Gå til innhold

Antall timer i barnehagen

Anbefalte innlegg

Poden som snart blir to har gått i barnehage i snart en måned. Det har tatt lang tid for forsiktige lille han å bli varm i trøya, men nå den siste uka har leveringen gått strålende uten en eneste tåre! han bare tar hvilken som helst av de voksne der i hånden, vinker kjekt og sier hadet og springer gledesstrålende inn på avdelingen for å begynne dagen sin. Så han er definitivt trygg der og koser seg stort.

Han blir levert ca 08.30 og blir hentet ca 15.30, og sånn har det vært nå hele denne tiden. Det fungerer veldig bra for oss.

Det som er spørsmålet nå, er at en dag neste uke har vi time på ultralyd på sykehuset for å kikke på nestemann i magen. Vi har time 15.30, og det betyr jo at vi ikke får hentet storebror i barnehagen før tidligst 1630 akkurat den dagen. Kommer det til å gå bra uten å lage noe mer styr av det, eller bør jeg gradvis venne han til litt lengre dager et par dager før..?

Det er ikke sikkert at dette er noe å lage problem av i det hele tatt, jeg ble bare plutselig veldig usikker og lurte på om noen har kloke eller trøstende ord å komme med :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245584-antall-timer-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier han vinker fornøyd og går ubesværet inn på avdelingen. Da vil jeg kalle han tilvent. En time lenger i barnehagen vil gå HELT fint. :)

For så små barn er tidsoppfattelsen ikke utviklet enda, og en time mer vil barnet kun merke ved at han kanskje blir litt mer sliten.

Så lenge dere er trygge på at han har det fint i barnehagen syns jeg dere skal kose dere på ul med GOD samvittighet! :)

Annonse

Så fint det går så bra da!

Tror ikke han kommer til å merke forskjell. Derimot hadde jeg hatt i bakhodet er at det kan være forsinkelser på sykehuset. Så har dere mulighet ville jeg fått en annen til å hente i barnehagen den dagen.

Lykke til, også med ultralyden

Det går sikkert helt fint, tror ikke han merker forskjell i det hele tatt, jeg!

Men jeg hadde hatt en person jeg kunne ringt til i tilfelle dere blir forsinket, eller det mot formodning skulle vise seg å være nødvendig med en lengre undersøkelse, el.l. på ultralyden.

Tusen takk for alle svar! Det var vel egentlig som jeg tenkte, at en time mer enn vanlig går vel sikkert bra.. Jeg skal snakke med personalet der sånn at de vet om det.

Hvis timen på sykehuset blir veldig forsinket så har vi dessverre ikke noe alternativ enn at pappaen bare må dra og hente gutten. Vi har ingen i nærheten som kan være reserve-henter...

Men jeg får tro at det ordner seg. Barnehagen er åpen til 17.

Tusen takk for alle forsikringer om at dette kommer til å gå bra! Akkurat det jeg trengte :-)

Tusen takk for alle svar! Det var vel egentlig som jeg tenkte, at en time mer enn vanlig går vel sikkert bra.. Jeg skal snakke med personalet der sånn at de vet om det.

Hvis timen på sykehuset blir veldig forsinket så har vi dessverre ikke noe alternativ enn at pappaen bare må dra og hente gutten. Vi har ingen i nærheten som kan være reserve-henter...

Men jeg får tro at det ordner seg. Barnehagen er åpen til 17.

Tusen takk for alle forsikringer om at dette kommer til å gå bra! Akkurat det jeg trengte :-)

Hei, da hadde jeg vurdert å ta han med på UL... Itilfelle timen blir forsinket.

Ellers er dere heldige som kan ha han så kort dag i barnehagen.. Har dårlig samvittighet for vår 3 åring som er der fra 08.00-16.50 HVER DAG!

Lykke til med alt!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...