Gå til innhold

Spennende bursdagsmat

Anbefalte innlegg

Snuppas 6 års dag er rett rundt hjørnet.

Noen som har forslag til litt spennende bursdagsmat, noe annet enn pølser eller pizzasnurrer.

Jeg innbiller meg at jeg har sett muffins med noe kjøttgreier, eller noe sånt.

Altså ikke søte tradisjonelle muffins.

Forslag mottas med takk :o)

Vurderer også å lage fruktspyd, men kan disse lages i forveien da, uten at frukten blir...ekkel...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246084-spennende-bursdagsmat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Når vår datter fylt 6 år i fjor, kjøpte jeg 2 pakker med "familiepakker" pizzadeig fra Toro, delte de opp i 12 skrev navnene deres på bakepapiret.

Så fikk de velge hva de ville ha på. Jeg skar opp paprika og løk hadde mais og ost klart sammen med pizza fyll og kjøttdeig ferdig stekt.

Jentene ble kjempe glade og koste seg når de laget pizza selv :-)

Lykke til!

Hei.

Når vår datter fylt 6 år i fjor, kjøpte jeg 2 pakker med "familiepakker" pizzadeig fra Toro, delte de opp i 12 skrev navnene deres på bakepapiret.

Så fikk de velge hva de ville ha på. Jeg skar opp paprika og løk hadde mais og ost klart sammen med pizza fyll og kjøttdeig ferdig stekt.

Lykke til!

Så utrolig lurt!!!

Annonse

Gjest annemora mi

Hei.

Lykke til!

Men man får jo ikke stekt så mange av gangen??

Vil ikke de som er stekt først bli kalde før alle er ferdig stekte??

For de må jo nesten sitte å spise samtidig da!!

Men man får jo ikke stekt så mange av gangen??

Vil ikke de som er stekt først bli kalde før alle er ferdig stekte??

For de må jo nesten sitte å spise samtidig da!!

I min ovn får jeg inn 2 plater, og med 5 el 6 på hver, husker ikke helt, så gikk det helt fint, og alle spiste samtidig!

Har ingen fancy ovn, men en som er 11 år gammel.

Du kan jo bruke vanlig rundstykkedeig, ha i kjøttsaus og legge dette i muffinsformer.

Det blir vel nesten som en pizzasnurr med muffinsform under, eller?

Jeg har dårlig erfaring med å putte pizzasnurrene i former. Papiret setter seg fast i deigen. Det er vel for lite fett i deigen, går jeg ut i fra.

Men jeg har faktisk smakt muffins med ost/skinke i en gang. Jeg syntes ikke det var så mye å hoppe i taket for, så jeg har dessverre ingen oppskrift å komme med :-(

Det blir vel nesten som en pizzasnurr med muffinsform under, eller?

Jeg har dårlig erfaring med å putte pizzasnurrene i former. Papiret setter seg fast i deigen. Det er vel for lite fett i deigen, går jeg ut i fra.

Men jeg har faktisk smakt muffins med ost/skinke i en gang. Jeg syntes ikke det var så mye å hoppe i taket for, så jeg har dessverre ingen oppskrift å komme med :-(

Kanskje det hjelper å smøre formene med litt olje eller noe slikt?

Fruktspyd er en slager. Lagde det i konfirmasjon, og både små og store var veldig fornøyde.

Satt spydene i en 1/2 melon så den så ut som et piggsvin:-)

Det holder noen timer i kjøleskap. Sikkert også greit å ikke ta for mye frukt på hvert spyd. Legg heller noe rundt som du stikker tannpirkere i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...