jo mer lettvint er det som regel å få gjort det der billetten faktisk befinner seg.

Døgnåpent har de største landsomfattende reisebyråkjedene, men et relativt lite et som Egersund reisebyrå kan jeg aldri tenke meg har kapasitet til det. For det skal jeg love deg er dyrt.

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245382-reisebyr%C3%A5er/#findComment-1913349
Del på andre sider

Vi grudde oss litt til det å ordne returbilletter - men så fikk vi verdens beste hjelp på hotellene vi bodde på; både i Cali og Bogata.

Det er en naturlig årsak til at Egersund ikke kan hjelpe med billettene ettersom jeg har forstått - og det er at endringen må skje i/fra Colombia.

Ønsker dere lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245382-reisebyr%C3%A5er/#findComment-1920675
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...