Gå til innhold

Når begynte deres barn å se barne-tv?

Anbefalte innlegg

Lurer jeg på i dag! : ) Min lille smurf er jo bare snart 14 mnd. men ser jo at han er en liten gutt, og ikke noe baby lenger... : ) Han driver å styrer og ordner med lekene sine og pusler en del for seg selv. Vil ikke ha det sånn at han skal plasseres foran tvn i tide og utide med en film, men barnetv er jo en grei ting å se på hver dag når han er stor nok. men når begynte dere å innføre dette? Tipper det er for tidlig ennå..

Også lurer jeg på en ting til.. Hva slags "leker" passer det for barn i hans alder? Da mener jeg leker vi kan leke med han. Lese bildebøker, bake kake, og løpe rundt med gå-bilen er det vi holder p med nå.. Puslespill skjønner han ikke ennå, bare tygger på det og kaster brikkene. :) Han har også puttekasse og sånn stang ringene skal på. han får til sistnevnte, men han har ikke tålmodighet til sånne ting. Blir en ring han setter på før han tar den av igjen og kaster den langt pokker i voll. : )

Vil jo helst bruke litt tid med han og leke hver dag, særlig nå som det blir sene ettermiddager etter jobb og barnehage før sengetid. Har prøvd meg på fargestifter, og det var spennede det - i to som fenger en liten kålmark?

Fortsetter under...

Min jente er 16,5 måned gammel og liker veldig godt å se på barnetv. Det begynte hun å like for en 2-3mnd siden, men det er ikke noe sånn fast vi gjør men feks om hun våkner tidlig en morning i helgen er det jo greit å se litt.. Hun har heller ikke tolmodighet til å se så veldig lenge.

Hun elsker å bla i bøker/blader sammen med oss, ellers er hun også for liten til å leke med puslespill, hun går rundt og bærer på bitene og putter de oppi ting og slik men skjønner ikke helt meningen med de liksom =)

Gjest pluss minus

min jente begynnte å se på barne tv/film når hun var 1.5.

hun ser hver morgen og etter middag. kan hende hun ser litt i boksen på dagtid og,men tror det er mest for bakgrunnslyd for hun driver med andre ting under filmen liksom.

er hjemmeværende og det er helt greit når jeg har andre ting å gjøre.( som å dusje, stelle med minsten, lage mat osv)

setter henne ikke forran tv fordi eg vil gjøre andre ting altså...vi er no for det meste ute..

hun har no ikke tatt skade av det og er kjempe sosial.ikke griner hun seg til film/tv heller så det no greit:)

ellers står no bare tven på standby

Jeg tror at jo tidligere du venner barna til å se på TV, jo mer vil de se på TV når de blir litt større.

Våre barn begynte ikke å se på TV / film før de var rundt 3 år gamle. Før det var interessen laber, og tålmodigheten lav. De vil gjerne se på film nå, men det er slett ikke snakk om hele tiden eller mye.

Vent til han begynner å vise interesse for det som foregår på TV-skjermen, det haster ikke. :-)

He, he, dette er et typisk spørsmål når man har 1 barn. Har man flere, så begynner barna å se tidligere.

Lillebror på 11 mnd synes det er ganske kuult å se på noe av barne-TV sammen med søstrene.

Jeg synes det blir for dumt å ta ham ut fra rommet så han ikke skal få sett noe.

Men jeg plasserer ham naturligvis ikke foran TV'n sånn ellers da.

Husker storesøster syntes det var kjempestas med Teletubbiene når hun var ca 2 år gammel.

Jeg tror at jo tidligere du venner barna til å se på TV, jo mer vil de se på TV når de blir litt større.

Våre barn begynte ikke å se på TV / film før de var rundt 3 år gamle. Før det var interessen laber, og tålmodigheten lav. De vil gjerne se på film nå, men det er slett ikke snakk om hele tiden eller mye.

Vent til han begynner å vise interesse for det som foregår på TV-skjermen, det haster ikke. :-)

Tror ikke det nødvendigvis er en slik sammenheng med alle barn. Har en gutt på 5 år som elsket å se tv når han var rundt 2-3 år. Nå er det ikke interessant lenger, og han vil heller leke. De andre søskene er heller ikke særlig interessert. Så her i huset har de funnet ut av dette selv uten at jeg har vært streng med av-knappen. Synes forøvrig det er viktig at barna ikke ser for mye tv, så jeg oppmuntrer til annen lek i stede.

Lykke til uansett.

Annonse

Den eldste fikk øynene opp for TV'n når hun var 18 mnd gammel. Da gikk "Jul i Skomakergata" og hun satt som et lys den halvtimen det varte :-)

Andremann var ikke spesielt oppatt av TV'n før hun var ca tre år gammel. Minsten på to år har så smått begynt å se litt av BarneTV. Det eneste som kan få henne til å se i en halvtime er "Teletubbies"...

He, he, dette er et typisk spørsmål når man har 1 barn. Har man flere, så begynner barna å se tidligere.

Lillebror på 11 mnd synes det er ganske kuult å se på noe av barne-TV sammen med søstrene.

Jeg synes det blir for dumt å ta ham ut fra rommet så han ikke skal få sett noe.

Men jeg plasserer ham naturligvis ikke foran TV'n sånn ellers da.

Husker storesøster syntes det var kjempestas med Teletubbiene når hun var ca 2 år gammel.

Motsatt av mine unger:-)

Hos oss var det eldstemann som var tidligst ute med å interessere seg for TV.. Fortsatt er hun i sin egen verden når hun ser TV. Hun konsentrerer seg noe voldsomt og lever seg inn i handlingen. Hun har nok bare anlegg for slike saker ;-)

Motsatt av mine unger:-)

Hos oss var det eldstemann som var tidligst ute med å interessere seg for TV.. Fortsatt er hun i sin egen verden når hun ser TV. Hun konsentrerer seg noe voldsomt og lever seg inn i handlingen. Hun har nok bare anlegg for slike saker ;-)

Storesøster her er også slik. Hun "forsvinner inn i tv'n". Heldigvis er hun også slik når hun leser, hun blir helt borte i bøkene også.

Storesøster her er også slik. Hun "forsvinner inn i tv'n". Heldigvis er hun også slik når hun leser, hun blir helt borte i bøkene også.

Samme her! Jenta vår er en skikkelig lesehest og hun leser bøker i rekordfart. Jeg har prøvd henne noen ganger for å sjekke om hun får med seg innholdet, og det gjør hun. I forrige uke lånte hun tre bøker på skolen, bl.a. en Harry Potter-bok. Nå er alle tre lest ut... Det er stadig masing om hva hun skal lese nå.. Skulle ønske vi hadde et bibliotek i gangavstand fra oss ;-)

Samme her! Jenta vår er en skikkelig lesehest og hun leser bøker i rekordfart. Jeg har prøvd henne noen ganger for å sjekke om hun får med seg innholdet, og det gjør hun. I forrige uke lånte hun tre bøker på skolen, bl.a. en Harry Potter-bok. Nå er alle tre lest ut... Det er stadig masing om hva hun skal lese nå.. Skulle ønske vi hadde et bibliotek i gangavstand fra oss ;-)

Å, det er så herlig med små lesehester!!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...