Gå til innhold

Hvordan kan jeg trene armene hans??

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten gutt, snart 6 måneder, som virkelig ikke er glad i å ligge på magen. Jeg prøver korte stunder til han skriker og jeg gjør det heller ofte enn lenge. Men, jeg vil gjerne at han skal kose seg mer på magen. Ja, jeg gir han en masse morsomme leker, legger han opp på bordet og synger etc.. Men, han liker det virkelig ikke.

Han klarer nesten og sitte alene nå, har bare litt støtte bak ryggen. Så han er sterk nok i ryggen. Men, jeg lurer på om det er armene hans som er for svake? Når han ligger på ryggen prøver han å dra seg opp litt med armene men klarer det ikke og der er vanligvis da han blir så sint...

Er det noen som kan komme med forslag på hva jeg kan gjøre for å hjelpe min lille gutt??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245467-hvordan-kan-jeg-trene-armene-hans/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er så lurt at du lar ham sitte så veldig mye når han ikke greier å sette seg opp selv... Når han sitter med støtte har han den hele og fulle oversikten over leker og det som skjer i rommet og da blir det ikke særlig artig å bli lagt på magen for å trene armene og ryggen sin, da ser han jo ingenting:)

Det er bedre at du lar ham ligge på magen noen minutter flere ganger om dagen, bare la ham bli litt sint, han tar ikke skade av det, og det må til skal han få styrke i armer og rygg. Det trenger ikke være så mange minutter om gangen til å begynne med, han blir mer tålmodig etter hvert som han blir sterkere.

Skjønner at det er mer fristende å bare la ham sitte, men det beste for ham er å la ham bygge opp nok styrke i kroppen til å klare å sette seg opp selv:)

Bare fortsette å stimulere han slik du gjør nå. Mange unger liker ikke å ligge på magen, men de kommer seg likevel opp i krypende og i gående tidsnok. Ikke stress :-)

Har du forsøkt å legge han foran et speil, event et sånn babyspeil på hjul? Det hjalp eldstemann vår.

Klem

Det er faktisk ikke armene du skal trene, det er magemusklene.

Prøv selv og legge deg på gulvet og løft hodet fra gulvet.

Da kjenner du hvor det tar. Dette er viktige muskler å trene for alle.

For å hjelpe ham litt kan du legge helseteppet som du bretter noen ganger under brystet hans. Jeg tror en høyde på ca 5-7 cm er fin.

Det er ingen grunn til å sette opp et barn som ikke gjør dette selv. La ham trene så kommer det fortere enn du tror.

Lykke til!

Annonse

Har ikke lest alle svarene, så beklager om jeg gjentar noen.

Ikke la ham sitte før han setter seg selv.

For å hjelpe litt til når han ligger på magen kan du rulle et håndkle eller teppe og legge på langs under armene. Altså begge armene og hodet på ene siden av rullen og resten på andre siden. Finnes også egne pøller til formålet. Gøyal leke/speil er et must!

Ellers kan han ligge over knærne dine når du sitter. Ligge over bena dine eller magen når du ligger. Fly.

Selskap på gulvet er ofte en god hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...