Gå til innhold

Lån til bolig for studerende alenemor

Anbefalte innlegg

Gjest anonymkanskjealenemor
Skrevet

Jeg blir kanskje alene med to barn. Jeg og min mann bor i et hus jeg har særeie på. Det er et lån på huset som er innenfor 40% av verdien på huset som jeg må overta hvis jeg skal bo der. Jeg er under utdanning, er ferdig om 5 år. Med studielån og overgangsstønad m.m. vil jeg kunne betjene lånet, men vil en bank innvilge et lån når jeg ikke har arbeidsinntekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at mannen din idag er medansvarlig for et lån på et hus han ikke eier?

Gjest hør med banken
Skrevet

Vi har litt over en inntekt til sammen og får ikke lån.

Gjest anonymkanskjealenemor
Skrevet

Mener du at mannen din idag er medansvarlig for et lån på et hus han ikke eier?

Ja, men han har aldri betalt noe på lånet.

Skrevet

Ja, men han har aldri betalt noe på lånet.

Du får bare spørre banken. Og vis til at det allerede er du som betaler på lånet.

Kan dere forresten få satt det over i kun ditt navn før han flytter? Da kan det være enklere, for da kan banken regne deler av hans inntekt inn i husholdningsbudsjettet deres.

Skrevet

Vi har litt over en inntekt til sammen og får ikke lån.

Dere får vel lån, men kanskje ikke så stort som dere ønsker - eller?

Gjest hør med banken
Skrevet

Dere får vel lån, men kanskje ikke så stort som dere ønsker - eller?

Vi kunne nok fått et lån til 1,2 eller noe, men her koster boliger nå over to millioner.....

Skrevet

Vi kunne nok fått et lån til 1,2 eller noe, men her koster boliger nå over to millioner.....

Skjønner at dere ikke får allverdens bolig til 1,2 mill, men lån får dere jo! Ikke så rart man ikke får lånt over 2 mill. om man bare har noe over en vanlig inntekt til sammen.

Gjest hør med banken
Skrevet

Skjønner at dere ikke får allverdens bolig til 1,2 mill, men lån får dere jo! Ikke så rart man ikke får lånt over 2 mill. om man bare har noe over en vanlig inntekt til sammen.

Jeg tror nok ikke vi hadde fått lån før vi har mer i inntekt.

Gjest Spør kommunen der du bor
Skrevet

Prøv å snakk med kommunen der du bor. Kanskje de kan hjelpe deg med et førstegangslån? Eg fikk iallefall hjelp av dem, selv om deg ikke oppfylte kriteriet, men fikk pga samlivsbrudd. Verdt et forsøk.

mvh

Skrevet

Kanskje du kan spørre om boligkreditt? Du har jo kjempemye sikkerhet.

Med boligkreditt betaler du kun renter.

Jeg tror det er en mulighet.

Skrevet

Det vil jeg helt klart tro du får.. Om du er overbevisende nok ovenfor de at du klarer det.

Jeg klarte noe ingen trodde jeg ville klare iallefall.. :) Ha tro på deg selv og vis det ovenfor banken. Sett opp et budsjett etc. Stå på og lykke til!

Skrevet

Med så god sikkerhet og dokumentasjon for en viss inntekt vil jeg tro du vil kunne få lån med avdragsfrihet for f.eks. 3 år. Da vil du kanskje slippe med å betale renter til du er ferdig med studiene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...