Gå til innhold

Jeg som var så usikker er en veldig trygg og fornøyd 1.klassemamma

Anbefalte innlegg

Hadde flere innlegg før sommeren om usikkerhet rundt skolestart, valg av skole, 6-årsreformen osv osv osv. Det sto mellom den lokale skolen og Steinerskolen. Vi valgte den lokale skolen.

Vel, jeg synes fortsatt jenta vår er liten og skulle gjerne sett at hun begynnte som 6 1/2 åring og ikke 5 1/2 åring. MEN alt tatt i betraktning tror jeg vi har gjort det riktige valget for henne.

Skolen virker kjempefin! De har uteskole en dag i uken, de bruker nærmiljøet for det det er vært. Skogen, gården, turveiene. De jobber med temaer og begreper. Finner ting i skogen, skriver historier sammen og læringen virker veldig gjennomtenkt og helhetlig. Det er en flerkulturell skole med høy innvandrerandel og de lærer mye om tolleranse og inkludering og antirasisme. Denne uken er det flerkulturell uke.

De har små klassehus der de har aldersblandete grupper med 1.& 2.klassinger. Dette fungerer veldig godt sier de. det eneste jeg ikke forstår meg på er den fleksible skolestarten, men det blir jo obligatorisk.

De har elevsamtaler alene med læreren 2 ganger i semesteret, og en sosiallærer som er der nettop for barna og også oss foreldre. En fantastisk sympatisk fyr.

Og best av alt: Hun går sammen med vennene sine!

Jeg føler meg veldig trygg på at hun har det bra og det er godt å ha henne i nærheten, også med tanke på at vi kjenner de fleste av barna og ikke minst kontakten mellom oss foreldre.

Jo jeg er veldig godt fornøyd jeg! Veldig fornøyd er jeg!

Fortsetter under...

Så flott!!! Jeg husker du var engstlig og usikker i vår, og det gleder meg at ting fungerer kjempebra.

;o)

Nå er det fortsatt ting jeg er i unig i og ikke forstår, men skole skal hun jo gå på og jeg tror hun har fått en veldig fin skole. Dette er også en forsøksskole som samarbeider tett med høyskolen og blir veldig godt fulgt opp og har bra med ressurser. Så lenge jenta mi har det bra, har jeg det bra ;o)

;o)

Nå er det fortsatt ting jeg er i unig i og ikke forstår, men skole skal hun jo gå på og jeg tror hun har fått en veldig fin skole. Dette er også en forsøksskole som samarbeider tett med høyskolen og blir veldig godt fulgt opp og har bra med ressurser. Så lenge jenta mi har det bra, har jeg det bra ;o)

Ikke sant, så lenge barna har det bra så har vi det bra. Og selvsagt vil det være ting med skolen og skolegangen vi vil være uenige i. Men det er derfor vi har foreldremøter, FAU og SU, og ikke minst dol - slik at vi kan klage og syte litt innimellom :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...