Gå til innhold

Så ble det konflikter... (langt)

Anbefalte innlegg

Og jeg mener at det aldri ville falt meg inn å gå til legen når eneste symptom er feber.

Man KAN bli verre, ja. Men det får være grenser for å tenke det verste. De fleste blir det ikke.

Hun hadde jo vondt tidligere også. Og skjønte at hun var så syk at pappaen måtte ha gutten lengre. Så hvorfor bruke energi på DET, men ikke gå til legen?

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

23

• Atene

8

• jubalong70

5

• songbirdy

4

Hun hadde jo vondt tidligere også. Og skjønte at hun var så syk at pappaen måtte ha gutten lengre. Så hvorfor bruke energi på DET, men ikke gå til legen?

Jeg går til legen så sjelden jeg kan og ved vanlig feber ser jeg ingen grunn til det. Hadde jeg ikke vært så dårlig som jeg etterhvert ble, så har jeg heller ingen tro på at legevakten hadde bedt meg komme ned. De tar ikke i mot voksne mennesker med litt feber og generelt ubehage. Og det er jo heller ikke slik at legen gjør deg frisk når du går inn døra.

Det høres ut som du tror at jeg mener eks'en burde hatt Squishy _fordi_ jeg skulle til legen. Han burde hatt Squishy fordi jeg var såpass dårlig som jeg var. Jeg hadde ikke latt noen som knapt klarte å rette seg ut, og da med store smerter, ta vare på min ett-åring. Men det er nå bare meg.

Tydeligvis. Og i dette tilfellet er det ingen tvil om at min terskel er den riktige.... Tross alt var hun syk, temmelig syk, og trengte legetilsyn og antibiotika.

Det er fint for deg at du har krystallkule.

Forresten - hvor mye ville det egentlig hjulpet på problemet at hun hadde kommet seg til legen på forhånd? Hadde hun blitt frisk med et trylleslag da?

Annonse

Det er fint for deg at du har krystallkule.

Forresten - hvor mye ville det egentlig hjulpet på problemet at hun hadde kommet seg til legen på forhånd? Hadde hun blitt frisk med et trylleslag da?

Nei,men da hadde hun ikke stått i beit for barnevakt....

Hun må planlegge, sier du.

Mener du at hun skulle klart å forutse klokken ni at hun kom til å være mye sykere senere på dagen? Såvidt jeg ser, hadde hun kun ganske mye feber om morgenen, det er vel ingen voksne som drar til lege bare på grunn av feber?

Jo, faktisk... Jeg har gjordt det. Eller... feber i 39.9 kl 09.15 på morgenen og plagsom hoste... Jeg fikk da ø-hjelp time kl 11.00 og fikk bekreftet lungebetennelse. Men det var jo pga feberen jeg tok kontakt. Aldri opplevd så høy feber så tidlig på dagen hverken hos voksne eller barn før.

Fikk selvfølgelig penicillin, men måtte på legevakta 3 dager etter og ble da innlagt.

Og jeg er fryktelig glad jeg har en samboer som kan hjelpe med barna, for min eks er heller ikke det minste intr i å ha ungene noe ekstra, om det så er for å hjelpe meg eller ha samvær med barna.

Så jeg forstår i aller høyeste grad frustrasjonen hennes!

ETT bleieskift fikk hun hjelp til av den snille legen. Resten greide hun selv.

Fordi hun måtte, ja. Men var det en situasjon du ville satt ditt barn i?

Jeg kan bare vise til Glimtippers eget glimrende svar fra igår rett under her. Og med det sier jeg takk for meg i denne diskusjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...