Gå til innhold

Hvor fort virker en stikkpille?

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26

Snuppa har feber, 40 grader varm. Ca klokka 17 fikk hun en stikkpille feberdempende, ca en halvtime etter, kanskje litt mindre bæsjer hun. Har denne stikkpillen fått tid til å virke? Det virker nemlig ikke sånn da hun ennå er like varm som hun var. Stakkars liten.

Spørsmålet nå er om jeg skal gi henne en ny en, eller vente litt til slik at det går litt mer tid mellom? Stakkars, hun har det ikke bra nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245396-hvor-fort-virker-en-stikkpille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trultemor26

Hvor gammel er hun ? lurte på det samme når min jenta var 2 år og fik da svar av lege at jeg kunne gi ny en.

Men hvis barnet ditt er yngre så ville jeg kansje ha hørt med legevakten hvis ikke noen her har bedre svar :)

hun er 14 mnd..

Stikkpillen bør virke i løpet av en halvtime til en time. Noen barn og voksne reagerer bedre på Panodil enn på Paracet.

Jeg merket det på meg selv etter en operasjon jeg hadde nylig. Skulle ta Voltaren og paracet. Dette virket dårlig, men da jeg byttet ut Paraceten med Panodil (Zapp), forsvant smertene :-)

Annonse

Gjest trultemor26

Stikkpillen bør virke i løpet av en halvtime til en time. Noen barn og voksne reagerer bedre på Panodil enn på Paracet.

Jeg merket det på meg selv etter en operasjon jeg hadde nylig. Skulle ta Voltaren og paracet. Dette virket dårlig, men da jeg byttet ut Paraceten med Panodil (Zapp), forsvant smertene :-)

Den har virket hver gang frem til nå (hun får pinex) borsett fra den siste gangen da, så jeg mistenker at den ikke rakk å virke før den bæsjen kom. Nå har hun fått en til da, 5 timer etter, så nå håper jeg hun får sove godt i heeeeele natt.

Gjest trultemor26

Hvordan er det med henne i dag? God bedring. :)

Foreløpig ok. Hun ville ikke ha noe særlig med frokost, det var vel 1/10-dels banan hun spiste. 37,7 i feber foreløpig. Den har pleid å å øke i vilden sky utover ettermiddagen, så da får vi bare vente å se åssen det går.

Foreløpig ok. Hun ville ikke ha noe særlig med frokost, det var vel 1/10-dels banan hun spiste. 37,7 i feber foreløpig. Den har pleid å å øke i vilden sky utover ettermiddagen, så da får vi bare vente å se åssen det går.

Håper hun får det bedre snart. Spise hun yoghurt eller kjeks?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...