Gå til innhold

Stygg hoste - når gå ut?

Anbefalte innlegg

Poden på 13 mnd. har hosta over en uke nå. han har hatt feber i helga og i går, men virker feberfri i dag. Han sov i hvert fall ikke til 10.30 som forrige dagen.. : ) Men han har en grusom hoste. Hoster masse i løpet av natta. hoster så han spyr noen ganger, eller bare brekker seg. Sitter langt ned i brystet og det kommer masse slim hver gan. Høres så vondt ut! : ( Gir han slimløsende på resept.

I dag er jeg hjemme fra jobb med han, men jeg lurer på når han kan gå i barnahagen? Synes det blir feil å sende han ut i det det hele tatt med den hosten. Men er jo begrensa hvor lenge jeg kan være borte fra jobb når han ikke har feber.

HEr det noe måte å hjelpe han å bli kvitt slim i halsen eller snørr? Sånn snørr-suger funker ikke synes jeg. Og ja jeg gjør det riktig. : )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245439-stygg-hoste-n%C3%A5r-g%C3%A5-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg antar at du har vært til lege i og med at du har reseptbelagt hostesaft til ham.

Er den hostedempende eller slimløsende?

Jeg ville nok har ringt fastlegen for å informere om at hostesaft ikke funker, og at han hoster til han spyr fortsatt.

Ellers er jeg nøye på å være en dag feberfri hjemme etter lange feberperioder.

Og så må jeg se an almenntilstanden.

Snørrsuger har heller ikke jeg god erfaring med. Har derimot prøvd nesespray for babyer og det funket bra.

Håper du finner en løsning som er bra for gullklumpen din :0)

Jeg antar at du har vært til lege i og med at du har reseptbelagt hostesaft til ham.

Er den hostedempende eller slimløsende?

Jeg ville nok har ringt fastlegen for å informere om at hostesaft ikke funker, og at han hoster til han spyr fortsatt.

Ellers er jeg nøye på å være en dag feberfri hjemme etter lange feberperioder.

Og så må jeg se an almenntilstanden.

Snørrsuger har heller ikke jeg god erfaring med. Har derimot prøvd nesespray for babyer og det funket bra.

Håper du finner en løsning som er bra for gullklumpen din :0)

Vi var på legevakta på søndag og da sjekket han hals, lyttet til lunger, ører og blodprøve. er "bare" forkjølelse. Er er ikke like tett i nesa, og snørra er ikke grønn lenger. Bruker nesedråper og slimløsende. Tror den løsner litt, for det kommer i hvert fall opp.. Er kvelden og natta som er verst, da hoster han masse. han hoster pga. slimet så tror nok det er mest riktig at han får slimløsende. Fikk beskjed om at hvis han ble verre skulle vi kontakte fastlegen, men jeg kan ikke si han er verre.. Han er bittelitt varm nå, litt grinete og hoster, men på søndag var han helt slappfisk og sovna mens han krabba.. :) Hadde også 39,7 i feber.

Får se an formen hans i morgen. Tviler på at legen får gjort noe uansett. har jo tatt blodprøve som var fin.. Så er jo ikke noe å få mot dette? Holder han inne i morgen og, og kanskje torsdag.. Vil liksom ikke sende han i barnahagen (det vil jeg jo helst ikke uansett) med den fæle hosten med tanke på at han kan bli verre og ikke minst smitte de andre smårollingene der.

Vi var på legevakta på søndag og da sjekket han hals, lyttet til lunger, ører og blodprøve. er "bare" forkjølelse. Er er ikke like tett i nesa, og snørra er ikke grønn lenger. Bruker nesedråper og slimløsende. Tror den løsner litt, for det kommer i hvert fall opp.. Er kvelden og natta som er verst, da hoster han masse. han hoster pga. slimet så tror nok det er mest riktig at han får slimløsende. Fikk beskjed om at hvis han ble verre skulle vi kontakte fastlegen, men jeg kan ikke si han er verre.. Han er bittelitt varm nå, litt grinete og hoster, men på søndag var han helt slappfisk og sovna mens han krabba.. :) Hadde også 39,7 i feber.

Får se an formen hans i morgen. Tviler på at legen får gjort noe uansett. har jo tatt blodprøve som var fin.. Så er jo ikke noe å få mot dette? Holder han inne i morgen og, og kanskje torsdag.. Vil liksom ikke sende han i barnahagen (det vil jeg jo helst ikke uansett) med den fæle hosten med tanke på at han kan bli verre og ikke minst smitte de andre smårollingene der.

Jeg ville nok ventet med å la ham være i bhg til han blir friskere enn det du beskriver her.

Jeg ønsker deg og lillegutt lykke til. Det er alltid slitsom for barn å være syke, men jaggu meg er det ikke lett å være voksen heller :0)

PS....bruk hodepute og legg bøker under hodeenden på senga. Man blir alltid tettere av å ligge.

Jeg ville nok ventet med å la ham være i bhg til han blir friskere enn det du beskriver her.

Jeg ønsker deg og lillegutt lykke til. Det er alltid slitsom for barn å være syke, men jaggu meg er det ikke lett å være voksen heller :0)

PS....bruk hodepute og legg bøker under hodeenden på senga. Man blir alltid tettere av å ligge.

jepp! : ) Har både pute og bpker under beina til senga. ; )

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...