Gå til innhold

Når får/fikk barna deres en egen e-mail adresse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Barna mine har hatt e-mail adresse i flere år. Datteren min gikk vel i første el andre klasse, og lillebroren fikk samtidig.

Sønnen min som går i småskolen, chatter ikke så mye med klassekamerater. Men besteforeldre, onkler og tanter holder han kontakt med på den måten. Det er fin skrivetrening.

På vår skole får de en egen mailadresse via Fronter (system som skoler bruker til å legge ut planer, levere oppgaver osv.) fra første klasse.

Jeg har ikke hørt om noen som chatter så tidlig. Men i år (2. klasse) har de hatt "sende mail til læreren" som frivillig ekstralekse.

Barna mine har hatt e-mail adresse i flere år. Datteren min gikk vel i første el andre klasse, og lillebroren fikk samtidig.

Sønnen min som går i småskolen, chatter ikke så mye med klassekamerater. Men besteforeldre, onkler og tanter holder han kontakt med på den måten. Det er fin skrivetrening.

Hei...her i huset har alle samme mailaddr. både voksne og barn. Barna får beskjed når det er mai og leser da. Kjekt for alle og lett og følge med.

Barna er fra 10 til 14

Annonse

Ungene våre har hatt egen epostadresse lenge (husekr ikke når de fikk det). 2. klassingen vår startet på msn i fjor, men jeg tror ikke det var noen andre fra klassen henne ssom brukte msn da. Blant 10-åringene derimot, er på de aller fleste på msn. Jeg har ingen ting i mot det, så lenge vi lærer barna vettig bruk, og følger med på hva de gjør.

Annonse

Mine fikk så snart de begynte å skrive, så de har hatt e-mail fra de var ca 6 år. Mht chatting er det litt mer avansert, men den eldste begynte nok da hun var ca 9, mens den yngste som er snart 9 år nå kanskje ikke begynner å chatte før om et års tid.

En 10-åring må kunne delta på chat. Men det er viktig at datamaskinen hans står der dere har oversikt over hva han driver med!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...