Gå til innhold

Gi meg gode argumenter FOR å flytte baby på eget rom

Anbefalte innlegg

Babyen min er 4 mnd og sover i egen seng på vårt soverom. Vi har begynt å få en del kommentarer fra de rundt oss om at han bør flyttes til eget rom fordi han har blitt så stor. Jeg ser ikke helt poenget med det derfor spør jeg dere!

Mine argumenter MOT:

* Han våkner ofte av at han har mistet smokken. Jeg sover ganske lett så jeg hører at han er urolig og søker. Da bare reiser jeg meg opp opp, gir han smokken og vi begge sover videre.

* Jeg hører han lettere når han ligger så nære og føler jeg har mer kontroll.

* Dersom jeg x antall ganger skal fly over til rommet hans for å gi han smokken eller sjekke at han puster kommer jeg ikke til å få noen særlig god nattesøvn selv.

Kan legge til at han som regel våkner en gang i løpet av natta for mat og at jeg ikke ammer.

Nå spør jeg dere:

Hvorfor mener folk det så viktig å få en 4 mnd gammel baby på eget rom? Er det noen som har fått noen råd om dette på helsest? Selv ser jeg ikke forskjellen på om senga står her eller der.

Fortsetter under...

Dette må dere velge selv. Gjør det som er best for dere og babyen. Jeg selv følte meg tryggest når de sov på foreldrerommet når de var så små.

Mine har flyttet ut fra foreldrerommet når de har vært 7-8 mnd. Da har de ikke spist mer om nettene. Minstepia på snart 14 mnd er hos oss enda da, men det er fordi vi ikke har fått ferdig de nye soverommene enda.

Annonse

Personlig kan jeg IKKE komme på noen gode argumenter FOR å flytte ham ut av rommet deres sålenge det fungerer bra og alle trives med det.

Han er da ikke STOR når han er 4 mnd? Mange har da barna på soverommet adskillig lenger...

Gjør som dere vil selv, dere...

Ikke bry dere om hva "alle andre" sier.

Min baby er 5 mnd snart, og jeg har den inne på rommet med oss. Der skal den få lov å være til den er hvertfall 1,5 år, fordi jeg har lyst å sjekke at han puster hvis jeg selv våkner på natten og er usikker, og fordi JEG føler meg tryggere. For oss funker det kjempe fint, og vi liker det. Hør på deg selv og hva du ønsker og føler. Hvis du vil ha babyen inne hos dere, er ikke det noe problem i det hele tatt. Du har bedre kontroll, og han vil ikke bli mere bortskjemmt av å ligge inne i egen seng på deres rom! Syns du skal ha den inne hos dere med god samvittighet ;)

Gjest trøste og bære

Et spørsmål på siden:

Hvor mange måneder/år har du tenkt å dytte smokken inn i munnen på babyen om natta?

Smokk er noe tull, bare vent til han/hun blir skikkelig forkjøla. Du kommer ikke til å få en god natts søvn på leeenge. Good luck!

Hvor deres baby sover bestemmer dere. Vil du ha ungen hos deg og sover godt om natta, så er det det viktigste.

Vi flyttet våre ut av soverommet vårt da de var ca 3 mndr. Da hadde de begynt å sove natta igjennom. De flyttet da fra vogge til sprinkelseng. Det fungerte ypperlig for oss, vi slapp å hviske når vi skulle legge oss, kunne se tv på senga igjen, kunne øve på å lage småsøsken, og vi sov bedre om natta.

Det er det dere som bestemmer, gjør det du føler deg mest komfortabel med vel.

Sier jeg som fortsatt har 5,5-åringen i overkøya på soverommet... ;-)

Men _snart_ blir underetasjen ferdig, og _da_ skal han få eget rom sjø'. trur eg

Stol på deg selv, og det dere synes er det rette. Hva andre måtte mene og tro, får være deres problem.

Hadde det på samme måte selv. Alle ville vite hvordan det var mulig å ha sex med unger på samme soverom:) Akkurat som om det var det eneste rommet i huset;) Vi brukte alle rommene vi!

Nå har ungene forlatt rommet, og senga er igjen vår. Det tok allikevel noen år. (Noen veldig koselige år).

Kos deg så lenge du kan, og vil!!

Dere flytter babyen på eget rom når dere selv mener tiden er inne. Vi flyttet vårt første og andre barn på eget rom når de var rundt 6 mnd gamle. Vårt tredje barn ble ikke flyttet på eget rom før det var gått over 1 år.

Ikke hør på de rundt dere. Dere flytter barnet på eget rom når dere selv mener det er tid for det. Så enkelt.

Annonse

Jeg synes nå det var veldig tidlig å flytte ungen når den er 4 mnd. Våre barn har blitt flyttet på egne rom når de var 8 mnd, 9 mnd og lillebror har enda ikke flyttet - han er 11 mnd nå. Hadde nok gjerne flyttet ham, men vi må få gjort ferdig det nye rommet til mellomsøster først slik at hun kan flytte ut fra det rommet han skal ha.

Så du får ingen argumenter fra meg for å flytte ut en 4 mnd gammel baby...

Nå flyttet vi vår lille gutt på eget rom da han var seks uker gammel vi da, og det var en avgjørelse som alle var fornøyde med...

Vi sov bedre og han sov bedre, det er egentlig de eneste argumentene.

Nå skal det sies at rommet hans var bare rett over gangen og vi hadde begge dørene åpne. Jeg følte aldri noen angst i forhold til det om han pustet eller ikke, hvis jeg våknet og lurte på noe så var ikke veien lang inn til han for å sjekke!!

Men det er jo som de andre sier, du må kjenne etter hva som føles riktig for deg!

Lykke til:-)

Det eneste argumentet jeg kan komme på, må være at det er greiest å ha sex uten babyen i samme rom;-)

Vi flytta ikke ungene på egne rom før de var rundt ett år gamle (eldstemann var nesten tre pga at vi da hadde kun et soverom).

Gkør som dere føler for og drit i forstå-seg-på'erne :-)

Et spørsmål på siden:

Hvor mange måneder/år har du tenkt å dytte smokken inn i munnen på babyen om natta?

Smokk er noe tull, bare vent til han/hun blir skikkelig forkjøla. Du kommer ikke til å få en god natts søvn på leeenge. Good luck!

Mine to eldste brukte smokk, mens minstemann ikke ville ha. Jeg må si jeg syntes det var kjempegreit med smokk! Ungene sovna kjappere om kvelden (fikk smokk kun på bilturer og når de skulle sove) og de sov bedre på natta.

Avvenningen var helt uproblematisk, så jeg er glad jeg ikke høre på smokkemotstanderne ;-)

Et spørsmål på siden:

Vi snakker om en liten baby her, så den debatten gidder jeg ikke ta.

Takk, togli!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...