Gå til innhold

Stein i hodet! Masse blod....

Anbefalte innlegg

Fikk telefon fra skolen til guttungen i dag om at han hadde hatt et uhell, han hadde fått en stein i hodet, og blødde som bare det.

Jeg hiver meg i bilen (river ned og knuser termokanna på jobben i forbifarten) og freser opp på skolen. Blir møtt av hele andreklassen til guttungen, alle er fryktelig oppskjørta "han sitter der inne! Det var et uhell! Han blør masse!"

En av lærerene tar meg til side og forklarer hva som har hendt, og at det er endel blod, så jeg ikke skal få sjokk når jeg ser ungen.

Jef finner en betutta gutt på en stol, sammen med læreren sin, med blodig lugg. De hadde prøvd å ringe fastlege og legevakt, uten hell.

Heldigvis har jeg mobilnummeret til legen vår, så jeg ringer og sier at vi kommer...

Inn i bilen (møter en gutt i skolegården som blir kjempeimponert over alt blodet, og lurer på om ikke guttungen kan komme innom gapahuken så de andre kan få se!), ned til legen.

Der venter vi litt, før kontorsøster vasker vekk alt blodet, og finner - to bitte, bittesmå punkteringer av huden i hodebunnen....

Så nå sitter ulykkesfuglen og bygger lego, mens jeg debriefer her på DOL....-skulle hatt undervisning også, men det måtte jeg avlyse.

Moralen er: Kast aldri en stein rett opp i lufta, for kanskje den faller ned i hodet på bestekameraten din...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245612-stein-i-hodet-masse-blod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ting kan se værre ut enn det er. Men prøvde dere ikke å vaske såret før dere dro til legen? Da hadde dere jo sett at det ikke var noen fare.

Nei, jeg bare plukka ham med meg fra skolen, jeg. De jeg snakka med der anbefalte at jeg tok ham med til legen, så da gjorde jeg jo det.

De kan umulig ha sjekka veldig nøye oppi hodet hans, skjønner jeg etterpå.

-men det ble jo en bra historie av det ;-)

Annonse

Gjest lusen på gangen

Man blir lett det når læreren forteller at ungen silblør fra hodet ;-)

Hva gjør du når ungen din skader seg? Sier at "det er nok bare innbildning, gå og vask av deg blodet!"

Sår i hodet blør veldig mye, så det kan være lurt å vaske bort blodet før man styrter til legen. Et lite sår kan produsere mye blod som skremmer en stakkars mor.

Gjest Vær Obs!

Nei, jeg bare plukka ham med meg fra skolen, jeg. De jeg snakka med der anbefalte at jeg tok ham med til legen, så da gjorde jeg jo det.

De kan umulig ha sjekka veldig nøye oppi hodet hans, skjønner jeg etterpå.

-men det ble jo en bra historie av det ;-)

Han kan få hjernerystelse selv om det er små sår, slaget mot skallen kan allikevel være hardt nok.

Følg nøye med poden utover kvelden og natta, hjernerystelsesymptomene kommer som regel mange timer etterpå, og han kan se frisk ut i mellomtiden.

Jeg ble storsyk åtte timer etter et fall, og var sprek i timene før symptomene kom.

Sår i hodet blør veldig mye, så det kan være lurt å vaske bort blodet før man styrter til legen. Et lite sår kan produsere mye blod som skremmer en stakkars mor.

Ja, stakkars meg regna liksom med at lærerene hadde sjekka ordentlig før de ringte etter foreldre, lege og sykehus!

Du svarte ikke på spørsmålet jeg stilte deg forøvrig. Er du en sånn som bagatelliserer at ungene skader seg? Stakkars ungene dine! (mens vi er igang med å stakkarsliggjøre folk...)

Man blir lett det når læreren forteller at ungen silblør fra hodet ;-)

Hva gjør du når ungen din skader seg? Sier at "det er nok bare innbildning, gå og vask av deg blodet!"

Apropos det som blir viderebragt til mor (ellr far) fra dem som har ansvaret for barnet:

Da barnet mitt var ca 15-16 måneder gammel, fikk jeg en telefon fra bhg om at han hadde falt og slått nesa og blødd neseblod (OK - så langt, alt greit), men så legger dama til: "Du bør nok komme og ta han med til legen og kanksje få tatt røntgenbilde eller noe, i tilfelle nesa er brukket!"

GJETT om mor ble stressa over en slik beskjed, da! Jeg hadde ikke tid til å vente på neste tog, men heiv meg inn i en taxi og løp inn i bhg.

Bare for å finne en med litt størknet blod i det ene neseboret og ellers helt fin nese og upåklagelig allmenntilstand! ;-)

Apropos det som blir viderebragt til mor (ellr far) fra dem som har ansvaret for barnet:

Da barnet mitt var ca 15-16 måneder gammel, fikk jeg en telefon fra bhg om at han hadde falt og slått nesa og blødd neseblod (OK - så langt, alt greit), men så legger dama til: "Du bør nok komme og ta han med til legen og kanksje få tatt røntgenbilde eller noe, i tilfelle nesa er brukket!"

GJETT om mor ble stressa over en slik beskjed, da! Jeg hadde ikke tid til å vente på neste tog, men heiv meg inn i en taxi og løp inn i bhg.

Bare for å finne en med litt størknet blod i det ene neseboret og ellers helt fin nese og upåklagelig allmenntilstand! ;-)

Du verden for en krisemaksimering!

De blir vel minst like redde som oss foreldre, de som er satt til å passe på andres unger!

Annonse

De tar ingen sjanser. Hva hadde skjedd om han faktisk hadde brukket nesen og de ikke rint? Da hadde det fort blitt bråk. Store overskrifter i avisene og anmeldelse.

De ringer jo bare barnet snufser litt også.

Gjest lusen på gangen

Ja, stakkars meg regna liksom med at lærerene hadde sjekka ordentlig før de ringte etter foreldre, lege og sykehus!

Du svarte ikke på spørsmålet jeg stilte deg forøvrig. Er du en sånn som bagatelliserer at ungene skader seg? Stakkars ungene dine! (mens vi er igang med å stakkarsliggjøre folk...)

Jeg synes det er greit å sjekke selv istedet for å ta det som læreren sier for god fisk.

De tar ingen sjanser. Hva hadde skjedd om han faktisk hadde brukket nesen og de ikke rint? Da hadde det fort blitt bråk. Store overskrifter i avisene og anmeldelse.

De ringer jo bare barnet snufser litt også.

De skal selvsagt ringe, men man bør si ting på en mer profesjonell måte.

En annen gang, i en annen barnehage, skjedde noe langt mer alvorlig, og styreren ringte meg og ga meg nøktern og saklig informasjon, nok til at jeg skjønte alvoret, men ikke slik at jeg flippa helt ut.

Samme kveld ringte styreren meg igjen for å høre hvordan det hadde gått hos legen, og jeg fikk da - etter å ha fortalt at det hadde gått bra og ingen alvorlig skade hadde skjedd - vite mer detaljer rundt det som hadde skjedd og hvor redde de i barnehagen ble.

Jeg var utrolig glad for at jeg ikke hadde fått høre om deres personlige synsinger og frykt før jeg skulle kjøre til barnehagen og ta med barnet mitt til legen! det kunne ha vært temmelig farlig!

Det burde vel læreren gjort ..... så hadde de sluppet å "sjokkere" mor.

Ja, de burde jo sjekket litt på skolen først. Men jeg tror jeg hadde sjekket litt før jeg hadde ringt legen også.

Men det er jo ingen skade sjedd om man går til legen en gang for mye:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...