Gå til innhold

sønn på 2 år som biter klorer og slår

Anbefalte innlegg

Gjest mammas gutt

ganske fortvilet vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Sønnen min på 2 år er ganske voldelig av seg. Slår biter spenner og klorer når han ikke får viljen sin. Eldste mann på 6 år ,må lide pga av han ....

Minsten kan avogtil bare bite storebror helt uten videre.

6åringen min er verdens beste storebror og er bare snill og tolmodig med lillebror.Han gjør aldri tilbake.

har prøvd metoden med å sette han på en stol og overse han ,men det nytter ikke!!!

har ikke prøvd bare en gang ,men FLERE ganger .

Noen som har god erfaring med dette ?

Fortsetter under...

Minsten vår er to år gammel og hun denger løs på oss alle til tider... Jeg prøver å forklare at hun ikke får lov til å slå og hun ber om unnskyldning. Like etterpå fortsetter hun som før.. Håper du får noen gode tips!

Du kan prøve å overtrøste den som blir utsatt for biting og kloring. Overse han som gjorde det fullstendig. Da får han i allefall ingen oppmerksomhet på det, og det tror jeg svir. Særlig det at storebror får oppmerksomhet.

Når han er i godlaget kan du snakke med han om hvorfor man ikke biter, klorer og slår. Det gjør jo så vondt.

Gjest ramadrama

Dette svaret kommer nok til å gi "rama-skrik" her inne. Lillingen vår på 2 hadde en periode med dette. En gang, mens storesøster låg på badegulvet og ble tatt tempen på (hun hadde feber), så sparket lillingen helt uteb grunn i storesøsterens mage. Hardt! Rett under ribbeina.

Du kan tro mamma ble målløs og paff! Ingen sekunder å miste. Dette skulle fli konsekvenser av.

Helt impulsivt hentet eg pepper-bøssa, og strødde peper i munnen til lillingen...og eg fikk samtidig prentet inn: ikke slå, ikke klype, ikke bite..

Og siden har hun ikke gjort det.

Ja, dette er i gråsonen, eg vet det. Eg er IKKE stolt av det, men tenker også på alle de voksne i 1000 hjem som drar ungen i armen, eller rister det.. men alt i alt kan ikke dette heller forsvares. Men det hjalp...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...