Gå til innhold

Litt kort frist???

Anbefalte innlegg

Det skjønner jeg kjempegodt!

Er så utrolig unødvendig at du skal måtte slåss mot vindmøller på den måten.

Jeg fatter ikke at alt skal være så innmari vanskelig. Alt går i stå hele tida.

I dag har jeg egla meg innpå vaktmesteren slik at jeg får være med ham på bydelsutvalgsmøte og snakke om tilgjengelighet i bydelen.

Jeg lurer på om det lokalet er tilgjengelig?

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

25

• hidi

9

• flisa

4

• org

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg fatter ikke at alt skal være så innmari vanskelig. Alt går i stå hele tida.

I dag har jeg egla meg innpå vaktmesteren slik at jeg får være med ham på bydelsutvalgsmøte og snakke om tilgjengelighet i bydelen.

Jeg lurer på om det lokalet er tilgjengelig?

Og vi står bak deg...

Herlighet, det er helt uakseptabelt! Skjønner godt at du er både eitrende forbanna på skolen og lei deg i forhold til guttungen!!

På skolen vår gis heldigvis beskjeder om sånt med omtrent 2 ukers varsel, og vi har flere rullestolbrukere, så de sørger alltid for tilgang.

Skulle da virkelig bare mangle.

*muggen på Dorthes vegne*

Annonse

Herlighet, det er helt uakseptabelt! Skjønner godt at du er både eitrende forbanna på skolen og lei deg i forhold til guttungen!!

På skolen vår gis heldigvis beskjeder om sånt med omtrent 2 ukers varsel, og vi har flere rullestolbrukere, så de sørger alltid for tilgang.

Skulle da virkelig bare mangle.

*muggen på Dorthes vegne*

Muggen var et bra ord for det er akkuarat det jeg er

Hvis jeg ble ufør, kunne jeg antagelig ikke blitt boende her jeg bor nå. Det er for ulendt, for mange trapper og dørstokker over alt. Det måtte ihvertfall bygges om ganske betraktelig. Jeg kjenner flere som har flyttet til hus med alt på ett plan pga at en i familien er ufør.

Når det er så vanvittig vanskelig med trappeheos pga fredet bygning og alt det tullet, så hadde jeg flyttet hvis det var praktisk mulig.

-og det er ikke noen grunn til å angripe meg som person bare fordi du er uenig med meg.

Det er på skolen det ikke er tilpasset - ikke der hun bor, der er det tilpasset :)

Jeg er også en feiging og har ikke lyst til å stå fram som en stakkar.

Hvorfor viser de folk som stakkare når de skriver reportasjer i avisen? Jeg er ikke noen stakker, jeg er forbannet og lei meg. Jeg har snakket med avisen før og de ville lage en skikkelig stakkarhistorie og det var jeg ikke interessert i.

Du er ingen stakkar - du er en veps!

Det er totalt uakseptabelt.

(Oj no høyrest eg ut som Jon Alvheim...) Rett og slett.

Ein dags varsel?!? Høyrer absolutt ingen stad heime.

Eg blir litt opprørt av det eg les lenger nede i tråden ad framkommelegheit, av at reglar osv tydelegvis ikkje gjeld for desse skolane, viss det kostar (og alle veit at dei ikkje har pengar til noko) så får dei dispensasjon. Ta det opp på høgare nivå. Tilhøva er uakseptable og uverdige for både foreldrar og elevar med særskilde behov som må ha ein soleklar rett til å vere med og kome seg fram akkurat som alle andre. Dette er 2006, og såpass må ein kunne forlange.

(Skjønt eg er inderleg klar over at det visstnok ikkje går an å rette opp att alle feil ifrå i går utan å trylle fram pengar eller skape nye urettar for andre. Søren og, kvifor kan vi ikkje berre trylle litt og få sjukehus og skolar som ikkje ramlar saman, tilgjengelegheit for alle, osv osv osv...)

Det seier no

Annonse

Det trengs en trappeheis og den kunne vært satt i bakgården. Gammel bygning så det er ikke lov til å gjøre noe ved fasaden.

Det har aldri vært en lov om tilgjengelighet, sier bare at det bør være og her i Oslo får alle offentlige og private dispensasjon hvis det koster litt ekstra arbeid og penger.

Klart alle bør få mulighet til å komme seg inn! Skulle virkelig bare mangle (og det gjør jo det - mangler, altså).

Det er totalt uakseptabelt.

(Oj no høyrest eg ut som Jon Alvheim...) Rett og slett.

Ein dags varsel?!? Høyrer absolutt ingen stad heime.

Eg blir litt opprørt av det eg les lenger nede i tråden ad framkommelegheit, av at reglar osv tydelegvis ikkje gjeld for desse skolane, viss det kostar (og alle veit at dei ikkje har pengar til noko) så får dei dispensasjon. Ta det opp på høgare nivå. Tilhøva er uakseptable og uverdige for både foreldrar og elevar med særskilde behov som må ha ein soleklar rett til å vere med og kome seg fram akkurat som alle andre. Dette er 2006, og såpass må ein kunne forlange.

(Skjønt eg er inderleg klar over at det visstnok ikkje går an å rette opp att alle feil ifrå i går utan å trylle fram pengar eller skape nye urettar for andre. Søren og, kvifor kan vi ikkje berre trylle litt og få sjukehus og skolar som ikkje ramlar saman, tilgjengelegheit for alle, osv osv osv...)

Det seier no

Jeg tenkte jeg skulle engasjere meg litt i bydelsutvalget og ta opp det med tilgjengeligheten i bydel. Her er helt håpløst, ingen offentlig kontor er tilgjengelige.

Sikker på at det var i dag guttungen fikk lappen?

Hadde nemlig en gutt her hjemme som bladde opp lappen på samme dag som foreldremøtet var, men lappen hadde han fått for en stund tilbake:(

Kom meg desverre ikke dit, nei.

Jeg har også en liten sløving så jeg sjekker meldemappe hver dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...