Gå til innhold

Hva kan barenvernet bidra med?

Anbefalte innlegg

Gjest Stemor nå

Min stesønn på 15 har rota seg bort i en del problemer, noe som er belastende både for familien, og ikke minst han selv.

Etter møte på skolen har nå foreldrene/skolen blitt enige om å koble inn barnevernet.

Jeg sitter nå og er veldig spent på hva som skal/kan skje. Er det noen der ute med erfaringer på hvilke tiltak/hjelp barnevernet kan tilby?

Guttens problemer er nok veldig sammensatte, men utad viser det seg i at han er totalt skolelei (har aldri likt/mestret skolen) og har nå begynt å ruse seg med sniffing og røying. (Sist gang var det ikke tobakk, men vi vet ikke hva det var....)

Håper noen kan fortelle noen positive historier til meg nå:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245904-hva-kan-barenvernet-bidra-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stemor nå

Dette ble nevnt på møte på skolen, så da må vel det være et tilbud som finnes her (ellers ville de vel ikke nevnt det).

Det er i hvertfall et skikkelig tiltak. Kanskje jeg kan klare å overleve i denne familien fram til han er stor nok til å flytte hjemmefra. For slik det er nå orker jeg det ikke. Det er rett og slett ikke vært det.

Tusen takk for flott innspill:-)

Dette ble nevnt på møte på skolen, så da må vel det være et tilbud som finnes her (ellers ville de vel ikke nevnt det).

Det er i hvertfall et skikkelig tiltak. Kanskje jeg kan klare å overleve i denne familien fram til han er stor nok til å flytte hjemmefra. For slik det er nå orker jeg det ikke. Det er rett og slett ikke vært det.

Tusen takk for flott innspill:-)

Det er mange foreldre som mener de har fått et nytt og bedre liv etter gjennomføring av MST-behandling i familien.

Så du skal se, kanskje du ikke har lyst til at han skal flytte engang når engleungen dukker opp igjen...:-)

Gjest Stemor nå

Det er mange foreldre som mener de har fått et nytt og bedre liv etter gjennomføring av MST-behandling i familien.

Så du skal se, kanskje du ikke har lyst til at han skal flytte engang når engleungen dukker opp igjen...:-)

Jeg har jo tenkt tanken om at JEG må flytte.

Men jeg krysser fingre for at det i hvertfall kan bli litt bedre framover.

Har han vært gjennom nevropsykologiske tester? Dersom han aldri har mestret skolen så er dette høyst relevant. Der vil man kunne finne hva som er hans styrker og svakheter slik at skolen kan legges opp etter det. Dette utføres av habiliteringsavdeling eller PPT.

Annonse

Gjest Stemor nå

Har han vært gjennom nevropsykologiske tester? Dersom han aldri har mestret skolen så er dette høyst relevant. Der vil man kunne finne hva som er hans styrker og svakheter slik at skolen kan legges opp etter det. Dette utføres av habiliteringsavdeling eller PPT.

Nei, han har aldri vært gjennom noen slikte tester. Var en periode innom BUP, men det ble bare litt snakking, så var han ferdig der.

De antydet på skolen at det var veldig lang ventetid hos PPT. 8-9 mnd. Jeg synes han bør settes på venteliste så vi har noe "i bakhånd" om barnevernet ikke har noe å bidra med. Men det var visstnok ikke aktuelt. Skolen mente at vi prøver dette først.

Jeg håper bare dette kan gjøre saken litt bedre. Ellers tror jeg ikke at jeg orker mer....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...