Gå til innhold

Utenom tema.. brokkoligrateng?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lager det (eller aller helst blomkålgraten)

Jeg bruker bare det som grønnsaker, og ikke som hele middagen.

Koker blomkål/brokkoli LITT. Lager en ostesaus. (Hvit saus med litt buljong og ost). Steker bacon og løk.

Blomkål/brokkoli i bunnen med løk/bacon oppå. Ost på toppen og inn i ovenen i ca. 15 minutter.

Ungene her i huset er kjempeglade i havregrøt, gjerne med litt rømme oppi (men da blir den dyrere). Serveres med sukker og kanel, eller med eplebiter og kanel.

Ellers er det godt med helkokt blomkål som du serverer med en ostesaus og skinke- eller bacon biter til. Evt. serveres med poteter.

Ungene her i huset er kjempeglade i havregrøt, gjerne med litt rømme oppi (men da blir den dyrere). Serveres med sukker og kanel, eller med eplebiter og kanel.

Ellers er det godt med helkokt blomkål som du serverer med en ostesaus og skinke- eller bacon biter til. Evt. serveres med poteter.

Tipser om en håndfull frosne blåbær i havregrøten - det er kjempegodt!

Annonse

Da vi var studenter, hadde vi semuljegrynsgrøt både titt og ofte. Ca 10 kr for en middag (1 liter melk og 2 dl gryn) + en klatt smør, litt sukker og kanel.

Er ikke så glad i det nå for tiden, men både mannen min og ungene elsker det!

Ellers er jo pannekaker rimelig. Vi pleier å legge på noen skiver ost og krydre med oregano - kjempegodt!

I dag tenkte jeg jeg skulle prøve meg på grønnsakspai til middag. Må sjekke kjøleskapet for hvilke grønnsaker som finnes... :-)

Da vi var studenter, hadde vi semuljegrynsgrøt både titt og ofte. Ca 10 kr for en middag (1 liter melk og 2 dl gryn) + en klatt smør, litt sukker og kanel.

Er ikke så glad i det nå for tiden, men både mannen min og ungene elsker det!

Ellers er jo pannekaker rimelig. Vi pleier å legge på noen skiver ost og krydre med oregano - kjempegodt!

I dag tenkte jeg jeg skulle prøve meg på grønnsakspai til middag. Må sjekke kjøleskapet for hvilke grønnsaker som finnes... :-)

Takk for tips, men kan ikke fordra grøt... : ) Semulegrøt er godt med litt sukker, til dessert! : )

Har vært å handla allerde og funnet en god del middager framover for en billig penge (eller jeg har masse kyllingfeilet og en del kjøtt da, så trengt ebare tilbehøret).

I dag blir det fylte ostehorn eller pizza... har ikke helt bestemt meg, deigen hever. Tror nok gubbelure blir glad for den middagen ja. : ) han har ungått seifileten jeg har i fryseren i flere uker nå, men snart må han møte dem - på middagsbordet! hehe... : )

Takk for tips, men kan ikke fordra grøt... : ) Semulegrøt er godt med litt sukker, til dessert! : )

Har vært å handla allerde og funnet en god del middager framover for en billig penge (eller jeg har masse kyllingfeilet og en del kjøtt da, så trengt ebare tilbehøret).

I dag blir det fylte ostehorn eller pizza... har ikke helt bestemt meg, deigen hever. Tror nok gubbelure blir glad for den middagen ja. : ) han har ungått seifileten jeg har i fryseren i flere uker nå, men snart må han møte dem - på middagsbordet! hehe... : )

Hvis han ikke liker seifilet, så lag fiskegrateng! Alldeles nyyyydelig, og favorittmiddagen til 10-åringen her i huset:) Og har du fisken, er ikke resten dyrt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...