Gå til innhold

Så ble det konflikter... (langt)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

23

• Atene

8

• jubalong70

5

• songbirdy

4

Huff, så dumt at det skal være slik. Og jeg skjønner godt at du er sint og skuffa. Han burde jo absolutt ha sett på dette som å ta seg av sønnen sin, ikke som å hjelpe deg.

Men det beste hadde vel vært om dere kunnet snakke ordentlig sammen om det, slik at det ikke baller på seg og dere ender opp med å bli skikkelige uvenner. Det vil jo bare ramme sønnen deres.

Men skjønner som sagt meget godt at du er sint, og det er du med god grunn.

Godt i allefall å høre at du er bedre og at du fikk så god hjelp av legen. Forøvrig skulle jeg ønske vi hadde kjent hverandre bedre, slik at jeg kunnet tilby deg en håndstrekning når du hadde trengt det. :-)

Det er ikke for å straffe han, det er fordi det krever at vi er veldig gode venner. Det er snakk om en ukes ferie og vi må bo på samme rom.

Må dere bo på samme rom da?

Kan ikke en sove på sofaen i stua eller en sånn sammenleggbar reiseseng (som man fx får på ikea og slike plasser). Og slå den opp i et eller annet rom i huset, bare ikke i samme rom som den andre. Jeg ville i alle fall ikke følt veldig for å sove på samme rom som en eks.

Annonse

Å, kjenner meg så godt igjen i det opplegget, bortsett fra at det er ekskona til mannen min som er super-egoisten. Så at andre hadde hatt samme opplevelsen med menn, så jeg ville bare gjevne det ut litt... :o)

Vi har helt faste ordninger med at barna bor annenhver uke hos mor og far, altså helt 50/50. Vi har et stort nettverk med familie og venner og spør som oftest disse når vi trenger barnevakt. Moren har null nettverk og må alltid ty til oss. Mannen min ser på enhver ekstra anledning til å se barna som en stor bonus, men om vi skulle spørre moren om hun vil ha barna en dag eller helg ekstra så blir vi alltid påminnet om at da må vi gjøre henne en tjeneste tilbake...

Kjenner jeg blir ekstra irritert når hun hele tiden forteller folk at hun er "alene med to barn", hun har faktisk barna sine mindre enn halve året siden vi hjelper henne både hverdager og ferier. Tror du hun noen gang nevner at barnas far stiller opp 110 %?!?! Og hvis han en gang er opptatt og ikke kan hjelpe, ja da blir hun drit sur og vil ikke snakke med oss helt til neste gang hun trenger hjelp. Grrr...

Moralen: Egoister, enten de er menn eller kvinner, burde ikke ha barn! Jeg er iallefall glad for å kunne bidra med positiv oppfølging til stebarna mine halvparten av tiden deres, det er bedre enn ingenting.

Anbefaler deg å lage en fast ordning med samvær, det gjør det mye enklere for dere alle. Og min erfaring med egoistiske foreldre er at man må telle til 10 mange ganger for barnas skyld. Men si gjerne ifra når egoisten tar i, de må ikke komme unna med alt heller. Lykke til!!

Hei du :)

Jo, takk, det går bedre nå. Antibiotikaen traff, virker det som og fikk hjelp av broren min i går.

Jeg skulle også ønske jeg hadde deg til å passe han, kan ikke tenke meg noen jeg ikke har møtt som jeg ville ha stolt mer på med sønnen min :)

Så bra!! :)

Oi! Det var litt av en tillitserklæring! *blush*

Jeg syns ikke du overreagerer! Makan til eks du har, det går jo bare ikke an!! Jeg kan jo forstå hvorfor han er blitt en eks..

Støtter deg i at dere bør ha faste samværsavtaler som dere forholder dere slavisk til, for da vet du hvor du har ham. Samvær har han for sin egen og barnets skyld, ikke for å hjelpe deg. Veldig rart at han ikke ser dette selv.

Å, kjenner meg så godt igjen i det opplegget, bortsett fra at det er ekskona til mannen min som er super-egoisten. Så at andre hadde hatt samme opplevelsen med menn, så jeg ville bare gjevne det ut litt... :o)

Vi har helt faste ordninger med at barna bor annenhver uke hos mor og far, altså helt 50/50. Vi har et stort nettverk med familie og venner og spør som oftest disse når vi trenger barnevakt. Moren har null nettverk og må alltid ty til oss. Mannen min ser på enhver ekstra anledning til å se barna som en stor bonus, men om vi skulle spørre moren om hun vil ha barna en dag eller helg ekstra så blir vi alltid påminnet om at da må vi gjøre henne en tjeneste tilbake...

Kjenner jeg blir ekstra irritert når hun hele tiden forteller folk at hun er "alene med to barn", hun har faktisk barna sine mindre enn halve året siden vi hjelper henne både hverdager og ferier. Tror du hun noen gang nevner at barnas far stiller opp 110 %?!?! Og hvis han en gang er opptatt og ikke kan hjelpe, ja da blir hun drit sur og vil ikke snakke med oss helt til neste gang hun trenger hjelp. Grrr...

Moralen: Egoister, enten de er menn eller kvinner, burde ikke ha barn! Jeg er iallefall glad for å kunne bidra med positiv oppfølging til stebarna mine halvparten av tiden deres, det er bedre enn ingenting.

Anbefaler deg å lage en fast ordning med samvær, det gjør det mye enklere for dere alle. Og min erfaring med egoistiske foreldre er at man må telle til 10 mange ganger for barnas skyld. Men si gjerne ifra når egoisten tar i, de må ikke komme unna med alt heller. Lykke til!!

Det verste er at han ikke er noen egoist, jeg har i alle fall aldri oppfattet han sånn. Men prioriteringene hans er nok mer i retning av "hvem blir mest misfornøyd med meg og hvem vil jeg behage" enn "hva er det riktige å gjøre her".

Men takk for svar :)

Må dere bo på samme rom da?

Kan ikke en sove på sofaen i stua eller en sånn sammenleggbar reiseseng (som man fx får på ikea og slike plasser). Og slå den opp i et eller annet rom i huset, bare ikke i samme rom som den andre. Jeg ville i alle fall ikke følt veldig for å sove på samme rom som en eks.

Ja, mamma har bare en leilighet og i jula er det fullt der.

Ikke moro.

Men mener du virkelig at barnefar må stille opp på kort varsel hvis du er syk? Han har ikke noen rett til fri fra jobb når du er syk, så lenge dere ikke bor sammen. Så hva mener du han skal gjøre?

Jeg mener at når mor har barnet har mor ansvaret, og om hun blir syk er det hennes ansvar å finne barnevakt. Er mor heldig kan kanskje far stille opp, men det er da slett ingen selvfølge. Det samme gjelder SELVSAGT andre veien også. Hvis barnet er hos far er det hans ansvar.

Jeg sier dette fordi det vil være håpløst hvis man aldri skal kunne planlegge noe som helst, bare sånn i tilfelle at den andre skulle bli syk. Når man har barnefri i helga, så står man fritt til å jobbe, gjøre avtaler, reise bort, osv. Det skal ikke forventes at man skal kaste alt man har i hendene for å overta når den andre blir syk.

Jeg forstår at det høres hardt ut, men sett seg selv i hans situasjon. I det lange løp mener jeg at man er best tjent med ryddige avtaler og at avtalene overholdes. Selvsagt kan det oppstå situasjoner som gjør at avtalen må avvikes, og at mor må rykke ut og hente barnet hos far på en halvtimes varsel, men det skal være unntaket og ikke regelen.

Jeg forstår at du følte deg fryktelig dårlig, og var desperat fordi du ikke hadde annen barnevakt. Men jeg mener likevel at det altså var DITT problem, og ikke hans.

Annonse

Ikke moro.

Men mener du virkelig at barnefar må stille opp på kort varsel hvis du er syk? Han har ikke noen rett til fri fra jobb når du er syk, så lenge dere ikke bor sammen. Så hva mener du han skal gjøre?

Jeg mener at når mor har barnet har mor ansvaret, og om hun blir syk er det hennes ansvar å finne barnevakt. Er mor heldig kan kanskje far stille opp, men det er da slett ingen selvfølge. Det samme gjelder SELVSAGT andre veien også. Hvis barnet er hos far er det hans ansvar.

Jeg sier dette fordi det vil være håpløst hvis man aldri skal kunne planlegge noe som helst, bare sånn i tilfelle at den andre skulle bli syk. Når man har barnefri i helga, så står man fritt til å jobbe, gjøre avtaler, reise bort, osv. Det skal ikke forventes at man skal kaste alt man har i hendene for å overta når den andre blir syk.

Jeg forstår at det høres hardt ut, men sett seg selv i hans situasjon. I det lange løp mener jeg at man er best tjent med ryddige avtaler og at avtalene overholdes. Selvsagt kan det oppstå situasjoner som gjør at avtalen må avvikes, og at mor må rykke ut og hente barnet hos far på en halvtimes varsel, men det skal være unntaket og ikke regelen.

Jeg forstår at du følte deg fryktelig dårlig, og var desperat fordi du ikke hadde annen barnevakt. Men jeg mener likevel at det altså var DITT problem, og ikke hans.

Kanskje det var hennes ansvar å finne barnevakt, men når hun ikke klarer det og er så dårlig at sykehuset er beste sted å være - er det da greit for en far å tenke at han heller vil gå på jobb og la sønnen være hos en skikkelig syk mor?

Hørtes skikkelig trasig ut! Håper du føler deg mye bedre nå.

Jeg har som flere under her tenkt at hadde du nå bodd nærmere meg, så kunne jeg tilbudt hjelp. Det er noe med måten du formulerer deg og måten du tenker på som gjør at jeg liker deg, og det bare ved å lese innleggene dine på dol.

Ta det som et kompliment, for det er det ment som c",)

Jeg skjønner deg kjempegodt, og jeg hadde også vært skikkelig forbannet.

Greit at det ikke var så lett for ham å ta fri, men han har faktisk rett til sykt-barn/syk barnepasser dager han også (vil jeg tro da...).

Hva hadde han gjort om du hadde blitt innlagt da?

Vedrørende julen så behøver du jo ikke å ta noe endelig valg akkurat nå. Ting kan jo bedre seg underveis.

Ikke moro.

Uff, glad jeg ikke er ditt barn og heller ikke din venn.

Hørtes skikkelig trasig ut! Håper du føler deg mye bedre nå.

Jeg har som flere under her tenkt at hadde du nå bodd nærmere meg, så kunne jeg tilbudt hjelp. Det er noe med måten du formulerer deg og måten du tenker på som gjør at jeg liker deg, og det bare ved å lese innleggene dine på dol.

Ta det som et kompliment, for det er det ment som c",)

Tusen takk for det, det varmet :)

Jeg liker deg også, det har jeg tenkt i det siste. Du er så likefram :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...