Gå til innhold

Tenåringer på besøk - er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Gjest Vertinnen

Her en dag feiret vi bursdag. Vi har liten stue, og det var mange gjester. De aller fleste tok jo hensyn til andre, fant seg en stol, drakk kaffe/ brus og spiste kake. Til og med de små barna våre oppførte seg veldig bra, vi sa på forhånd at i dag var det veldig trangt inne, og at vi ikke kunne løpe, vift emed armene eller bråke.

Fire av gjestene var tenåringer, mellom 15 og 19 år. De satt og dyttet på hverandre, snakket veldig støyende, og etter hvert begynte de å løpe rundt. Opp trappa (hvor det kun er soverom og de slettes ikke hadde noe å gjøre), ut, låste hverandre ute, spente ben på hverandre slik at andre gjester snublet over dem igjen. Jeg regnet med at foreldrene ville snakke til dem, men de satt bare og smålo over "ungene" som hadde så mye energi.

Nå høres jeg kanskje ut som en sur gammel tante, jeg er hverken sur eller gammel ;) men jeg trodde helt ærlig at ungdommer på den alderen visste at det fantes tid og sted for slik oppførsel, og at de greide å sitte stille en times tid, spise og snakke med jevnaldrende.

Fortsetter under...

Gjest blomsterløk

Blant ungdommen i vår familie er det ikke vanlig med slik oppførsel.

Vi er vant til at de sitter sammen de voksne og spiser kake og div. Og at de kanskje etterhvert trekker seg tilbake til kjellerstue/rom for å se på film eller spille spill.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...