Gå til innhold

Har dere kjøpt vinterdresser osv

Anbefalte innlegg

Gjest litt tidlig ennå?

Jeg tenker som så at det er lurt å vente så lenge som mulig for å kjøpe inn vintersko og vinterdresser osv. Sånn at størrelsen blir mest mulig riktig. Blir det utsolgt..? Hva gjør dere for noe? Kan noen ellers tipse om vinterstøvler og sko som er bra?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245418-har-dere-kj%C3%B8pt-vinterdresser-osv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ihvertfall vintersko er det sikkert lurt å kikke etter snart, med en gang det blir kuldegrader eller snø forsvinner alt. Takk for påminnelsen, jeg skal grave fram det fra i fjor og se hvordan vi ligger an.

Dresser har jeg heldigvis kjøpt på salg i vår så det er klart.

Ihvertfall vintersko er det sikkert lurt å kikke etter snart, med en gang det blir kuldegrader eller snø forsvinner alt. Takk for påminnelsen, jeg skal grave fram det fra i fjor og se hvordan vi ligger an.

Dresser har jeg heldigvis kjøpt på salg i vår så det er klart.

Kikket etter cherrox for en ukes tid siden, men da var det ikke kommet til skobutikken ennå. Gidder ikke stresse jeg, cherrox i str 30 må det da være mulig å få tak i hele høsten. Annet skotøy passer, det er sjekket.

Dresser derimot.... Håper podens kan brukes i vinter også, må vel se om jeg finner den i morra.

Annonse

thuva1365380402

Prøvde vinterdressene fra i fjor på sønnen vår på lørdag, og de passet ennå. Så da gidder jeg ikke å kjøpe nye.

Vi fikk kjøpt vinterstøvler på OBS på lørdag på salg. Det var det merket som heter "Friends" og var best i test i 2005. Regner med at de er helt greie å bruke. Kostet 199,-.

Nei, og jeg har skjønt det slik at ungene antagelig kommer til å gå nakne i år- alt er viss utsolgt;-D

Spøk til side; syns det begynner å bli kaldt om morran, så igår gikk jeg innom noen butikker for å anskaffe en "høstlue". Ellers; skal teste ut fjorårets ull, fleece, dresser og sko en av de nærmeste dagene *krysser fingre for at NOE kan brukes i år også*

Jeg tror ikke du bommer så veldig på størrelsen om du kjøper inn nå.

Min erfaring er at noen størrelser blir fort utsolgt, typisk de store størrelsene i småbarnsseriene, f.eks. 110 - 116. Det er ofte mer å velge i hvis man skal ha en dress i str. 128 enn i 116.

Men det kommer jo an på om du vil ha et bestemt merke, en bestemt farge eller pris osv., og hvor mange butikker du har å velge mellom der du bor.

Jeg satser i år som så ofte før på at fjorårets dress skal holde i hvert fall fram til januarsalget. Jakke kjøpte jeg på salg i vår. Det vi helt sikkert må ha nytt i år, er fottøy, men foreløpig går det i joggesko her i Oslo.

vi har vintertøy fra i fjor som kan brukes i år også. mye av tøyet i fjor var litt romslig.

min erfaring når det gjelder skotøy er at det lønner seg å putte litt penger i det for å få kvalitet. de rimeligste alternativene er gjerne også de dårlige. sålen går fort i stykker, støvelen er ikke så vanntett som butikken har lovet (bør tåle litt fuktighet uten at man blir fuktig på bena) o.l.

mangler vinterstøvler til gutten min, det skal jeg kjøpe til helgen. Ellers har jeg kjøpt parkdress uten for til høsten og to vinterdresser (fått av snille besteforeldre), luer og votter til vinteren. Synes det allerede begynner å bli utplukka i str. når det gjelder luer og votter jeg da. Sleit med å finne regntøy for litt siden.. Så tror det er lurt å være litt tidlig ute. det tenker nok alle siden det blir tomt med en gang. : )

Også er det greit å ha siden vinteren kan komme over natta.

Annonse

Gjest trultemor26

Prøvde vinterdressene fra i fjor på sønnen vår på lørdag, og de passet ennå. Så da gidder jeg ikke å kjøpe nye.

Vi fikk kjøpt vinterstøvler på OBS på lørdag på salg. Det var det merket som heter "Friends" og var best i test i 2005. Regner med at de er helt greie å bruke. Kostet 199,-.

Hvor langt ned i str gikk dem, husker du det?

Gjest trultemor26

Hei hå! Nå har jeg kjøpt sånne vinterstøvler og!

Best i test foreldre og barn og TV2 hjelper deg 2005. Så jo superknalle ut!

Gjest trultemor26

De går fra str. 25. Det er ihvertfall den minste størrelsen.

Nope, jeg så dem ned til str 19 på obsen her. Kjøpte selv 22.

Hu butikkdama som ganske åpenlyst hadde ansvar for skoavdelingen der sa det at hun hadde tatt inn sko til de aller minste i en av fargene, som jeg satte uhyre stor pris på!

Ja, faktisk! 1-åringen arver både Reimadress og Kamikstøvler etter storesøster, så den er grei.

Har holdt meg til de merkene helt til nå, men prøver 2-delt dress fra Skogstad og Gore-tex-skoletter fra Ponny eller Skofus e.l. til 4-åringen i år.

Men det er nok veldig sannsynlig at jeg kjøper Kamikstøvler i år også, for å være sikker på at hun er varm. (hun blir lett kald på beina).

Ellers var jeg heldig og fant strikkagenser i ull på salg hos en strikke/garnbutikk!

Veldig fornøyd (må le litt av meg sjøl)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...