Gå til innhold

Hvordan er dette mulig da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å grøss... fikk frysninger på ryggen av å lese om det.

Jeg skled en gang idet jeg skulle gå av et tog (ikke t-bane), det var et sånt gammelt tog med bratte trinn ned til perrongen, og famlet nedi sprekken mellom tog og perrong. Rompa stanset meg da, men beina hang ned og jeg måtte ha hjelp til å komme opp, et barn kunne nok falt helt ned...

Jeg tråkket mellom perrongen og togtrinnet da jeg skulle ombord på lokaltoget med babyen i en bagvogn, mitt i rushet. Jeg falt selvsagt rett ned, og jeg holdt i håndtaket, så vogna velta brått, ungen ble kastet ut mot perrongen. En engel av en ung dame så det hele, reagerte lynraskt, og tok tak i jenta i fallet, før hun traff betongen. Helt utrolig. Jeg er sikker på at babyen hvertfall ville fått hjernerystelse, kanskje store skader i ansiktet, alt etter hvordan hun hadde falt. Dette er 14 år siden, jeg er denne damen evig takknemlig. Der og da var jeg så hysterisk stresset at jeg ikke fikk takket henne ordentlig. Englevakt.

Annonse

"Mora gikk ned mellom to av vognene og gikk under vogna for å få tak i barnet sitt." Det må ha vært et mareritt av de helt store. Det er strømførende skinner i den kjøregropa.

"Mind the gap", som de sier på T-banen i London. Det er det all mulig grunn til.

Jeg tråkket mellom perrongen og togtrinnet da jeg skulle ombord på lokaltoget med babyen i en bagvogn, mitt i rushet. Jeg falt selvsagt rett ned, og jeg holdt i håndtaket, så vogna velta brått, ungen ble kastet ut mot perrongen. En engel av en ung dame så det hele, reagerte lynraskt, og tok tak i jenta i fallet, før hun traff betongen. Helt utrolig. Jeg er sikker på at babyen hvertfall ville fått hjernerystelse, kanskje store skader i ansiktet, alt etter hvordan hun hadde falt. Dette er 14 år siden, jeg er denne damen evig takknemlig. Der og da var jeg så hysterisk stresset at jeg ikke fikk takket henne ordentlig. Englevakt.

Å grøss, snakk om englevakt, ja.

Gjest jeg var der....

Jeg tenkte det samme da jeg leste det. Det står at babyen har sklidd ned mellom toget og perrongen. Men ligger ikke så små barn i bag da? Uff det må ha vært fryktelig for mor. Godt det gikk bra.

Babyen lå i en bag. Det som var så utrolig var morens helt utrolige kalde og rolige oppførsel da det skjedde, og så den voldsomme reaksjonen etterpå da barnet var hentet. Det ligger så dypt dypt dypt inn i oss å reagere rolig i krisesituasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...