Gjest trultemor26 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Som dere vet er snuppa mi sjuk. 10. dagen nå med feber. På fredag (sykdomsdag 4) var vi på legevakta, der får vi beskjed om at det sikkert er virus og at det bare må gå sin gang, det varer nok i 5-7 dager. Vel vel.. greit nok. Over helga blir hun ikke bedre og på mandag (sykdomsdag 7) drar vi til fastlegen. Han sjekker øre, nese, hals, bryst, og konkluderer med at det er virus. Han kunne tatt en blodprøve, men det ville han ikke, ville vel ikke plage henne, for han regnet nok med at det var virus og at det ville gå over rimelig snart. Han ba oss se det an til slutten av uka og heller komme tilbake da. Vel vel.. jeg stoler jo på hva legen sier og drar hjem. Tirsdag like ille. Onsdag begynner bra, hun er feberfri og sover masse masse, 2 lurer på 3 timer hver. Og jeg jubler og tenker at NÅ er hun frisk! Jeg drar på kveldsvakt, og ringer regelmessig hjem. Rundt klokka 18 hadde feberen begynt å stige igjen, klokka 19 var den på 40,9 (!). Jeg ble så fortvila at jeg hadde mest lyst til å begynne å grine der og da. Ringte bort på barneavdelingen på sykehuset i fortvilelse, men de kunne ikke gjøre noe uten henvisning fra lege. First thing torsdag morgen (i dag, sykdomsdag nr 10) ringer jeg fastlegen. Han skulle ikke være på kontoret den dagen (er ikke det på torsdager, da er han på en helsestasjon gud vet hvor) så han kunne ikke få gjort noe, men ba oss komme på fredag. Jeg sa hun hadde hatt 41 i feber kvelden før, og han reagerte kraftig og ba oss dra på legevakta hvis feberen ble over 40 igjen. Jeg godtok faktisk dette, men det gjorde ikke sambo, og ringte opp igjen. Brukte noen andre ord enn jeg ville valgt og fikk nummeret til vikarlegen, som burde ha vært en selvfølge til å begynne med. Ringte vikarlegen og fikk beskjed om å komme med en gang, jeg skulle bli tatt innimellom de andre pasientene hans. Tok CRP, som var på 83! Han sa han antok at det var urinveisinfeksjon, of skrev ut antibiotika på gjett sånn bare for å starte med noe, og ba oss levere urinprøve til fastlegen i morra. Han sa at det å gå med feber i over 3-4 dager er uakseptabelt og at det da må letes etter årsaken til feberen. Fastlegen vår syntes tydeligvis det var greit å gå 1 uke med feber og vel så det. Endelig har vi kommet noen vei, begynt på antibiotika og jeg håper for guds skyld den virker! Har kjøpt tissepose som skal limes på *grøss* i håp om å få til en urinprøve. Nå er jeg skikkelig skuffa over fastlegen! Vil ikke ha han til fastlege for dattern min mer! Vil ha han vikarlegen, men han hadde ikke ledige plasser! *hulk* Og nå sitter jeg her med tusen nye bekymringer.. Hvordan er det så små får urinveisinfeksjon? Når dem får bæsj i tissen? Hadde vært på babysvømming dagen før hun ble syk, kan det være grunnen? Er det vanlig at så små får uvi? Hvor stor er sjansen for at nyrene har tatt skade? Vikarlegen nevnte at dem kan ta skade hvis man går med uvi for lenge! *hysterisk* Og hva er symptomene på det? Jeg er ihvertfall glad for at vi har kommet noen vei, og jeg har fått nok et bevis på at enkelte leger er udugelige! Skal sette oss på venteliste hos han vikarlegen jeg. *puh* Slitsomt å være så bekymra hele tiden altså! Og takk for at dere orket å lese dette her.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikkefrø Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Skjønner at du er skuffa! Det hadde jeg også vært! Skift fastlege for som mulig. Han som du har nå, tar deg tydligvis ikke på alvor. Huff, gjorde vondt å lese innlegget ditt, tenker på hvis det var mitt eget barn! Skulle det skje en annen gang, skal du _kreve_ å få snakke med en lege som tar deg på alvor!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1917461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemor26 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Skjønner at du er skuffa! Det hadde jeg også vært! Skift fastlege for som mulig. Han som du har nå, tar deg tydligvis ikke på alvor. Huff, gjorde vondt å lese innlegget ditt, tenker på hvis det var mitt eget barn! Skulle det skje en annen gang, skal du _kreve_ å få snakke med en lege som tar deg på alvor!! Ja, jeg skal skifte fastlege, uten tvil! Jeg var jo SÅ fornøyd da jeg fikk hans som fastlege, for han har et godt rykte på seg og et godt renomè(?) *prøver seg på fine ord*, og bytta til han fra en totalt håpløs udugelig lege som jeg hadde sverget på å aldri ta med noe barn til. Så viser det seg at han ikke er det fnugg bedre. Så synd at det måtte gå ut over lillemora mi for å finne ut av det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1917479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MiaMariaa Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg ser ikke helt problemet. Han tok deg jo på alvor og ba deg ringe legevakta. Hva skulle han gjort, mener du, når han faktisk ikke var på jobb? Sluppet alt han hadde i hendene og kommet hjem til dere? Det er ikke barebare å finne mulig sykdomsårsak med en gang, selv ikke for den beste lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1917501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemor26 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg ser ikke helt problemet. Han tok deg jo på alvor og ba deg ringe legevakta. Hva skulle han gjort, mener du, når han faktisk ikke var på jobb? Sluppet alt han hadde i hendene og kommet hjem til dere? Det er ikke barebare å finne mulig sykdomsårsak med en gang, selv ikke for den beste lege. Han kunne gjort noe da vi var der på mandag! Da hadde hun hatt høy feber i en uke! Ikke bare sendt oss hjem igjen og be oss "se det an". Det er et lite barn vi snakker om her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1917524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Uff, det der var ikke bra! Poden min har også vært syk (feber siden fredag), og vi var på legevakta med han på søndag, og der tok de crp som var fin. I går så han ut som en fluesopp med masse utslett, så jeg ringte fastlegen og fikk komme med en gang. Hun ville ta en ny crp og en strepptokokkprøve av halsen for sikkerhets skyld. prøvene var fine. Så var den fjerde barnesykdommen hun mente det var... Er kjempefornøyd med min fastlege, som tar prøver for sikkerhets skyld. De overlever fint det lille stikket i fingeren! Dårlig av legen din synes nå jeg.. Jeg er litt masekråke og jeg da og går ikke før han er sjekket ordentlig. Vi var på legevakta tidligere i år da vi trodde han hadde RS-virus, men den legen sa de ikke trengte ta blodprøve etter å bare ha sett på gutten, men jeg sa jeg ville ha det bekreftet før vi reiste hjem med syk unge at det ikke var noe alvorlig. Så fikk vilja mi da og. : ) Prøv å få bytta lege, også hadde jeg tatt dette opp med legen at det er for dårlig behandling. Man må da kunne stole på legene med barna våre, hvem ellers skal vi stole på når de er syke? God bedring til jenta di da.. : ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1917527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemor26 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Uff, det der var ikke bra! Poden min har også vært syk (feber siden fredag), og vi var på legevakta med han på søndag, og der tok de crp som var fin. I går så han ut som en fluesopp med masse utslett, så jeg ringte fastlegen og fikk komme med en gang. Hun ville ta en ny crp og en strepptokokkprøve av halsen for sikkerhets skyld. prøvene var fine. Så var den fjerde barnesykdommen hun mente det var... Er kjempefornøyd med min fastlege, som tar prøver for sikkerhets skyld. De overlever fint det lille stikket i fingeren! Dårlig av legen din synes nå jeg.. Jeg er litt masekråke og jeg da og går ikke før han er sjekket ordentlig. Vi var på legevakta tidligere i år da vi trodde han hadde RS-virus, men den legen sa de ikke trengte ta blodprøve etter å bare ha sett på gutten, men jeg sa jeg ville ha det bekreftet før vi reiste hjem med syk unge at det ikke var noe alvorlig. Så fikk vilja mi da og. : ) Prøv å få bytta lege, også hadde jeg tatt dette opp med legen at det er for dårlig behandling. Man må da kunne stole på legene med barna våre, hvem ellers skal vi stole på når de er syke? God bedring til jenta di da.. : ) Ja,jeg bør nok bli litt flinkere til å stå på krava, men jeg er nok litt for godtroendes. Man stoler jo liksom på hva en lege står og sier til deg da. Men man bør ikke ta alt for god fisk har jeg lært. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1917538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Legesekretæren! Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Ja, jeg skal skifte fastlege, uten tvil! Jeg var jo SÅ fornøyd da jeg fikk hans som fastlege, for han har et godt rykte på seg og et godt renomè(?) *prøver seg på fine ord*, og bytta til han fra en totalt håpløs udugelig lege som jeg hadde sverget på å aldri ta med noe barn til. Så viser det seg at han ikke er det fnugg bedre. Så synd at det måtte gå ut over lillemora mi for å finne ut av det! Dette er IKKE akseptabelt!! Her skulle det vært sjekket tidløigere, i alle fall tatt en crp, halsprøve og urinprøve mye tidligere. Det er ikke vanlig å gå med feber, da må man finne ut hva den kommer av!!! Nå er det jo også viktig å se på allmenntilstanden til barnet i tillegg, og hvis hun/han har feber over 40 i en uke og ikke er noe i form, ja da hadde jeg tatt med meg barnet og kjørt direkte til sykehuset og nektet å gå igjen:o) Har gjort det tidligere jeg, da vi ble nektet å få komme til legevakten flere ganger... Og den gangen var det rett i sykesenga med drypp, gullet var ikke langt fra å være helt dehydrert...!!! Noen ganger må man virkelig bare stå på krava! Og ja, bytt fastlege med en gang... Og du, uvi på så små er ikke sjeldent og heller ikke farlig. Hvis man går for lenge med dette kan det utvikle seg til nyrebekkenbettennelse, men det hadde de sett på urinprøven! Syns for øvrig det var rart å bare starte på en antibiotika kur uten å ha sjekket urinen først!! Jaja, håper lille blir fort frisk igjen og at dere slipper å oppleve dette igjen, ikke hyggelig! God bedring:o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1917560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Har vært der jeg også! Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Huff, dette får meg til å tenke på da mitt knøtt var på samme alder, han hadde feber i 17 dager i strekk, og jeg gjorde som deg og dro på legevakta omtrent hver tredje dag. Virus, sa de, det går over, visst ikke kommer du igjen, å jeg kom igjen, og de sa det samme gang på gang.. Til slutt var ungen en skygge av seg selv, og jeg var vrak, turde ikke sove eller noe til slutt, for jeg syntes h*n var så dårlig. Så en natt begynte h*n å hive sånn etter pusten, og jeg fikk ikke noe kontakt med h*n, ble kjemperedd å dro til legen, h*n våknet litt under besøket og vi ble sendt hjem med antibiotika og en slik tisse pose. Startet med medisiner med en gang, men h*n ble ikke særlig bedre. To dager senere ble min mor forbannet og ringte sykehuset direkte, og vi fikk komme med en gang. Ikke velkomment å møte opp uten henvisning fra lege, men legen sa jeg hadde gjort det eneste rette, for knøttet mitt var fullstendig uttørket, veide 7,5 kilo, full i infeksjoner og døden nær.. Antibiotikaen vi hadde fått var helt feil, og det gjorde infeksjonen enda verre, de hadde gitt den til oss for å prøve siden de ikke kunne finne ut eksakt hva som feilte knøttet. Vi var på sykehuset i 9 dager, før h*n var såpass frisk at vi kunne dra hjem. Ikke enkelt med syke barn,håper dere blir fort friske og ta vare på deg selv oppi alt, man blir veldig sliten.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1917836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest venter tredjemann Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Min erfaring: stå på kravene og krev crp/blodprøve når feber har vart så lenge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1917877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Vær obs på lungebetennelse hvis antibiotikaen ikke hjelper eller feberen kommer tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1918061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemor26 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Dette er IKKE akseptabelt!! Her skulle det vært sjekket tidløigere, i alle fall tatt en crp, halsprøve og urinprøve mye tidligere. Det er ikke vanlig å gå med feber, da må man finne ut hva den kommer av!!! Nå er det jo også viktig å se på allmenntilstanden til barnet i tillegg, og hvis hun/han har feber over 40 i en uke og ikke er noe i form, ja da hadde jeg tatt med meg barnet og kjørt direkte til sykehuset og nektet å gå igjen:o) Har gjort det tidligere jeg, da vi ble nektet å få komme til legevakten flere ganger... Og den gangen var det rett i sykesenga med drypp, gullet var ikke langt fra å være helt dehydrert...!!! Noen ganger må man virkelig bare stå på krava! Og ja, bytt fastlege med en gang... Og du, uvi på så små er ikke sjeldent og heller ikke farlig. Hvis man går for lenge med dette kan det utvikle seg til nyrebekkenbettennelse, men det hadde de sett på urinprøven! Syns for øvrig det var rart å bare starte på en antibiotika kur uten å ha sjekket urinen først!! Jaja, håper lille blir fort frisk igjen og at dere slipper å oppleve dette igjen, ikke hyggelig! God bedring:o) Hei og takk for svar. Nå har vi ikke levert urinprøve ennå da, men håper at den vil gi svaret på detta her. Hun har vært så og si feberfri i dag, begynte jo med litt feber, men utover kvelden nå så har hun holdt seg bra. Jeg har vært på jobb i kveld, men jeg var inne og kjente på henne i stad, og hun virker helt normal-temp. I går på denne tiden hadde hun over 40. Så det er mulig antibiotikaen har hjulpet henne allerede? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1918172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemor26 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Huff, dette får meg til å tenke på da mitt knøtt var på samme alder, han hadde feber i 17 dager i strekk, og jeg gjorde som deg og dro på legevakta omtrent hver tredje dag. Virus, sa de, det går over, visst ikke kommer du igjen, å jeg kom igjen, og de sa det samme gang på gang.. Til slutt var ungen en skygge av seg selv, og jeg var vrak, turde ikke sove eller noe til slutt, for jeg syntes h*n var så dårlig. Så en natt begynte h*n å hive sånn etter pusten, og jeg fikk ikke noe kontakt med h*n, ble kjemperedd å dro til legen, h*n våknet litt under besøket og vi ble sendt hjem med antibiotika og en slik tisse pose. Startet med medisiner med en gang, men h*n ble ikke særlig bedre. To dager senere ble min mor forbannet og ringte sykehuset direkte, og vi fikk komme med en gang. Ikke velkomment å møte opp uten henvisning fra lege, men legen sa jeg hadde gjort det eneste rette, for knøttet mitt var fullstendig uttørket, veide 7,5 kilo, full i infeksjoner og døden nær.. Antibiotikaen vi hadde fått var helt feil, og det gjorde infeksjonen enda verre, de hadde gitt den til oss for å prøve siden de ikke kunne finne ut eksakt hva som feilte knøttet. Vi var på sykehuset i 9 dager, før h*n var såpass frisk at vi kunne dra hjem. Ikke enkelt med syke barn,håper dere blir fort friske og ta vare på deg selv oppi alt, man blir veldig sliten.. Uffameg, for et skrekkeksempel av en historie! Hva slags infeksjon var dette her da? Bra det gikk bra til slutt! Virus, ja, det er visst standard-løsniingen til leger når dem ikke helt vet hva det er og dem ikke gidder å sjekke det opp. *arrg* Vel, det er sikkert mange virus-barn, men synes det er litt vel drøyt å skjære alle over en kam på den måten der. Ja, lite søvn kjenner jeg til. Jeg sov ikke natt til i dag f.eks, ligger bare helt på alerten og hører etter om hun våkner. Våkner hun ikke er det feil det også, for da er hun sikkert døden nær, og jeg må inn og sjekke opp. Får håpe jeg får sove i natt. Vi skal til legen igjen i morra tidlig. Håper også at hun har tissa i posen i natt. Takk for at du delte din historie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1918190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemor26 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Min erfaring: stå på kravene og krev crp/blodprøve når feber har vart så lenge. Jepp, det er også min erfaring nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1918192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemor26 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Vær obs på lungebetennelse hvis antibiotikaen ikke hjelper eller feberen kommer tilbake. De har jo lyttet på brystet hennes hver gang da (det er det eneste de har gjort), så det kan vel ikke være det da? Ikke hoster hun eller har noe tegn til forkjølelse heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1918196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 De har jo lyttet på brystet hennes hver gang da (det er det eneste de har gjort), så det kan vel ikke være det da? Ikke hoster hun eller har noe tegn til forkjølelse heller. Grunnen til at jeg sier det er at vi i familien min har hatt to tilfeller av lungebetennelse som ikke ble oppdaget før etter atskillige legeundersøkelser. Søsteren (1,5 år den gangen) min hadde bare høy feber og høyt crp-tall som symptomer (og en flekk på lungen som sås på røntgen). Sannsynligvis er det ikke det, men be om en ordentlig sjekk hvis hun ikke blir bra av antibiotikaen hun har fått nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1918236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hei og takk for svar. Nå har vi ikke levert urinprøve ennå da, men håper at den vil gi svaret på detta her. Hun har vært så og si feberfri i dag, begynte jo med litt feber, men utover kvelden nå så har hun holdt seg bra. Jeg har vært på jobb i kveld, men jeg var inne og kjente på henne i stad, og hun virker helt normal-temp. I går på denne tiden hadde hun over 40. Så det er mulig antibiotikaen har hjulpet henne allerede? Det høres ut som om antibiotikaen har hjulpet. :-) Hvis hjelper, så hjelper den nesten med en gang, har jeg hørt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1918238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemor26 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Grunnen til at jeg sier det er at vi i familien min har hatt to tilfeller av lungebetennelse som ikke ble oppdaget før etter atskillige legeundersøkelser. Søsteren (1,5 år den gangen) min hadde bare høy feber og høyt crp-tall som symptomer (og en flekk på lungen som sås på røntgen). Sannsynligvis er det ikke det, men be om en ordentlig sjekk hvis hun ikke blir bra av antibiotikaen hun har fått nå. Ok, takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1918243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemor26 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Det høres ut som om antibiotikaen har hjulpet. :-) Hvis hjelper, så hjelper den nesten med en gang, har jeg hørt. Å så bra!! Hurra! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1918246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Har vært der jeg også! Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Uffameg, for et skrekkeksempel av en historie! Hva slags infeksjon var dette her da? Bra det gikk bra til slutt! Virus, ja, det er visst standard-løsniingen til leger når dem ikke helt vet hva det er og dem ikke gidder å sjekke det opp. *arrg* Vel, det er sikkert mange virus-barn, men synes det er litt vel drøyt å skjære alle over en kam på den måten der. Ja, lite søvn kjenner jeg til. Jeg sov ikke natt til i dag f.eks, ligger bare helt på alerten og hører etter om hun våkner. Våkner hun ikke er det feil det også, for da er hun sikkert døden nær, og jeg må inn og sjekke opp. Får håpe jeg får sove i natt. Vi skal til legen igjen i morra tidlig. Håper også at hun har tissa i posen i natt. Takk for at du delte din historie. Urinveisinfeksjon, halsbetennelse, ørebetennelse, bihulebetennelse og lungebetennelse... Hadde de sjekket det ordentlig hadde h*n sikkert ikke fått alt dette, men når de drøyer det så lenge utvikler det seg. En halv dag eller en til to dager innimellom var det klar bedring, men overlegen forklarte at det på den måten at kroppen tok "time out" fra feberen for å hente seg litt inn, så ungen var fortsatt dårlig, men ikke den skyhøye feberen! Sto på et år her, kjempeslitsomt, men trengte ikke å kontakte fastlegen mer, hadde omtrent åpen linje hos barnelegen på sykehuset, og det var virkelig betryggende. Så sa han at han aldri noensinne hadde gitt inntrykk av at noen leger hadde henvist et barn for tidlig på sykehus, og hadde ingen forståelse for at legene ikke henviste når de ikke hadde klart svar på hva som feilte. Ha en fin natt!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245789-skuffa-over-fastlege/#findComment-1918248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.