Gå til innhold

Skuffa over fastlege!

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26

Urinveisinfeksjon, halsbetennelse, ørebetennelse, bihulebetennelse og lungebetennelse...

Hadde de sjekket det ordentlig hadde h*n sikkert ikke fått alt dette, men når de drøyer det så lenge utvikler det seg.

En halv dag eller en til to dager innimellom var det klar bedring, men overlegen forklarte at det på den måten at kroppen tok "time out" fra feberen for å hente seg litt inn, så ungen var fortsatt dårlig, men ikke den skyhøye feberen!

Sto på et år her, kjempeslitsomt, men trengte ikke å kontakte fastlegen mer, hadde omtrent åpen linje hos barnelegen på sykehuset, og det var virkelig betryggende.

Så sa han at han aldri noensinne hadde gitt inntrykk av at noen leger hadde henvist et barn for tidlig på sykehus, og hadde ingen forståelse for at legene ikke henviste når de ikke hadde klart svar på hva som feilte.

Ha en fin natt!!

Det var jo skikkelig smørbrødliste over infeksjoner da! Stakkars barn!!

Hadde dette noen ringvirkninger for fastlegen? Bortsett fra at han mistet dere som pasienter?

Fortsetter under...

Gjest Har vært der jeg også!

Det var jo skikkelig smørbrødliste over infeksjoner da! Stakkars barn!!

Hadde dette noen ringvirkninger for fastlegen? Bortsett fra at han mistet dere som pasienter?

Sykehuset sendte en klage til legen og legesenteret her jeg bor, jeg har aldri snakket med dem om det, men de ble veldig ydmyk etterpå, og den servicen jeg får nå er upåklagelig!

Så noe positivt kom ut av det, håper bare det kommer andre til gode også da!

De har jo lyttet på brystet hennes hver gang da (det er det eneste de har gjort), så det kan vel ikke være det da? Ikke hoster hun eller har noe tegn til forkjølelse heller.

Enig med Sofline. Da mellomsøster var 1,5 år gammel fikk hun veldig høy feber. Hun fikk feberkrampe og vi dro på legevakta. De fant ingen grunn til feberen, og sendte oss videre med ambulanse til et sykehus med barneavdeling. CRP var veldig høy, 257. De lyttet, spurte om sykdomsforløp, kjente på magen osv. De tok urinprøve som de fant litt bakterier i. Satte henne på antibiotika og sendte henne hjem etter 1 natt. Utpå dagen etter at vi kom hjem steg feberen igjen, og vi tok kontakt med legevakt. Legen ble ganske sint, og sa det var uholdbart at vi hadde blitt sendt hjem på en mistanke om uvi. Så det ble ny ambulansetur til sykehuset. Da sjekket de henne skikkelig. Hun var på lungerøntgen og på EKG (sjekker hjertet). På røntgen så de noe på den ene lungen, og konkluderte med lungebetennelse. Hun fikk ny antibiotika, og ble så fort frisk.

Men jeg nektet å dra fra sykehuset før CRP var skikkelig på retur. Ikke noe morsomt å kjøre 2 timer med et veldig sykt barn, bare for å måtte returnere igjen.

Skjønner du er skuffet over fastlegen din. Synes du skal fortelle hva som har skjedd neste gang du ser ham. Si at du syntes det var leit at jenta di måtte være syk så lenge uten at hun ble skikkelig undersøkt.

Når det gjelder UVI så er det absolutt ikke uvanlig at småjenter (og gutter også) får det. Som regel er det avføringen som er årsaken, og det er lite vi får gjort med det når de bruker bleier...

De posene til å lime på er helt greie. Det gjør ikke noe vondt å ta dem av.

God bedring til jenta di, og til deg også :)

Gjest trultemor26

Enig med Sofline. Da mellomsøster var 1,5 år gammel fikk hun veldig høy feber. Hun fikk feberkrampe og vi dro på legevakta. De fant ingen grunn til feberen, og sendte oss videre med ambulanse til et sykehus med barneavdeling. CRP var veldig høy, 257. De lyttet, spurte om sykdomsforløp, kjente på magen osv. De tok urinprøve som de fant litt bakterier i. Satte henne på antibiotika og sendte henne hjem etter 1 natt. Utpå dagen etter at vi kom hjem steg feberen igjen, og vi tok kontakt med legevakt. Legen ble ganske sint, og sa det var uholdbart at vi hadde blitt sendt hjem på en mistanke om uvi. Så det ble ny ambulansetur til sykehuset. Da sjekket de henne skikkelig. Hun var på lungerøntgen og på EKG (sjekker hjertet). På røntgen så de noe på den ene lungen, og konkluderte med lungebetennelse. Hun fikk ny antibiotika, og ble så fort frisk.

Men jeg nektet å dra fra sykehuset før CRP var skikkelig på retur. Ikke noe morsomt å kjøre 2 timer med et veldig sykt barn, bare for å måtte returnere igjen.

Skjønner du er skuffet over fastlegen din. Synes du skal fortelle hva som har skjedd neste gang du ser ham. Si at du syntes det var leit at jenta di måtte være syk så lenge uten at hun ble skikkelig undersøkt.

Når det gjelder UVI så er det absolutt ikke uvanlig at småjenter (og gutter også) får det. Som regel er det avføringen som er årsaken, og det er lite vi får gjort med det når de bruker bleier...

De posene til å lime på er helt greie. Det gjør ikke noe vondt å ta dem av.

God bedring til jenta di, og til deg også :)

Hei, og takk for svar.

Har vært hos legen igjen nå med urinprøve. Der fant dem ingenting (stix). Men da hadde legen allerede avsluttet timen og tatt inn neste pasient, så jeg fikk ikke prata noe mer med han (kontordama ordna med urinen).

Hva nå? Er det UVI da? Medisinen viker jo, feberen er borte. Hun fikk 2 doser av antibiotikaen før vi tok urinprøven, kan medisinen ha virket nok til at det ikke gjør utslag på urinen? *i villrede*

Skal ta og ringe legen etterpå og høre. Jeg må seriøst få bytta vekk den legen der. Han er så kjapp i svingene at jeg ikke får spurt om noenting, og reiser seg opp og lukker opp døra når han mener timen er over og kaller inn neste pasient! *arg*

Grunnen til at jeg sier det er at vi i familien min har hatt to tilfeller av lungebetennelse som ikke ble oppdaget før etter atskillige legeundersøkelser. Søsteren (1,5 år den gangen) min hadde bare høy feber og høyt crp-tall som symptomer (og en flekk på lungen som sås på røntgen).

Sannsynligvis er det ikke det, men be om en ordentlig sjekk hvis hun ikke blir bra av antibiotikaen hun har fått nå.

Sønnen min hadde lungebetennelse ifjor, med samme symptomer - høy feber og ikke noe tegn til luftveisinfeksjon.

Jeg tok ham ikke til lege før tredje dagen, og da hadde han CRP på godt over 200 og ble sendt rett til sykehuset.

Der sa de at de egentlig helst vil ta røngtenbilde før de stiller diagnosen lungebetennelse, ellers blir det for mange sykdommer den kan forveksles med.

Hei, og takk for svar.

Har vært hos legen igjen nå med urinprøve. Der fant dem ingenting (stix). Men da hadde legen allerede avsluttet timen og tatt inn neste pasient, så jeg fikk ikke prata noe mer med han (kontordama ordna med urinen).

Hva nå? Er det UVI da? Medisinen viker jo, feberen er borte. Hun fikk 2 doser av antibiotikaen før vi tok urinprøven, kan medisinen ha virket nok til at det ikke gjør utslag på urinen? *i villrede*

Skal ta og ringe legen etterpå og høre. Jeg må seriøst få bytta vekk den legen der. Han er så kjapp i svingene at jeg ikke får spurt om noenting, og reiser seg opp og lukker opp døra når han mener timen er over og kaller inn neste pasient! *arg*

Skjønner godt du vil bytte fastlege. De skal IKKE ha det så travelt. De SKAL lytte til pasienten!!!

Det er en viss mulighet for at antibiotikaen kan ha hjulpet, men jeg synes det virket veldig tidlig.

Uansett er hun på bedringens vei. Følg med på henne og lever ny urinprøve et par dager etter at kuren er over - for å være på den sikre siden.

Blir hun syk på nytt, så venter du ikke med å dra til legen. Det blir da regnet som samme sykdomsforløp.

Annonse

Gjest moralsiten

Du virker som en meget slitsom type. Unger blir sjuke og får høy feber ofte, det er ikke uvanlig å ha en infeksjon i en uke eller mer, eller at unger har over førti i feber.

Og dere som synes det er helt uakseptabelt at legene avslutter timen når timen er slutt, synes dere det er like uakseptabelt at legen er forsinka når det er deres tur...? Akkurat, ja.

Gjest trultemor26

Skjønner godt du vil bytte fastlege. De skal IKKE ha det så travelt. De SKAL lytte til pasienten!!!

Det er en viss mulighet for at antibiotikaen kan ha hjulpet, men jeg synes det virket veldig tidlig.

Uansett er hun på bedringens vei. Følg med på henne og lever ny urinprøve et par dager etter at kuren er over - for å være på den sikre siden.

Blir hun syk på nytt, så venter du ikke med å dra til legen. Det blir da regnet som samme sykdomsforløp.

Greit, oppfattet! ;)

Nå drar vi til Spania lørdag om en uke da. Da er hun ferdig med kuren, og forhåpentligvis helt frisk *krysser fingra*

Gjest trultemor26

Du virker som en meget slitsom type. Unger blir sjuke og får høy feber ofte, det er ikke uvanlig å ha en infeksjon i en uke eller mer, eller at unger har over førti i feber.

Og dere som synes det er helt uakseptabelt at legene avslutter timen når timen er slutt, synes dere det er like uakseptabelt at legen er forsinka når det er deres tur...? Akkurat, ja.

Det første du skriver der gidder jeg ikke kommentere engang.

Til det andre du skriver så var ikke timen over for tmin del. Jeg hadde flere ting jeg ville spørre han om som jeg lurte på og som jeg var usikker på. Han åpna døra, ba meg ta med meg tingene mine, jeg skulle ta blodprøve, jeg havna hos kontordama, han hentet neste pasient og forsvant! Dette er da ikke riktig av en lege?

Jeg var på svangerskapskontroll i samme slengen i dag, og han gjorde det han måtte, spurte ikke ETT spørsmål om åssen jeg hadde det eller om det var noe jeg lurte på eller sånn, jeg måtte avbryte han for å nevne ting og tang. Det skal da ikke være sånn? Synes du det?

Det gjør meg ingenting at legen er forsinka, i går satt jeg og snuppa i over en time og ventet, gjorde meg ingenting, for når vi kom inn ble vi behandlet på en ordentlig måte, legen tok seg tid og jeg følte at vi fikk den hjelpen vi trengte. Det er SÅNN det skal være!

Sønnen min hadde lungebetennelse ifjor, med samme symptomer - høy feber og ikke noe tegn til luftveisinfeksjon.

Jeg tok ham ikke til lege før tredje dagen, og da hadde han CRP på godt over 200 og ble sendt rett til sykehuset.

Der sa de at de egentlig helst vil ta røngtenbilde før de stiller diagnosen lungebetennelse, ellers blir det for mange sykdommer den kan forveksles med.

Det var også det som skjedde med søsteren min, men hun hadde vært syk lenge før de gjorde noe.

Gjest moralsiten

Det første du skriver der gidder jeg ikke kommentere engang.

Til det andre du skriver så var ikke timen over for tmin del. Jeg hadde flere ting jeg ville spørre han om som jeg lurte på og som jeg var usikker på. Han åpna døra, ba meg ta med meg tingene mine, jeg skulle ta blodprøve, jeg havna hos kontordama, han hentet neste pasient og forsvant! Dette er da ikke riktig av en lege?

Jeg var på svangerskapskontroll i samme slengen i dag, og han gjorde det han måtte, spurte ikke ETT spørsmål om åssen jeg hadde det eller om det var noe jeg lurte på eller sånn, jeg måtte avbryte han for å nevne ting og tang. Det skal da ikke være sånn? Synes du det?

Det gjør meg ingenting at legen er forsinka, i går satt jeg og snuppa i over en time og ventet, gjorde meg ingenting, for når vi kom inn ble vi behandlet på en ordentlig måte, legen tok seg tid og jeg følte at vi fikk den hjelpen vi trengte. Det er SÅNN det skal være!

Du skriver:

Til det andre du skriver så var ikke timen over for tmin del. Jeg hadde flere ting jeg ville spørre han om som jeg lurte på og som jeg var usikker på. Han åpna døra, ba meg ta med meg tingene mine, jeg skulle ta blodprøve, jeg havna hos kontordama, han hentet neste pasient og forsvant!

Legen er ikke tankeleser. Dersom du hadde flere ting å spørre han om, burde du nok fortalt han det. Det er alltid et dårlig tegn når noen ber deg ta med alle sakene dine ut av et rom, det betyr vanligvis at de regner med du ikke har tenkt deg tilbake.

Selv hater jeg å måtte vente i evigheter med å komme inn til legen, de som har så mye å ta opp med legen at et kvarter ikke er nok, får sørge for å bestille dobbelttime. Det er faktisk helt mulig og vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...