Gå til innhold

Ny bekymring; vi skal til Spania

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26

Sorry folkens, her kommer slitsomme meg igjen. Jeg har nå fått en ny bekymring.. vi skal jo til Spania om en uke! Det hadde jeg helt glemt!

Snuppa går på antibiotika nå pga mulig urinveisinfeksjon. Begynte på torsdag, så hun er ferdig på torsdag neste uke, altså siste kur-dag er onsdag. Vi drar på lørdag. *iiik*

Hva bør jeg tenke på? Forhåndsregler? Skal jeg ta med alt av mat til henne her hjemmefra? Jeg tenker på tarmfloraen som ikke er helt på topp etter en sånn kur. Jeg mener ikke å krisemaksimere her, men jeg er førstegangsmor og snuppa er ordentlig syk for første gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245952-ny-bekymring-vi-skal-til-spania/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest venter tredjemann

Sannsynligvis ikke et problem - leger/sykehus er meg bekjent uansett bedre i Spania.

Snakk med helsestasjon/lege for råd. Men er hun frisk skulle det jo være greitt å reise. Hvis hun ikke er det, ønsker dere vel å være hjemme uansett?

Gjest Solutesolinne

Jeg tror ikke det er noe problem så lenge du reiser innen EØS landene, ikke de aller største forskjellene i bakterier. Vi var i Spania for to uker siden med baby. Hadde med oss grøt og noen barnematglass bare for å ha noe noe å starte med, hvis vi ikke skulle få tak i noe med en gang. Ellers kjøpte vi der, og hun hadde ikke noe problemer med magen i det hele tatt. Jeg tok også med en leverposteitube i tilfelle hun ikke likte så mye av pålegget vi kjøpte (selv om det ikke ble noe problem).

Så hadde ikke vært redd for å reise dit, så sant hun er i form til det.

Så sant hun er frisk vil jeg ikke tro det blir noe problem. Jeg nevnte gode tarmbakterier - det er jo greit å ha med uansett.

Ellers satser dere bare på vanlig reisehygiene.

Ta med noen middagsglass og kanskje en pakke med grøt.

Bruk bare flaskevann til å lage grøt og til å drikke.

Gjest trultemor26

Så sant hun er frisk vil jeg ikke tro det blir noe problem. Jeg nevnte gode tarmbakterier - det er jo greit å ha med uansett.

Ellers satser dere bare på vanlig reisehygiene.

Ta med noen middagsglass og kanskje en pakke med grøt.

Bruk bare flaskevann til å lage grøt og til å drikke.

Ja, tarmbakterier er et godt tips!

Ka jeg la henne bade tror du, eller er det dumt hvis det er urinveisinfeksjon hun hadde?

Gjest trultemor26

Sannsynligvis ikke et problem - leger/sykehus er meg bekjent uansett bedre i Spania.

Snakk med helsestasjon/lege for råd. Men er hun frisk skulle det jo være greitt å reise. Hvis hun ikke er det, ønsker dere vel å være hjemme uansett?

Ja, jeg får ta og høre med legen. Jeg synes det er litt skummelt at vi drar rett etter at hun er ferdig med antibiotikaen, tenk om hun blir syk igjen? Hva DA?

*bekymre seg for alt*

Annonse

Ja, jeg får ta og høre med legen. Jeg synes det er litt skummelt at vi drar rett etter at hun er ferdig med antibiotikaen, tenk om hun blir syk igjen? Hva DA?

*bekymre seg for alt*

Da min lillesøster var litt over året var vi i Spania, og hun ble syk. Gikk da til en engelskspråklig lege, og hun fikk behandling.

Bor dere på hotell? I så fall kan de sikkert hjelpe deg om hun skulle bli dårlig igjen.

God tur :o)

Gjest trultemor26

Da min lillesøster var litt over året var vi i Spania, og hun ble syk. Gikk da til en engelskspråklig lege, og hun fikk behandling.

Bor dere på hotell? I så fall kan de sikkert hjelpe deg om hun skulle bli dårlig igjen.

God tur :o)

Takk! Nei, skal ikke bo på hotell, skal bo i leid firma-hus. Så det er ikke noe "mannskap" der bortsett fra en gartner visstnok.

Åssen syk ble søstern din?

Takk! Nei, skal ikke bo på hotell, skal bo i leid firma-hus. Så det er ikke noe "mannskap" der bortsett fra en gartner visstnok.

Åssen syk ble søstern din?

Å, nå er dette mange år siden, hun er 11 hun nå :o)

Mener og huske at hun fikk ørebetennelse, hun var i allefall til legen. Vi bodde ikke på hotell, men spurte noen av naboene tror jeg, om hvilken lege som de anbefalte.

Er det noen dere kjenner som har vært der før som du kan spørre?

Du kan sikkert finne ut av legevaktnr der, skulle man tro, spørre på butikken der kanskje? Har du prøvd og google? På sted og lege, på engelsk da så klart ;o)

Men har hun reagert bra på antibiotikaen til nå, så tror jeg det skal gå ganske så bra.

Bare pass på at hun ikke går med vått badetøy! Og at hun ikke blir kald.

Gjest trultemor26

Å, nå er dette mange år siden, hun er 11 hun nå :o)

Mener og huske at hun fikk ørebetennelse, hun var i allefall til legen. Vi bodde ikke på hotell, men spurte noen av naboene tror jeg, om hvilken lege som de anbefalte.

Er det noen dere kjenner som har vært der før som du kan spørre?

Du kan sikkert finne ut av legevaktnr der, skulle man tro, spørre på butikken der kanskje? Har du prøvd og google? På sted og lege, på engelsk da så klart ;o)

Men har hun reagert bra på antibiotikaen til nå, så tror jeg det skal gå ganske så bra.

Bare pass på at hun ikke går med vått badetøy! Og at hun ikke blir kald.

Feberen forsvant i sekundet vi begynte på antibiotikaen, så det ser jo veldig bra ut dette her.

Og lege finner vi sikkert hvis det skulle bli behov for det.

Måtte bare krisemaksimere litt ;)

Feberen forsvant i sekundet vi begynte på antibiotikaen, så det ser jo veldig bra ut dette her.

Og lege finner vi sikkert hvis det skulle bli behov for det.

Måtte bare krisemaksimere litt ;)

Du får gjøre som meg, krisemaksimere på forhånd, og så går alt strålendes etterpå ;o)

Ka jeg la henne bade tror du, eller er det dumt hvis det er urinveisinfeksjon hun hadde?

Jeg vil tro det går helt fint. VAnnet har sikkert ganske så grei temperatur, og hun er under behandling. Jeg hadde nok badet henne så sant formen var grei.

Hvordan er formen nå, forresten?

Annonse

Gjest trultemor26

Jeg vil tro det går helt fint. VAnnet har sikkert ganske så grei temperatur, og hun er under behandling. Jeg hadde nok badet henne så sant formen var grei.

Hvordan er formen nå, forresten?

Hun er ferdig med behandlingen når vi er der.

Formen er upåklagelig, hun er helt fin hun. Bæsjen har blitt bedre, jeg pøser på med det jeg kan komme på av mage-bindende.

Spania har topp mat, vi har hatt våre unger der mange, mange.mange ganger fra de var 4 uker gamle, og det går helt fint. Vi tar overhodet ingen forhåndsregler og har et barn som i perioder er svært, svært sykt.

Jeg mener - SELVOM vi har et barn som er svært sykt i perioder, tar vi ingen forhåndsregler

Ikke la henne bade i basseng hvis det er urinveisinfeksjon. Bassengene sydover er fulle av bakterier så rett etter en infeksjon hadde til og med jeg som voksen stått over.

Hun er ferdig med behandlingen når vi er der.

Formen er upåklagelig, hun er helt fin hun. Bæsjen har blitt bedre, jeg pøser på med det jeg kan komme på av mage-bindende.

Da synes jeg at så lenge hun er i fin form, så skal hun få lov til å bade!

Det høres helt herlig ut med en Spania-tur nå!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...