Gå til innhold

Lån til bolig for studerende alenemor

Anbefalte innlegg

Gjest anonymkanskjealenemor

Jeg blir kanskje alene med to barn. Jeg og min mann bor i et hus jeg har særeie på. Det er et lån på huset som er innenfor 40% av verdien på huset som jeg må overta hvis jeg skal bo der. Jeg er under utdanning, er ferdig om 5 år. Med studielån og overgangsstønad m.m. vil jeg kunne betjene lånet, men vil en bank innvilge et lån når jeg ikke har arbeidsinntekt?

Fortsetter under...

Ja, men han har aldri betalt noe på lånet.

Du får bare spørre banken. Og vis til at det allerede er du som betaler på lånet.

Kan dere forresten få satt det over i kun ditt navn før han flytter? Da kan det være enklere, for da kan banken regne deler av hans inntekt inn i husholdningsbudsjettet deres.

Annonse

Vi kunne nok fått et lån til 1,2 eller noe, men her koster boliger nå over to millioner.....

Skjønner at dere ikke får allverdens bolig til 1,2 mill, men lån får dere jo! Ikke så rart man ikke får lånt over 2 mill. om man bare har noe over en vanlig inntekt til sammen.

Gjest hør med banken

Skjønner at dere ikke får allverdens bolig til 1,2 mill, men lån får dere jo! Ikke så rart man ikke får lånt over 2 mill. om man bare har noe over en vanlig inntekt til sammen.

Jeg tror nok ikke vi hadde fått lån før vi har mer i inntekt.

Gjest Spør kommunen der du bor

Prøv å snakk med kommunen der du bor. Kanskje de kan hjelpe deg med et førstegangslån? Eg fikk iallefall hjelp av dem, selv om deg ikke oppfylte kriteriet, men fikk pga samlivsbrudd. Verdt et forsøk.

mvh

Det vil jeg helt klart tro du får.. Om du er overbevisende nok ovenfor de at du klarer det.

Jeg klarte noe ingen trodde jeg ville klare iallefall.. :) Ha tro på deg selv og vis det ovenfor banken. Sett opp et budsjett etc. Stå på og lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...