Gå til innhold

Stein i hodet! Masse blod....

Anbefalte innlegg

...møter en gutt i skolegården som blir kjempeimponert over alt blodet, og lurer på om ikke guttungen kan komme innom gapahuken så de andre kan få se...

Den heltestatusen er nok verd dagens påkjenninger :-)

Godt det gikk bra!

Han er tilbake på SFO nå, etter eget ønske. Det ble ordentlig sammenstimling da han kom tilbake, nesten litt for mye da alle skulle høre hvordan han hadde det.

-særlig da alle jentene kom løpende! :-) Hjeeelp, jentelus!

Fortsetter under...

Nei, jeg bare plukka ham med meg fra skolen, jeg. De jeg snakka med der anbefalte at jeg tok ham med til legen, så da gjorde jeg jo det.

De kan umulig ha sjekka veldig nøye oppi hodet hans, skjønner jeg etterpå.

-men det ble jo en bra historie av det ;-)

Det ble det. Og det var jo supert at alt gikk så bra:-)

Ja, de burde jo sjekket litt på skolen først. Men jeg tror jeg hadde sjekket litt før jeg hadde ringt legen også.

Men det er jo ingen skade sjedd om man går til legen en gang for mye:-)

Tror ikke legen blei fornærma av den grunn akkurat. Han er forresten kompis med guttens bestefar, så da fikk de noe å snakke om neste gang de skal ta seg en pils ;-)

he-he, minner meg om min førstefødtes 1. skoledag. Falt på grusen dagen før, og var plastret på kryss og tvers på sin aller første skoledag. Jeg var redd for at det skulle ha negativ betydning for å bli kjent med de andre, men hun og de andre førsteklassingene synes det var kult med plaster, så så enkelt var det!

Annonse

Åja, skjønner at de er redde de også. Men "teorien" om brukket nese kunne de jo ha ventet med til jeg kom....

Unnskyld meg nå men jeg skjønner ikke helt din mening der.

Det må da være bedre at de forteller sannheten og ikke holder ting skjult for deg eller?

En brukket nese er heller ikke livstruende så om du får beskjed at ditt barn sannsynligvis har brukket nesen så trenger du ikke å styrte dit barnet er.

Jeg sier ting som det er og er jeg i tvil om tilstanden til barnet så sier jeg det.

Unnskyld, jeg må le altså... Dette kommer dere til å huske!

Ja, flirer litt av det nå.

-det ble jammen mye styr. Jeg bare håper kompisen ikke får altfor mye kjeft av mora si. Hun skulle visst snakke alvorlig med ham om steinkasting... Det er jo greit nok, men stakkars gutt, han hadde så dårlig samvittighet at han ga bort fotballkortet sitt med Zenedine Zedane på!

Guttungen min var ikke særlig happy da jeg nekta ham å dra på fotballtrening. Tror han grein i en halvtime, har ikke hørt ham grine sånn på flere år! Han tømte seg vel både for sjokk og sinne i løpet av den halvtimen tror jeg.

Gjest Frustrert frue

Ja, flirer litt av det nå.

-det ble jammen mye styr. Jeg bare håper kompisen ikke får altfor mye kjeft av mora si. Hun skulle visst snakke alvorlig med ham om steinkasting... Det er jo greit nok, men stakkars gutt, han hadde så dårlig samvittighet at han ga bort fotballkortet sitt med Zenedine Zedane på!

Guttungen min var ikke særlig happy da jeg nekta ham å dra på fotballtrening. Tror han grein i en halvtime, har ikke hørt ham grine sånn på flere år! Han tømte seg vel både for sjokk og sinne i løpet av den halvtimen tror jeg.

... heller ikke putte en fin sten i posen for å ta med hjem, så kommer en veps... Dette gjorde guttungen her i huset, og den posen føk rett i hodet på betekompisen... Fikk seg en kraftig trøkk og Donald bandasje rundt hodet:o)

Unnskyld meg nå men jeg skjønner ikke helt din mening der.

Det må da være bedre at de forteller sannheten og ikke holder ting skjult for deg eller?

En brukket nese er heller ikke livstruende så om du får beskjed at ditt barn sannsynligvis har brukket nesen så trenger du ikke å styrte dit barnet er.

Jeg sier ting som det er og er jeg i tvil om tilstanden til barnet så sier jeg det.

Hvor sannsynlig er det at et så lite barn har brukket nese, da? De må da kunne bedømme ut fra hendelsesforløpet og allmenntilstanden om det er sannsynlig at skaden har blitt så stor.

Og brukket nese er ikke livstruende, men er det livstruende så ber de jo ikke foreldrene komme først for å ta med ungen til lege heller! ;-)

Men det er da helt naturlig for enhver forelder å haste til bhg dersom man hører at barnet har skadet seg! er litt rart hvis bhg nesten MÅ krisemaksimere for å unngå at foreldrene sier at "ja nå skal jeg først skrive ferdig tre brev og sende to mailer, og så tar jeg toget som går om ca 1 time".....;-)

Hvor sannsynlig er det at et så lite barn har brukket nese, da? De må da kunne bedømme ut fra hendelsesforløpet og allmenntilstanden om det er sannsynlig at skaden har blitt så stor.

Og brukket nese er ikke livstruende, men er det livstruende så ber de jo ikke foreldrene komme først for å ta med ungen til lege heller! ;-)

Men det er da helt naturlig for enhver forelder å haste til bhg dersom man hører at barnet har skadet seg! er litt rart hvis bhg nesten MÅ krisemaksimere for å unngå at foreldrene sier at "ja nå skal jeg først skrive ferdig tre brev og sende to mailer, og så tar jeg toget som går om ca 1 time".....;-)

Det viktigste er å være åpen overfor foreldrene og si at nesa er brukket hvis den er det ellers så får man si at man er usikker på om det kan være brudd eller ikke.

Viktigste er at barnet blir tatt hånd om og får den hjelp det trenger. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...