Gå til innhold

Så ble det konflikter... (langt)

Anbefalte innlegg

Det var skrekkelig dårlig gjort av x'en!!!

Fant legene ut hva som feilte deg?

Jeg har ikke hørt noe siden torsdagen. Siden jeg er ganske mye bedre, så regner jeg med det bare var en kraftig urinveisinfeksjon som gjorde skikkelig vondt. Jeg vet ikke noe særlig om akutt nyrebekkenbetennelse, men da en jeg kjente fikk det, så var hun på sykehus i en uke og smertene var så sterke at hun trodde hun skulle dø. Akkurat det kjenner jeg meg ikke igjen i ;)

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

23

• Atene

8

• jubalong70

5

• songbirdy

4

Jeg skjønner deg kjempegodt, og jeg hadde også vært skikkelig forbannet.

Greit at det ikke var så lett for ham å ta fri, men han har faktisk rett til sykt-barn/syk barnepasser dager han også (vil jeg tro da...).

Hva hadde han gjort om du hadde blitt innlagt da?

Vedrørende julen så behøver du jo ikke å ta noe endelig valg akkurat nå. Ting kan jo bedre seg underveis.

Takk for det, jubalong. Og takk for at du nesten alltid svarer på de lange, klagende innleggene mine med forståelse :)

Takk for det, jubalong. Og takk for at du nesten alltid svarer på de lange, klagende innleggene mine med forståelse :)

He, he jeg er så utrolig forståelsesfull, vettu!!!

Neida, men jeg kan sette meg inn i endel situasjoner. Og da er det ofte lett å trøste litt når det trengs...

Dette høres ut som forholdet mellom min venninne og hennes eks, han er også der at han liksom "hjelper henne" dersom det plutselig blir slik at han må barnet noen ekstra timer...

Pga dette og mye mer har de, som du tenker, vært nødt til å lage en fast avtale og holde seg til den.

Og gjennom min venninnes tilfelle skjønner jeg så godt frykten for at barnet skal tape på dette, og nødvendigheten av å fire på sin egen stolthet for barnets beste.

Jeg har full forståelse, og du virker jammen oppegående og vettug nok for dere begge, om så skulle være. :-)

Greit at det ikke var så lett for ham å ta fri, men han har faktisk rett til sykt-barn/syk barnepasser dager han også (vil jeg tro da...).

Vedrørende julen så behøver du jo ikke å ta noe endelig valg akkurat nå. Ting kan jo bedre seg underveis.

"Greit at det ikke var så lett for ham å ta fri, men han har faktisk rett til sykt-barn/syk barnepasser dager han også (vil jeg tro da...)."

Det har han egentlig ikke...

Åh, dust ass... Hva enkelte får seg til å si?!

Uansett - neste gang ringer du meg! Jeg sa jo fra til deg når jeg trengte hjelp :) Dermed er du forpliktet til å si fra neste gang du trenger hjelp, jeg har plass til mange barn her!

:)

Annonse

Ikke moro.

Men mener du virkelig at barnefar må stille opp på kort varsel hvis du er syk? Han har ikke noen rett til fri fra jobb når du er syk, så lenge dere ikke bor sammen. Så hva mener du han skal gjøre?

Jeg mener at når mor har barnet har mor ansvaret, og om hun blir syk er det hennes ansvar å finne barnevakt. Er mor heldig kan kanskje far stille opp, men det er da slett ingen selvfølge. Det samme gjelder SELVSAGT andre veien også. Hvis barnet er hos far er det hans ansvar.

Jeg sier dette fordi det vil være håpløst hvis man aldri skal kunne planlegge noe som helst, bare sånn i tilfelle at den andre skulle bli syk. Når man har barnefri i helga, så står man fritt til å jobbe, gjøre avtaler, reise bort, osv. Det skal ikke forventes at man skal kaste alt man har i hendene for å overta når den andre blir syk.

Jeg forstår at det høres hardt ut, men sett seg selv i hans situasjon. I det lange løp mener jeg at man er best tjent med ryddige avtaler og at avtalene overholdes. Selvsagt kan det oppstå situasjoner som gjør at avtalen må avvikes, og at mor må rykke ut og hente barnet hos far på en halvtimes varsel, men det skal være unntaket og ikke regelen.

Jeg forstår at du følte deg fryktelig dårlig, og var desperat fordi du ikke hadde annen barnevakt. Men jeg mener likevel at det altså var DITT problem, og ikke hans.

Hva slags forelder er man når man velger å la barnet sitt være med voksen som ikke er i stand til å ta vare på barnet, fremfor å ta fri fra jobb én dag?

Spiller ingen rolle hva hun har gjort eller ikke for å få tak i barnevakt - som forelder har du et ANSVAR for å påse at barnet ditt er trygt, har det godt, og blir tatt vare på.

Så lenge den som skal ta vare på barnet mitt er dårlig - uansett hvem det er, så ville jeg sluppet alt jeg har i hendene og reist umiddelbart.

Åh, dust ass... Hva enkelte får seg til å si?!

Uansett - neste gang ringer du meg! Jeg sa jo fra til deg når jeg trengte hjelp :) Dermed er du forpliktet til å si fra neste gang du trenger hjelp, jeg har plass til mange barn her!

:)

Så utrolig snill du er :) Jeg skal forresten sende deg nummeret mitt, så du kan ringe meg neste gang.

Du må bare si i fra om du trenger hjelp igjen, beklager så mye at jeg ikke fikk hjulpet deg på fredag. Jeg fikk selvfølgelig ikke holdt den andre avtalen heller. Så upraktisk det er å være syk når man er alene. Dette burde du ha advart meg mot ;)

Så utrolig snill du er :) Jeg skal forresten sende deg nummeret mitt, så du kan ringe meg neste gang.

Du må bare si i fra om du trenger hjelp igjen, beklager så mye at jeg ikke fikk hjulpet deg på fredag. Jeg fikk selvfølgelig ikke holdt den andre avtalen heller. Så upraktisk det er å være syk når man er alene. Dette burde du ha advart meg mot ;)

Heh, beklager det - skal skjerpe meg! Det er en hel masse ting som er litt upraktisk når man er alene, men etterhvert finne man løsninger på de fleste av dem.

Heldigvis er det tilsvarende mange ting som er fantastisk ved å være alene! Så det går opp i opp :)

Sove lenge f.eks.

Men ja - send meg nr ditt, så sender jeg deg mitt, og så ringer du bare om det er noe! Jeg bor jo ikke så langt unna, ti minutter med bil :)

Jeg har ikke hørt noe siden torsdagen. Siden jeg er ganske mye bedre, så regner jeg med det bare var en kraftig urinveisinfeksjon som gjorde skikkelig vondt. Jeg vet ikke noe særlig om akutt nyrebekkenbetennelse, men da en jeg kjente fikk det, så var hun på sykehus i en uke og smertene var så sterke at hun trodde hun skulle dø. Akkurat det kjenner jeg meg ikke igjen i ;)

Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse. Jeg merket det ikke på at det var vondt. Men var forferdelig slapp, feber, og vanskelig og tisset små dråper hele tiden. Men kjente at det var vondt i nyrene, når legen dunket meg i ryggen.

Behandlingen er vel pencilin uansett, så du kan godt å hatt nyrebekkenbetennelse.

Jeg har også hatt nyrebekkenbetennelse. Det var som en kraftig UVI, pluss smerter i ryggen både når legen banket der og ikke. Sov dårlig om natta pga. smertene. Fikk antibiotika i 10 dager og det var det. Ingen sykehusinnleggelse på meg heller.

Jeg har også hatt nyrebekkenbetennelse. Det var som en kraftig UVI, pluss smerter i ryggen både når legen banket der og ikke. Sov dårlig om natta pga. smertene. Fikk antibiotika i 10 dager og det var det. Ingen sykehusinnleggelse på meg heller.

Da kan det godt være. Hadde smerter i ryggen og magen, nedover mot underlivet.

Da kan det godt være. Hadde smerter i ryggen og magen, nedover mot underlivet.

Ja, da skal du ikke se bort ifra at det stemte.

Jeg har forøvrig vært borti pasienter på avd. jeg har praksis på som har blitt lagt inn med nyrebekkenbetennelse og måttet få intravenøs væske og morfin for å stagge smertene, så jeg priser meg lykkelig for at jeg hadde en relativt mild versjon.

Annonse

Hva slags forelder er man når man velger å la barnet sitt være med voksen som ikke er i stand til å ta vare på barnet, fremfor å ta fri fra jobb én dag?

Spiller ingen rolle hva hun har gjort eller ikke for å få tak i barnevakt - som forelder har du et ANSVAR for å påse at barnet ditt er trygt, har det godt, og blir tatt vare på.

Så lenge den som skal ta vare på barnet mitt er dårlig - uansett hvem det er, så ville jeg sluppet alt jeg har i hendene og reist umiddelbart.

Men du kan ikke det. Du kan ikke bare ta fri fra jobb i en slik situasjon, med mindre du er villig til trekk i lønn, eller har en ekstremt velvillig arbeidsgiver.

Kanskje det var hennes ansvar å finne barnevakt, men når hun ikke klarer det og er så dårlig at sykehuset er beste sted å være - er det da greit for en far å tenke at han heller vil gå på jobb og la sønnen være hos en skikkelig syk mor?

Men hun var dårlig lenge før hun oppsøkte lege. Hvorfor vente? Hvorfor ikke passe på når barnet ER hos pappa, i stedet for å vente til barnet kommer tilbake og pappa må på jobb? Jeg mener man må kunne ta ansvar selv også, og man kan ikke forvente at noen skal ta seg fri fra jobb uten lønn for å hjelpe.

For dette var å hjelpe mor, ikke samvær med barnet.

Nei, han har ikke det. For mor er ikke "barnepasser", så lenge de ikke bor sammen. Mor er en annen og selvstendig omsorgsperson. Skal han ta fri må han ta fri uten lønn, hvis han da ikke kan bytte vakt med noen, eller har en ekstremt velvillig arbeidsgiver.

Klassisk. Min eks tror også han har samvær med datteren vår for å "hjelpe meg". Idioter.

Ser dere virkelig ikke forskjellen på det vanlige samværet, som er for barnets del, og det å HJELPE som er noe som oppstår når den som skulle hatt barnet plutselig ikke kan, og den andre blir bedt nettopp om hjelp?

Hvis barnets far ringer og sier at jeg skal bort ikveld, kan du ha junior, så ber han om hjelp. Han tilbyr ikke ekstra samvær. Akkurat det samme gjelder (faktisk) for mor også.

"Greit at det ikke var så lett for ham å ta fri, men han har faktisk rett til sykt-barn/syk barnepasser dager han også (vil jeg tro da...)."

Det har han egentlig ikke...

Det ble diskutert her om dagen og ved vanlig samvær så har far krav på tre sykt barn dager og mora de andre 17.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...