Gå til innhold

Til innmeldte på Yahoo-gruppen/barnehjem

Anbefalte innlegg

Gjest Noen innmeldte her?

Ved innmelding i Yahoo-gruppen for ens eget barns barnehjem i Kina, må man da ha en yahoo-mail-adresse? Kan man være anonym i yahoo-gruppen, slik som her på DOL og på FUB? Eller må identitet opplyses? Hvordan foregår dette?.

Fortsetter under...

Hei!

Man må ha en yahoo-id for å være med, og til det trenger man en mailadresse, men det trenger ikke å være en yahoo-mailadresse.

Om man må være anonym? Njjaaeeiii. Kommer an på hva du mener med anonym. Det forventes at man presenterer seg som regel, enten at man gjør det selv eller at moderator gjør det. Da er det fornavn, hvor man kommer fra, og hvor gammelt barn man har og hva barnet heter.

Når man skriver innlegg viser automatisk yahoo-id en. (man må lage en yahoo-id for å melde seg inn i noen som helst yahoogrupper. Til det trenger man en mailadresse, og må svare på noen spørsmål til en profil. Ikke mange, og ikke noen "avslørende", såvidt jeg husker. (det begynner å bli en stund siden jeg meldte meg inn i noen gruppe. ;-)) I de gruppene jeg er med i signerer de fleste på innlegg med fornavn, oen ganger etternavn, og aldri nick.

Kanskje du "Hjertebarnet" kan si noe om dette, siden du så varmt anbefaler medlemskap i disse yahoo-gruppene ?

Bare et lite apropos - Det er ikke nødvendigvis noen fasit som gjelder alle grupper som har med barnehjem i Kina å gjøre. De forskjellige gruppene blir driftet av folk som har barn fra de ulike barnehjemmene, og de som er moderatorer setter selv regler for hvordan de vil ha ting - det er ikke nødvendigvis likt overalt.

Er selv medlem av yahoogrupper for begge barnehjemmene mine barn kommer fra. Har fått masse nyttig info fra begge to, men det er stoooooor forskjell på gruppene, f.eks når det gjelder aktivitetsnivå, hva de forventer av presentasjon, hvor vanlig det er å legge ut bilder osv osv.

Hei! Jeg tror du må ha en Yahoo mailadresse. Når du lager deg det, kan du godt gjøre den anonym (feks kalle deg [email protected]) Du vil bli automatisk spurt om å oppgi et annet forslag dersom navnet er opptatt fra før. Når du lager deg en Yahoo-adresse, vil Yahoo spørre deg om opplysinger (navn og adresse osv) men disse kan du jo bare dikte opp.

Noen Yahoo-grupper ber deg presentere deg litt, og de fleste på Yahoo-gruppene oppgir da fullt navn samt navn på barna sine. Men igjen, hvis du har stort behov for å være anonym, kan du sikkert bruke et alias her også.

Gjest venter tredjemann

Der jeg er med er det slik at en må oppgi navn/navn på barn ved innmelding til gruppens moderator. Ved innlegg kan man jo bruke fornavn eller anonymisere - men det vanlige er fornavn og av og til etternavn.

Annonse

Lykkelig kinamor

De to barnehjemsgruppene jeg er medlem av er ganske små - 50-100 medlemmer. Alt som skrives der kan bare leses av disse få medlemmene så personlig føler jeg ikke anonymitet er så viktig der som på f.eks. Dol og FUB. Dessuten er jo de fleste medlemmene fra USA så det er ikke akkurat naboen nede i gata som leser det du skriver...Når det er sagt så er det svært få ting som skrives der som oppleves som privat og intimt, det utveksles stort sett informasjon om barnehjemmet, om provinsen, hoteller man bodde på, reiser tilbake for å besøke barnehjemmet etc. Derimot er det mange som legger ut nokså private bilder av barna sine, dette reagerer jeg personlig litt på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...