Gå til innhold

Hoppehuske for babyer...6 mnd+++

Anbefalte innlegg

Det jeg er ute etter er en slik innehuske som settes fast i en solid krok i døråpningen.

Barnet sitter trygt og godt i en slags "stoff-pose" med hull til beina.

Kusinen min hadde en slik for 20 år siden, og synes det var kjempegøy.

Nå har jeg ei snuppe selv på 6 mnd som elsker å stå litt på beina og hoppe på oss...

Er det noen som kan hjelpe meg å spore opp hvor jeg eventuellt kan kjøpe en sånn??

Har søkt litt på nettet, men finner ingenting!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246387-hoppehuske-for-babyer6-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte i babyutstyrsbutikken på Buskerud Storsenter for 7 år siden!

Sånne husker må brukes med stor forsiktighet, bare noen få minutter av gangen, og pass på at ungen ikke står på feil måte.

Vi brukte den noen få ganger i uka i maks 5 minutter av gangen på guttungen, han moret seg stort. Lillesøstra hans likte det ikke i det heletatt så hun brukte den nesten ikke.

Dette heter visst hppsannsa eller noe slikt. Jeg har en på 5 mnd her som er slik som din. Det sies at dette er uheldig for barnet, men hverken jeg, eller mine venninner og deres søsken har tatt skade av dette :) men jeg vet heller ikke hvor man får tak i.

Vær glad du ikke finner det du. Samtlige fysioterapeuter er imot sånne ting og det er ikke helt uten grunn. Det trykker sammen ryggsøylen og det er veldig fort gjort at barnet skades om det blir for ivrig, faller utav e.l.

La barnet trene ryggen på en naturlig måte, ved å ligge på golvet på magen og se på ting.

Vær glad du ikke finner det du. Samtlige fysioterapeuter er imot sånne ting og det er ikke helt uten grunn. Det trykker sammen ryggsøylen og det er veldig fort gjort at barnet skades om det blir for ivrig, faller utav e.l.

La barnet trene ryggen på en naturlig måte, ved å ligge på golvet på magen og se på ting.

Enig :)

Annonse

Joda, de finnes, men frarådes av bl.a. fysioterapeuter. Dette fordi belastningen på ryggen blir stor, og fordi belastningen på bena blir helt feil. For gutter kan det også være negativt for testiklene å henge i ei huske slik.

Takk for alle svar!!

Vet at det ikke er helt bra, men min kusine har ikke hatt skade av det, og hun hoppet ikke lenge om gangen! Men hun hadde det utrolig artig!!

Ellers er snuppa mi veldig sterk i ryggen, for hun har holdt hodet sitt selv siden den dagen hun ble født, og kan ligge leeeeenge på magen på gulvet og leke...Sikkert opp til 1 time før hun klager...og da snur jeg henne over, og etter bare få minutter er hun på magen igjen, og ligger der leeeenge igjen...

Så jeg får se hva jeg gjør... Hvis jeg kjøper, så kommer det ikke til å bli brukt lenge om gangen...

Neida, ikke samtlige. ;) Noen stoler på foreldrenes dømmekraft.

Takk for alle svar!!

Vet at det ikke er helt bra, men min kusine har ikke hatt skade av det, og hun hoppet ikke lenge om gangen! Men hun hadde det utrolig artig!!

Ellers er snuppa mi veldig sterk i ryggen, for hun har holdt hodet sitt selv siden den dagen hun ble født, og kan ligge leeeeenge på magen på gulvet og leke...Sikkert opp til 1 time før hun klager...og da snur jeg henne over, og etter bare få minutter er hun på magen igjen, og ligger der leeeenge igjen...

Så jeg får se hva jeg gjør... Hvis jeg kjøper, så kommer det ikke til å bli brukt lenge om gangen...

"Vet at det ikke er helt bra, men min kusine har ikke hatt skade av det, og hun hoppet ikke lenge om gangen! Men hun hadde det utrolig artig!!"

Jeg blir alltid litt satt ut av slike utsagn som dette. En aner jo virkelig ikke om en har tatt skade av noe før kanskje mange år i etterkant.

Og det er slett ikke sikkert at en skjønner at en har tatt skade av noe heller.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...