Gå til innhold

Hva tar dere av medisiner?


Gjest migrenepiken

Anbefalte innlegg

Gjest har migrene

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158164519' post='3288460]

Ja, veldig fort. Mye raskere enn hva feks Relpax gjorde (med meg).

Max ett kvarter.

Så må det prøves.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg tar av og til en paracet og en ibux sammen fordi jeg blir desperat og vil ha vekk smertene, men vanlige smertestillende hjelper ingenting. De kan hjelpe ørlite dagen derpå etter migrenen en sjelden gang. Maxalt er en smeltetablett og jeg vet ikke hvilken som hjelper raskest. Jeg vil nok tro det er individuelt samt at det også kommer an på styrken på migrenen og hvor kjapt man tar tabletten.

Prøv å skrive ned når du har migrene (når det begynner, når du tar tablett, styrke osv.).

Det jeg bruker mot migrene er Anervan og Imigran. Anervan (tablett form) mot "milde" anfall og Imigran (tablettform) når anfallet er sterkere. Også bruker jeg Furix, vanndrivende. Begynner noen dager før mens, for det mest under mensen jeg har anfall. Anbefales :)

Ellers går det også en del på Ibux 400 mg, etter behov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

tar maxalt jeg (smeltetablettet). har migreneanfall opp til flere ganger i uken og hvis de ikke stoppes så ender jeg opp med flere dagers anfall med oppkast og sånt... så... kan være at jeg går over "kvoten"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har migrene

tar maxalt jeg (smeltetablettet). har migreneanfall opp til flere ganger i uken og hvis de ikke stoppes så ender jeg opp med flere dagers anfall med oppkast og sånt... så... kan være at jeg går over "kvoten"?

Du må ikke ta mer enn to tabletter i uken.

Jeg sitter nå meg veldig vondt i hodet, men jeg kan ikke ta tablett siden jeg allerede har tatt to denne uken.

Du kan få mer migrene om du tar mer enn 8 stk i måneden, og da må du være uten migrenemedisiner og andre tabletter i flere uker for å "avvenne" kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ikke ta mer enn to tabletter i uken.

Jeg sitter nå meg veldig vondt i hodet, men jeg kan ikke ta tablett siden jeg allerede har tatt to denne uken.

Du kan få mer migrene om du tar mer enn 8 stk i måneden, og da må du være uten migrenemedisiner og andre tabletter i flere uker for å "avvenne" kroppen.

må man så må man sier både legen og fysioterapauten min... har ikke naturlig migrene, men påført... fått det etter å ha bodd 16 år med fattern/trakkasering, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Det er sjelden det er nok å ha en type migrenemedisin. En type medisin må man ta med en gang man kjenner anfallet. Tar man den forsent har den ingen effekt. Så har man medisiner som må taes etter at anfallet kommer. Hvis man tar de for tidlig vil virkningen av medisinen være over før anfallet har satt ordentlig inn.

Det er en stor del av befolkningen som har migrene og ikke har fått diagnosen av legen. Mange leger er direkte inkompetente når det gjelder "kvinnesykdommen" migrene. De har rett og slett ikke kunnskaper nok om sykdommen. Migrene er en kronisk sykdom hvor man kan finne riktig medisin, men det er en møysommelig prosess å finne de som funker best for hver pasient.

Migrene går sterkt ut over livskvaliteten og det er vært å forsøke alle muligheter. Får dere ikke forståelse, eller tilstrekkelig hjelp hos legen så skift lege.

Selv gikk jeg i flere år hos forskjellige leger som ikke hadde peiling. Jeg måtte selv foreslå hvilke type migrenemedisin vi skulle prøve... Nå går jeg hos en migrenespesialist, og det er en helt annen verden.

Jeg har forebyggende medisin som reduserer antall anfall, tre forskjellige typer migrenemedisin som jeg tar avhengig av hvilken tyep migrene jeg får og når jeg får den.

Migrenedagbok er et godt verktøy for legen.

Bli kjent med sykdommen din på www.migrene.com og meld deg inn i Migreneforbundet www.migrene.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...