Gå til innhold

Gi meg gode argumenter FOR å flytte baby på eget rom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi flyttet barna inn på eget rom veldig tidlig, og må innrømme at det var mest for min egen skyld. Jeg sov veldig lett og våknet nærmest når barnet snudde på seg. Ofte tok det tid før jeg sovnet igjen, så det ble dårlig med søvn.

Flyttet barnet over gangen, men som sagt sover jeg lett, så jeg våknet så snart barnet ga fra seg en lyd likevel (men ikke bare om det snudde seg).

Uansett synes jeg dere bør la barnet sove på rommet deres om dere føler for det. Selv synes jeg ikke det er en fordel å venne barnet til at smokken puttes inn igjen bare det gir fra seg et knyst, men kan hende fungerer det bra det også.

Nå har ikke jeg lest hvilke andre svar du har fått her, men tenkte å dele min erfaring.

Vi flyttet lillemor her i huset på eget rom da hun var 4 mnd. Det var mest for min skyld egentlig :o) Akkurat som deg så sov jeg veldig lett, og våknet av den minste lyd. Når hun flyttet hørte jeg ikke alle smålydene lenger, og veldig ofte sovnet hun igjen på egenhånd uten å våkne skikkelig (jeg måtte i alle fall inn mye sjeldnere enn jeg hadde pleid å våkne for å gi smokk etc da hun sov på vårt rom).

Hun lærte seg etterhvert å finne smokken selv også siden jeg ikke blandet meg inn alltid, og DET var i alle fall deilig.

For ikke å snakke om hvor deilig det var å få kjæresterommet sitt for seg selv igjen :o)

Så ja, jeg ville flyttet babyen. Men syns du det er for tidlig, så venter du. Målet må jo være at du skal sove bedre!

Wow, hva folk virkelig kan få seg til å bry seg med!!

Frøkna vår var 8-10 mnd før hun fikk eget rom, og ble flyttet inn igjen til oss etter bare noen dager, nettopp fordi det er mye lettere å bare strekke ut armen enn å gå ut av senga, ut av døra, inn en ny dør, for å gjøre en bitteliten miniting.

Hvis det funker for dere å ha babyen på deres rom, så gjør nå for all del det. Men det ER deilig å kunne legge seg uten å liste seg bort til senga. Kle av seg med lyset på. Lese litt på senga. Ha sex uten å være nødt til å gjøre det alle andre steder enn senga.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...