Gå til innhold

Motorsykkel gutt (på 5 år)

Anbefalte innlegg

Pappaen i huset har kjøpt seg motorsykkel og det synes selvfølgelig poden på 5 år er det kuleste i hele verden :)

Det er pappa som leverer i barnehagen. og nå betyr det at morgenturen dit skjer med motorsykkelen! Skal si han er stolt!

Men jeg liker det ikke. Synes det er kjempeskummelt når jeg ser den lille tassen holder pappa rundt magen...for tenk om han glipper! Samboren min minner meg på at det bare er 3 minutter dit og 30 sone hele veien, men synes det er skummelt likevel.

Noen som kan berolige meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246392-motorsykkel-gutt-p%C3%A5-5-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dere ikke kjøpe et sånt belte der ungen er fastspent til føreren? Både ungen og føreren er da helt trygge på at ungen ikke glipper taket.

Har hørt om det. Får sende samboeren min i butikken etter det til helgen sesongen snart er over.... (heldigvis:))

Vet du pris?

Annonse

Som å lese om oss dette :).

Snuppa her i huset blir hentet av far på ettermiddagene på motorsykkel. Hun sitter foran han (på tanken), han snirkler seg hjem på gang og sykkelveien før han starter på veien opp til oss, tot. 2 min. kjøring.

Jeg har vært litt irritert på dette, men ikke fått noe gehør. Jeg har spurt mange om hva de synes, og de sier at de ikke reagerer på det ....

Mine barn elsker også å sitte på mc, og de har blitt fraktet på den måten fra de gikk i barnehagen.

Men de har skikkelig utstyr begge to. Mc'dress, hjelm, støvler og hansker. Dessuten har motorsykkelen bag bak, som de bruker som ryggstøtte. Så de kan ikke falle bakover.

Ikke egentlig. :-)

I tillegg er det vel strengt tatt ulovlig, hvis ikke barnet er sikret på noe vis?

Det er i alle fall ikke tillatt med barnet foran på tanken, som en skriver under her!

Det tryggeste er sele som spenner barnet fast til pappaen. Å sitte å holde seg fast selv syns jeg er direkte uforsvarlig. Skal ikke mye til før ungen glipper taket... nok at det kommer en veps eller det klør på nesa.

Og som sagt er jeg ganske sikker på at det pappaen her gjør er ulovlig.

Annonse

Gjest Flystripa

Nabo guttten har vært med far sin på motorsykkelturer fra gutten va ca 3 år. de monterte noe som såg ut som rygg med armlener, så hadde faren et belte rundt seg med håndtak for gutten å holde i + at det var sele til gutten.

Sånn sele har vi også - anbefales.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...