Gå til innhold

Noe som binder magen?

Anbefalte innlegg

Banan binder magen. Og så var det de blåbærene da, jeg husker aldri om det var kokte som bandt eller kokte som løste opp. Sukk...

Ellers vil jeg absolutt anbefale dere å gi henne en god kur med gode tarmbakterier mot slutten av kuren og en stund etterpå. På helsekosten får du kjøpt BioAcidophilus IntB2 fra BioCare som er ment på barn over 1 år. Det er det aller beste tarmbakterieproduktet som finnes.

Antibiotikaen dreper alle bakterier i magen - også alle de gode som er der for å regulere. Når kuren er over vokser bakteriestammene opp igjen, men de dårlige bakteriene vokser fortere enn de gode og kan fort få overtaket. Det vil medføre fortsatte mageplager og også sopproblematikk, og får hun gjentagende antibiotikakurer kan det føre til lekk tarm - og da får hun skikkelig problemer med hele kroppen.

Ved å tilføre massevis av gode tarmbakterier vil man forebygge mange problemer i ettertid.

Produktet er dyrt, men det er så absolutt verdt hver eneste krone!

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

3

• Tilla

2

• Goliath

2

• keinstein

2

Mest aktive i denne tråden

Blåbærsaft kan være veldig effektivt til å binde magen - og egner seg veldig godt hvis man f.eks har spist bedervet mat / blitt matforgiftet.

Mye mulig at det vil fungere bra også i ditt barns tilfelle. Og så er det jo godt:-)

Ser nå at flere her har svart det samme.

Men det bekrefter vel da også dette for deg:-)

Annonse

Gjest trultemor26

Banan binder magen. Og så var det de blåbærene da, jeg husker aldri om det var kokte som bandt eller kokte som løste opp. Sukk...

Ellers vil jeg absolutt anbefale dere å gi henne en god kur med gode tarmbakterier mot slutten av kuren og en stund etterpå. På helsekosten får du kjøpt BioAcidophilus IntB2 fra BioCare som er ment på barn over 1 år. Det er det aller beste tarmbakterieproduktet som finnes.

Antibiotikaen dreper alle bakterier i magen - også alle de gode som er der for å regulere. Når kuren er over vokser bakteriestammene opp igjen, men de dårlige bakteriene vokser fortere enn de gode og kan fort få overtaket. Det vil medføre fortsatte mageplager og også sopproblematikk, og får hun gjentagende antibiotikakurer kan det føre til lekk tarm - og da får hun skikkelig problemer med hele kroppen.

Ved å tilføre massevis av gode tarmbakterier vil man forebygge mange problemer i ettertid.

Produktet er dyrt, men det er så absolutt verdt hver eneste krone!

Takk for tips! Hørtes veldig fornuftig ut!

*notere*

Gjest trultemor26

Hei! Oppkokt avsilt havresuppe, tilsatt sukker.

Sånn gjør du: 1 liter vann i en kjele, kok opp, ha i fire-fem toppede spiseskjeer lettkokte havregryn. La det koke i 10 minutter. Rør rundt under koketiden.

Trekk kjelen tilside, sil suppa over i en annen kjele, og tilsett sukker, 1-3 spiseskjeer. Ta ønsket mengde over i tåteflaske og serveres ved fingervarm temperatur.

Suppa holder seg i inntil et døgn i kjøleskapet. Du kan varme ønsket mengde av dette i tåteflaska (uten tuten) microen.

Dette binder magen godt, både ved oppkast og løs mage.

Takk takk! Dette skal jeg prøve!

Blåbærsaft kan være veldig effektivt til å binde magen - og egner seg veldig godt hvis man f.eks har spist bedervet mat / blitt matforgiftet.

Mye mulig at det vil fungere bra også i ditt barns tilfelle. Og så er det jo godt:-)

Blåbær hindrer bakterie- og soppvekst litte grann. Derfor går det ikke an å lage vin av heller :-)

Er dette noe små barn også kan bruke?

Ja, som Gemini skriver kan kapslene åpnes og innholdet blandes i noe som barnet liker.

Min 4-åring svelger kapslene helt uten problemer.

Ido Form fås på apoteket. Det står på boksen dosering for voksne, og vi ble rådet til å starte med 1 kapsel. Har vært hos homeopat også, som sa at det egentlig var veldig lite av disse "gode" bakteriene i Ido Form, og han anbefalte sterkere lut som blant annet fås på helsekost. Men siden vi alt hadde Ido Form, så har vi heller økt dosen til 2-3 kapsler om dag til henne. (Hun går altså på antibiotika hun også).

Saken er at Ido Form regulerer magen enten man har treg eller løs mage, og inneholder disse bakteriene som jeg selvsagt ikke husker navnet på, men som skal være i tarmen, og som det er for lite av hvis man er løs eller treg i magen.

Så dette er ikke noe som skaper forstoppelse eller er farlig på noe vis.

Annonse

Gjest trultemor26

Ja, som Gemini skriver kan kapslene åpnes og innholdet blandes i noe som barnet liker.

Ido Form fås på apoteket. Det står på boksen dosering for voksne, og vi ble rådet til å starte med 1 kapsel. Har vært hos homeopat også, som sa at det egentlig var veldig lite av disse "gode" bakteriene i Ido Form, og han anbefalte sterkere lut som blant annet fås på helsekost. Men siden vi alt hadde Ido Form, så har vi heller økt dosen til 2-3 kapsler om dag til henne. (Hun går altså på antibiotika hun også).

Saken er at Ido Form regulerer magen enten man har treg eller løs mage, og inneholder disse bakteriene som jeg selvsagt ikke husker navnet på, men som skal være i tarmen, og som det er for lite av hvis man er løs eller treg i magen.

Ok, takk for svar, da tar jeg meg en tur på apoteket og hører! Kanskje en tur innom helsekosten i samme slengen.

Gjest trultemor26

Prøv Ido Form som du kjøper på apoteket. Det har vi brukt med stort hell et par ganger nå. Ble anbefalt det sist jenta vår fikk antibiotika.

Jeg var på apoteket og spurte nå i stad, og der sa hu dama der at jeg skulle gå på matbutikken og kjøpe biola, det var samme sak som Ido Form, bare at det smakte bedre, visstnok.

Så det gjorde jeg. ;)

Gjest trultemor26

Melkesyrebakterier! ;)

Gjest morentilfire

Beklager hvis dette allerede er sagt (jeg kan ikke lese alle svarene nå) :

Harde bananer binder magen, modne bananer løser den.

Usukret blåbær(saft) binder magen, søt blåbær løser den.

I gamle dager fikk alle barna på feriekolonien tørr mariekjeks og sitronbrus mot diareen - som de alltid fikk.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...