Gå til innhold

Keisersnitt, hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, de har hatt god tid. Snittet er pga seteleie. Men tar det omtrent 15 minutter da, altså?

det kommer jo an på hvem du spør.

Først må hun legges i narkose, og da kommer det an på om det blir spinal eller generell narkose. Så skal hun dekkes til og så kommer gynekologen og opererer ut ungen. Så må operasjonssåret syes igjen. Og hun skal våkne av narkosen.

Alt dette til hun er våken igjen tar vel en times tid

Annonse

Først må hun legges i narkose, og da kommer det an på om det blir spinal eller generell narkose. Så skal hun dekkes til og så kommer gynekologen og opererer ut ungen. Så må operasjonssåret syes igjen. Og hun skal våkne av narkosen.

Spinal narkose? Du mener epidural kanskje?

Det ble hastesnitt på meg. Kom til sykehuset med ambulanse ca 00.30. Først opp på føden en tur, så ned på operasjon. Jenta var ute kl. 02.27. Så skulle det syes osv., og så kom jeg på overvåkningen. Der var jeg til omtrent 12.00 før jeg ble trillet på barsel.

Er et fåtall av keisersnittene som blir utført med narkose. Og da er det de der det står om mor eller barns liv slik at ting må skje fort. Eller at det er vanskelig å sette en spinal.

Fra gynekologen er klar tar det få min før barnet er ute, men så tar det fort 45 min å sy igjen alle lagene igjen. Det er vel 7 lag som sys sammen etterpå.

Så ligger de på overvåkningen til spinalen begynner å gå ut. Så det tar fort 4-5 timer før de kommer tilbake til barsel igjen etterpå. Alt avhengig av smerter og den generelle formen etterpå.

Jeg hadde planlgat keisersnitt på grunn av foteleie -var ikke i narkose jeg. Hadde spinal.

Annonse

Er et fåtall av keisersnittene som blir utført med narkose. Og da er det de der det står om mor eller barns liv slik at ting må skje fort. Eller at det er vanskelig å sette en spinal.

Fra gynekologen er klar tar det få min før barnet er ute, men så tar det fort 45 min å sy igjen alle lagene igjen. Det er vel 7 lag som sys sammen etterpå.

Så ligger de på overvåkningen til spinalen begynner å gå ut. Så det tar fort 4-5 timer før de kommer tilbake til barsel igjen etterpå. Alt avhengig av smerter og den generelle formen etterpå.

Det kan man da velge om man ha spinalbedøvelse eller narkose.

Jeg hadde ikke tatt sjansen på noe spinalbedøvelse, jeg har hørt for mange skrekkhistorier.

Det kan man da velge om man ha spinalbedøvelse eller narkose.

Jeg hadde ikke tatt sjansen på noe spinalbedøvelse, jeg har hørt for mange skrekkhistorier.

Om jeg skulle få ett innfall her og bli gravid ;o) Så hadde jeg virkelig fortrukket full narkose, jeg er drittredd spinal...

Så man kan faktisk velge det selv?

Om jeg skulle få ett innfall her og bli gravid ;o) Så hadde jeg virkelig fortrukket full narkose, jeg er drittredd spinal...

Så man kan faktisk velge det selv?

Mulig du kan velge noen steder, men i Bergen skal det mye til før de bruker narkose, da dette er mye høyere risiko for både mor og barn

Ja, men du må insistere.

Legene vil helst operere med epidural bedøvelse.

Hilsen

Jeg skulle få epidural i forbindelse med en operasjon i narkose, skulle fungere som smertelindring. Men jeg er livredd jeg altså... Og de ville ikke la meg sovne først, så det ble ingen epidural på meg.

Er ganske tøff med alt annet, gjør meg ikke noe hva ellers de gjør med meg, men nåler...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...