Gå til innhold

Hvem går på foreldremøter osv.?

Anbefalte innlegg

Gjest + litt mer

Jeg mener vi skal dele på det, mens han synes jeg skal gå på flest ting og han sier at jeg maser på ham..... Som i kveld er det et foreldremøte, og det må nok jeg gå på selv om jeg har vondt i hodet. Han har vondt i halsen og må holde seg inne, ser dere. Det er liksom ikke så farlig med meg, og jeg må ta ansvaret for alt. Jeg har sagt at han godt kan dusje ungene av og til uten at jeg spør først, og han kan også gjøre andre ting automatisk. Han gjør ikke så mye her hjemme og jeg er lei av å komme i siste rekke.

Fortsetter under...

I kveld er det Champions League på tv... Har det noe med saken å gjøre..?

(Neida, jeg skjønner at det er et generelt spørsmål)

I prinsippet deler vi på det meste,- i praksis er det nok meg som går på flest foreldremøter etc...

Annonse

Jeg går som regel, og har vi barnevakt blir han med. Kjefter nok av og til for at jeg alltid må gå, men dukker muligheten opp for at han kan gå og jeg være hjemme, så vil jeg likevel være med eller gå selv... Er altfor nysgjerrig av meg til å la være, og han klarer heller ikke å referere alt som ble sagt til meg heller. Men spesielt aktiv på møtet er jeg ikke.

Hm. Høres nesten ut som om dette er mer enn hvem-skal-gå-på-møte-problematikk, men.

Som regel går jeg hvis jeg kan. Jeg synes foreldremøter og konferansetimer er interessant å gå på. Vil nødig gå glipp av det.

Hvis jeg er på jobb, skaffer vi barnevakt, og så går han.

Gjest blomsterløk

Det er stort sett jeg som går på foreldremøtene i barnehagen. En gang har vi gått sammen, resten har jeg gått.

Vi skaffer ikke barnevakt for å gå på slike foreldremøter. Og jeg vil gjerne på slike møter, og sambo vil gjerne slippe. Så da er det jo igrunn greit.

Foreldremøter er mitt domene. Vi liker det slik begge to. Bading og dusjing er det jeg som initierer, men han er med og utfører så sant han kan.

Han er nok litt tafatt når det gjelder å ta initiativ overfor barna, men det er kanskje like mye min feil?

Vi pleier å gå begge to...

Synes det er greiest. Mine foreldre stiller som regel alltid opp hvis det er foreldremøte, ellers har vi min søster og søsteren til min mann som også stiller opp om det er noe...

Ellers er det alltid min mann som henter og bringer i barnehagen. Han er en veldig engasjert pappa... Gla for det:-)

Vi stiller opp begge to så langt vi kan. Faktisk har vel jeg en større tilbøyelighet til å snike meg unna akkurat foreldremøter enn det han har... Men foreldresamtaler stiller vi på begge med mindre noe ekstremt viktig på jobben kommer i veien.

Har forøvrig aldri kunnet klage på hvordan eksen tar seg av ungene, han er en suveren far og han gjorde sin del av husarbeidet også.

Annonse

Jeg går som regel, og har vi barnevakt blir han med. Kjefter nok av og til for at jeg alltid må gå, men dukker muligheten opp for at han kan gå og jeg være hjemme, så vil jeg likevel være med eller gå selv... Er altfor nysgjerrig av meg til å la være, og han klarer heller ikke å referere alt som ble sagt til meg heller. Men spesielt aktiv på møtet er jeg ikke.

Minner meg på en gang da Snuppa var baby og vi ikke fikk barnevakt så eksen gikk på foreldremøte og jeg var hjemme. Han fikk beskjed om at jeg skulle ha et fyldig referat etterpå da.

Da han kom hjem hadde han skrevet (!) et flere sider langt referat om hver eneste sak - inkl. kommentarer til de hjemmebakte bollene jeg hadde sendt med! :o) De andre hadde hatt mye moro av ham for det - selv elsker han å lage litt ablegøyer utav sånt så han hadde hatt det kjempegøy. :o)

Jeg har virkelig LYST til å gå på foreldremøter og få førstehåndsinformasjon om hva barna holder på med på skole og barnehage.

Vi var begge i dårlig form den dagen det var foreldrmøte på barnehagen. Da gikk jeg alene, selv om han hadde lovet at han skulle gå.

I morgen er det foreldremøte på skolen. Jeg spurte om jeg skulle ordne barnevakt, slik at vi kunne gå begge to, men han syntes det holdt at jeg gikk.

Det er forresten meg som dusjer/bader ungene, når du først nevner det...

Vi har lyst til å gå begge to, så dersom det passer, gjør vi det sammen.

Ellers bytter vi litt på, alt ettersom hvem som har best tid (det varierer veldig ift. jobbsituasjon og fritidsaktiviteter) og hvem som gikk forrige gang.

Ut fra det du skriver om foreldremøter og dusjing, synes det høres ut som om mannen din mener at ungene først og fremst er dine?

Jeg vil gjerne gå, så det gjør jeg så sant det passer.

Er det dugnad, er det han som har "førsteretten" dersom det holder at én av oss går.

Det har hendt én gang at det var foreldremøte for begge barna samme kveld, på hver sin skole - og begge var viktige - da gikk vi på ett hver, og den eldste var barnevakt for lillebroren.

Hos oss er det nesten litt sånn at vi "krangler" om hvem som skal på foreldremøte ;-)

Begge vil vi gjerne få med oss ting som skjer med ungene. Jeg "vinner" som regel, siden jeg er flink å gi referat fra møtet når jeg kommer hjem. Mannen min fikser ikke sånne saker *ler*

Forresten høres mannen din ganske snål ut... Mener han at ungene primært er ditt ansvar? I så fall bør du virkelig ta han fatt og fortelle at dette er uakseptabelt!

Gjest + litt mer

Hos oss er det nesten litt sånn at vi "krangler" om hvem som skal på foreldremøte ;-)

Begge vil vi gjerne få med oss ting som skjer med ungene. Jeg "vinner" som regel, siden jeg er flink å gi referat fra møtet når jeg kommer hjem. Mannen min fikser ikke sånne saker *ler*

Forresten høres mannen din ganske snål ut... Mener han at ungene primært er ditt ansvar? I så fall bør du virkelig ta han fatt og fortelle at dette er uakseptabelt!

Det virker slik, men jeg prøver å gi beskjed om at vi må ha noen endringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...