Gå til innhold

Hva tar dere av medisiner?


Gjest migrenepiken

Anbefalte innlegg

Gjest migrenepiken

Syns det er mange som sliter med anfall hver uke. Men ligger dere der å ikke tar noe? Prøver dere noe?

Hva når det ikke er migrene, men annen hodepine denne dagen. Og to dager etter er det anfall og to dager etter der er det stresshodepine?????????

Det er noen som nevner for meg at jeg kan ta for mye og for sterkt av gangen.Det er greit .

Men da lurer jeg på hva andre tar. Hvor mye. Hvor ofte. Hva tanker har dere andre som sliter med hodepine iforhold til mengde og hvor ofte ta smertestillende???

Jeg er jo kjemperedd for å få problemer med lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest har migrene

Jeg tar 8 tabletter i måneden (maxalt og relpax), og noen dager kan jeg ikke ta tablett fordi "kvoten" er oppbrukt. Da sliter jeg....

Altså to tabletter i uken i gjennomsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migrenepiken

Jeg tar 8 tabletter i måneden (maxalt og relpax), og noen dager kan jeg ikke ta tablett fordi "kvoten" er oppbrukt. Da sliter jeg....

Altså to tabletter i uken i gjennomsnitt.

Jeg bruker også relpax.

Så har jeg akkurat fått en pakke maxalt.

Har ikke prøvd de enda. Jeg bruker nok ikke 8 tabletter i mnd.

Men skal notere det nå for å faktisk se.

Så du bruker ikke andre smertestillende du da?

Hvis jeg da hadde brukt opp migrenemed kvoten hadde jeg tatt ibux 600 mg .

Det er det jeg har brukt mot migrene før. Da har jeg tatt som nevnt før 2 stk. En pille hjelper ikke.

Men det er sjelden jeg gjør det nå.

siden jeg har fått migrenemedisiner.

Virker maxalt fortere enn relpax?

Det er derfor jeg fikk de. Ville ha noe som virket fortere enn relpax. Den virker ikke før 1-2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg pleier å ta Immigran nesespray, men det er ikke alltid den hjelper heller. Det er ikke alltid lett å kjenne om det er bare vanlig hodepine, eller migrene på veien. Har spandert på meg skikkelig migrene et par ganger da jeg lot være å ta immigran og tenkte at det var bare vanlig hodeverk. Fra min erfaring er det best å ta imigran så snart man kjenner noe, spesielt når man vet at man må være i form akkurat denne dagen. Nesespray virker etter ca 15 min, men jeg har såååå fælt smak i munnen etterpå,som bare det. Men det hjelper. Og den kan jeg ta en gang til etter 2 timer. Mer enn det tar jeg ikke, for hvis de to første ikke hjalp, da er det ingen vits. Men på stresshodepine kan jeg anbefale Paracet 1 g og Ibux 600 mg samtidig. Det er selvfølgelig mye sterkere blanding, men hvis man ikke tar det veldig ofte da går det greit. Det plaier å hjelpe meg , i all fall. Og dette med leverskade bryr jeg meg ikke om. Folk etter ortopediske operasjoner pleier å ta 4 g Paracet i døgnet, som er maxdosen, og har ikke opplevd ennå at noen pådrog seg leverskade etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migrenepiken

Hei,

Jeg pleier å ta Immigran nesespray, men det er ikke alltid den hjelper heller. Det er ikke alltid lett å kjenne om det er bare vanlig hodepine, eller migrene på veien. Har spandert på meg skikkelig migrene et par ganger da jeg lot være å ta immigran og tenkte at det var bare vanlig hodeverk. Fra min erfaring er det best å ta imigran så snart man kjenner noe, spesielt når man vet at man må være i form akkurat denne dagen. Nesespray virker etter ca 15 min, men jeg har såååå fælt smak i munnen etterpå,som bare det. Men det hjelper. Og den kan jeg ta en gang til etter 2 timer. Mer enn det tar jeg ikke, for hvis de to første ikke hjalp, da er det ingen vits. Men på stresshodepine kan jeg anbefale Paracet 1 g og Ibux 600 mg samtidig. Det er selvfølgelig mye sterkere blanding, men hvis man ikke tar det veldig ofte da går det greit. Det plaier å hjelpe meg , i all fall. Og dette med leverskade bryr jeg meg ikke om. Folk etter ortopediske operasjoner pleier å ta 4 g Paracet i døgnet, som er maxdosen, og har ikke opplevd ennå at noen pådrog seg leverskade etter det.

Takk for svar. Det var litt beroligende å høre at du tar så sterkt en gang iblant. Har aldri tatt 1 g paracet med 600 mg ibux. Men tatt 2x600 ibux isteden.

Magen min har tålt det.

Jeg tenker klart på at det kan være mye, men samtidig er det ikke ofte jeg tar så mye.

Nevnte det for legen og han tittet på meg og sa at det var mye, men jeg gjør det for det.

Det kan han si, men når jeg har så vondt at jeg ikke klarer snakke så hjelper det ikke hva han sier. Jeg har tre barn og må bli fort oppegående igjen.

Nå selges jo ibux 400 mg så jeg har begynt å ta to slike isteden. Da blir det 800mg istedenfor 1200 mg.

Det har hjulpet.

Jeg mener at det er bedre å ta så det monner enn å ta litt og litt..

Men igjen så er det ikke så ofte ettersom jeg har fått relpax.

Veldig fint å høre/lese hva andre tar og gjør.

Veldig takknemlig for alle tilbakemeldinger:-)

Ellers har jeg lest at migrene medisiner hjelper ikke på de som ikkke har migrene. En venninne har ikke migrene. Hun har hatt en snodig hodepine et års tid. Hvorpå hun har tatt imigran nesespray. Den hjelper. Nå er hun ikke plaget så mye mer.

ikke skjønner jeg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har migrene

Jeg bruker også relpax.

Så har jeg akkurat fått en pakke maxalt.

Har ikke prøvd de enda. Jeg bruker nok ikke 8 tabletter i mnd.

Men skal notere det nå for å faktisk se.

Så du bruker ikke andre smertestillende du da?

Hvis jeg da hadde brukt opp migrenemed kvoten hadde jeg tatt ibux 600 mg .

Det er det jeg har brukt mot migrene før. Da har jeg tatt som nevnt før 2 stk. En pille hjelper ikke.

Men det er sjelden jeg gjør det nå.

siden jeg har fått migrenemedisiner.

Virker maxalt fortere enn relpax?

Det er derfor jeg fikk de. Ville ha noe som virket fortere enn relpax. Den virker ikke før 1-2 timer.

Jeg tar av og til en paracet og en ibux sammen fordi jeg blir desperat og vil ha vekk smertene, men vanlige smertestillende hjelper ingenting. De kan hjelpe ørlite dagen derpå etter migrenen en sjelden gang. Maxalt er en smeltetablett og jeg vet ikke hvilken som hjelper raskest. Jeg vil nok tro det er individuelt samt at det også kommer an på styrken på migrenen og hvor kjapt man tar tabletten.

Prøv å skrive ned når du har migrene (når det begynner, når du tar tablett, styrke osv.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker nå kun Fenazon Koffein Sterke. Tar tabletten så fort jeg merker at jeg får et anfall.

Før brukte jeg vanlig migrenemedisin. Fant ut at denne medisinen måtte jeg ta så fort som jeg kjente at et anfall var på tur og vente med å legge meg nedpå til migrenen begynte å avta, ellers virket den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg pleier å ta Immigran nesespray, men det er ikke alltid den hjelper heller. Det er ikke alltid lett å kjenne om det er bare vanlig hodepine, eller migrene på veien. Har spandert på meg skikkelig migrene et par ganger da jeg lot være å ta immigran og tenkte at det var bare vanlig hodeverk. Fra min erfaring er det best å ta imigran så snart man kjenner noe, spesielt når man vet at man må være i form akkurat denne dagen. Nesespray virker etter ca 15 min, men jeg har såååå fælt smak i munnen etterpå,som bare det. Men det hjelper. Og den kan jeg ta en gang til etter 2 timer. Mer enn det tar jeg ikke, for hvis de to første ikke hjalp, da er det ingen vits. Men på stresshodepine kan jeg anbefale Paracet 1 g og Ibux 600 mg samtidig. Det er selvfølgelig mye sterkere blanding, men hvis man ikke tar det veldig ofte da går det greit. Det plaier å hjelpe meg , i all fall. Og dette med leverskade bryr jeg meg ikke om. Folk etter ortopediske operasjoner pleier å ta 4 g Paracet i døgnet, som er maxdosen, og har ikke opplevd ennå at noen pådrog seg leverskade etter det.

"Jeg pleier å ta Immigran nesespray, men det er ikke alltid den hjelper heller. Det er ikke alltid lett å kjenne om det er bare vanlig hodepine, eller migrene på veien."

Har du også vanlig hodepine når du plages med migrene? Jeg har hatt migrene i mange mange år, men har så og si aldri hatt vanlig hodepine. Trodde ikke det var vanlig å få "vanlig" hodepine..

"Nesespray virker etter ca 15 min, men jeg har såååå fælt smak i munnen etterpå,som bare det."

Hmm..er det ikke sånn at hvis man får den smaken i munnen rett etterpå så har man tatt medisinen feil? Eller har jeg misforstått...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har migrene

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158160908' post='3288355]

"Jeg pleier å ta Immigran nesespray, men det er ikke alltid den hjelper heller. Det er ikke alltid lett å kjenne om det er bare vanlig hodepine, eller migrene på veien."

Har du også vanlig hodepine når du plages med migrene? Jeg har hatt migrene i mange mange år, men har så og si aldri hatt vanlig hodepine. Trodde ikke det var vanlig å få "vanlig" hodepine..

"Nesespray virker etter ca 15 min, men jeg har såååå fælt smak i munnen etterpå,som bare det."

Hmm..er det ikke sånn at hvis man får den smaken i munnen rett etterpå så har man tatt medisinen feil? Eller har jeg misforstått...?

Jeg har imigran i medisinskapet men jeg har ikke prøvd den enda. Kanskje hun har tatt det inn i nesen for fort (det skal vel tas sakte)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apotekeren

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158160908' post='3288355]

"Jeg pleier å ta Immigran nesespray, men det er ikke alltid den hjelper heller. Det er ikke alltid lett å kjenne om det er bare vanlig hodepine, eller migrene på veien."

Har du også vanlig hodepine når du plages med migrene? Jeg har hatt migrene i mange mange år, men har så og si aldri hatt vanlig hodepine. Trodde ikke det var vanlig å få "vanlig" hodepine..

"Nesespray virker etter ca 15 min, men jeg har såååå fælt smak i munnen etterpå,som bare det."

Hmm..er det ikke sånn at hvis man får den smaken i munnen rett etterpå så har man tatt medisinen feil? Eller har jeg misforstått...?

Nesespray bruker å renne helt ned i halsen, og da får du også smak i munnen hvis du harker opp dette.

Nesa skal holdes i været mens du gjør det, og gjerne vri hodet fra side til side for å "fordele" medisinen.

Du har vel gjerne en bruksanvisning i pakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesespray bruker å renne helt ned i halsen, og da får du også smak i munnen hvis du harker opp dette.

Nesa skal holdes i været mens du gjør det, og gjerne vri hodet fra side til side for å "fordele" medisinen.

Du har vel gjerne en bruksanvisning i pakken?

Harker det opp igjen, ja. Men det blir jo noe annet.

Ja, jeg har bruksanvisning. Men har kastet den. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har imigran i medisinskapet men jeg har ikke prøvd den enda. Kanskje hun har tatt det inn i nesen for fort (det skal vel tas sakte)?

Går bare an å ta den fort med meg. Et trykk og det er gjort ;)

Imigran er det eneste som har hjulpet meg, og jeg har prøvd masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har migrene

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158161698' post='3288380]

Går bare an å ta den fort med meg. Et trykk og det er gjort ;)

Imigran er det eneste som har hjulpet meg, og jeg har prøvd masse!!

Som ved vanlig nesespray altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest har migrene

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158162540' post='3288412]

Vanlig nesespray?

Om du trykker på sprayen på samme måte (med samme fart) som ved f.eks. otrivin nesespray....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trykker på sprayen på samme måte (med samme fart) som ved f.eks. otrivin nesespray....

Det er ikke det samme. På imigran kan man bare trykke et trykk. Ved neste anfall må man ta en ny nesespray. Det er altså bare en sprut i hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har migrene

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158163008' post='3288430]

Det er ikke det samme. På imigran kan man bare trykke et trykk. Ved neste anfall må man ta en ny nesespray. Det er altså bare en sprut i hver.

Ok. Jeg prøver den nok en gang snart, men jeg er redd for at den ikke skal virke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har migrene

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158163423' post='3288441]

Jeg skjønner ikke at du ikke har brukt den før! He he..

Jeg har vært fornøyd med de jeg tar, men jeg bør nok variere. Så jeg får prøve snart... Virker den fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært fornøyd med de jeg tar, men jeg bør nok variere. Så jeg får prøve snart... Virker den fort?

Ja, veldig fort. Mye raskere enn hva feks Relpax gjorde (med meg).

Max ett kvarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...