jubalong70 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Takk for svar! Ja, jeg ser jo den om at det vil være greit å ha en lekekamerat i hus ) Men det er sikkert særlig praktisk om ungene er samme kjønn..? Jeg er født i 81 ja, og har jo sånn sett god tid. Mannen er litt eldre (74), det er vel gjerne derfor han har det litt mer travelt. Selvsagt er det ekstra praktisk om de to tette er av samme kjønn. Men jeg kjenner de som har to tette av forskjellig kjønn som sier det samme. (Akkurat som det sikkert finnes de som sier det ikke fungerer så greit...) Han som er 32 kan sikkert føle at det haster litt mer. Husker mannen min sa han ville være ferdig med å få barn når han var 30! Vel, han fylte 35 1 mnd etter at vi fikk sistemann... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246493-uenig-om-barn/page/2/#findComment-1926473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Vi var enige om at vi ville ha tre barn, og siden jeg var 30 da det første kom, ble det tre tette. Det er akkurat to år mellom de to eldste og 19 måneder til den siste. Vi fikk altså tre barn 3år og 7 måneder. Fordelen var at jeg kunne være mye hjemme med barna. 3 barn i barnehage minus kontantstøtte er mye penger. AS Familie hadde også godt av at mor var hjemme, og jeg hadde lyst til det selv. Jeg kunne nyte småbarnstiden. Ulempen er at du tror du aldri kan få nok søvn igjen, men søvnmangel hadde jeg med bare et barn så det er vel likt for alle? Minstemann er 4 nå, og det er stor forandring i hverdagen. Alle kler på seg selv, ingen bleiebarn, de er så tette at de leker bra sammen, de liker mye av de samme filmene/TV-programmene/lekene, de kommer seg inn og ut av bilen selv, de leker ute "alene". Mor føler endelig at hun har overskudd, og er veldig fornøyd med livet og familien sin. Jeg anbefaler å få barna tett, og siden det er det mannen din ønsker skulle det vel være mulig at han deltar mye med barna (det gjorde ikke min). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246493-uenig-om-barn/page/2/#findComment-1926769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Tja, tre år mellom kanskje? Jeg blir litt svett av å tenke på dem tettere ) Takk for svar! ELdstemann var nesten fem da minstemor ble født. Mellom de to har det BARE vært glede. De krangler aldri, han har aldri vært sjalu, og han er flink til å leke med henne og passe henne. Så fem år mellom er sikkert også greit... Men når de blir et par år eldre (han 9-10 og hun 4-5, så skiller det kanskje mer i interesser og lek? 3-4 år er sikkert ypperlig! Men det er jo også 2-3, men for oss har det som sagt vært slitsomt.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246493-uenig-om-barn/page/2/#findComment-1927285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Vi var enige om at vi ville ha tre barn, og siden jeg var 30 da det første kom, ble det tre tette. Det er akkurat to år mellom de to eldste og 19 måneder til den siste. Vi fikk altså tre barn 3år og 7 måneder. Fordelen var at jeg kunne være mye hjemme med barna. 3 barn i barnehage minus kontantstøtte er mye penger. AS Familie hadde også godt av at mor var hjemme, og jeg hadde lyst til det selv. Jeg kunne nyte småbarnstiden. Ulempen er at du tror du aldri kan få nok søvn igjen, men søvnmangel hadde jeg med bare et barn så det er vel likt for alle? Minstemann er 4 nå, og det er stor forandring i hverdagen. Alle kler på seg selv, ingen bleiebarn, de er så tette at de leker bra sammen, de liker mye av de samme filmene/TV-programmene/lekene, de kommer seg inn og ut av bilen selv, de leker ute "alene". Mor føler endelig at hun har overskudd, og er veldig fornøyd med livet og familien sin. Jeg anbefaler å få barna tett, og siden det er det mannen din ønsker skulle det vel være mulig at han deltar mye med barna (det gjorde ikke min). Takk for svar! Ja, jeg ser at man jo høster fruktene av slitet de første årene om man får dem tett. Deilig når begge plutselig er store og selvstendige ) Vi får se, her diskuteres det fortsatt. Merker at jeg er mer positiv i dag, det går litt opp og ned dette her ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246493-uenig-om-barn/page/2/#findComment-1927597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Vi var enige om at vi ville ha tre barn, og siden jeg var 30 da det første kom, ble det tre tette. Det er akkurat to år mellom de to eldste og 19 måneder til den siste. Vi fikk altså tre barn 3år og 7 måneder. Fordelen var at jeg kunne være mye hjemme med barna. 3 barn i barnehage minus kontantstøtte er mye penger. AS Familie hadde også godt av at mor var hjemme, og jeg hadde lyst til det selv. Jeg kunne nyte småbarnstiden. Ulempen er at du tror du aldri kan få nok søvn igjen, men søvnmangel hadde jeg med bare et barn så det er vel likt for alle? Minstemann er 4 nå, og det er stor forandring i hverdagen. Alle kler på seg selv, ingen bleiebarn, de er så tette at de leker bra sammen, de liker mye av de samme filmene/TV-programmene/lekene, de kommer seg inn og ut av bilen selv, de leker ute "alene". Mor føler endelig at hun har overskudd, og er veldig fornøyd med livet og familien sin. Jeg anbefaler å få barna tett, og siden det er det mannen din ønsker skulle det vel være mulig at han deltar mye med barna (det gjorde ikke min). Vi har tre barn på 3 år og 8 mnd. Forkjellen hos oss er at minsten er 3 mnd, så det var morsomt å se hvordan det blir om rundt 4 år ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246493-uenig-om-barn/page/2/#findComment-1930427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Vi har nesten 2 år mellom 1 og 2, og 20 mnd mellom 2 og 3. Det går overraskende fint, og de to elste på 2 og snart 4 år, har veldig stor glede av hverandre allerede :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246493-uenig-om-barn/page/2/#findComment-1930431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.