mariaflyfly Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Litt vanlig lim, sånn på stift, og så klistre den midt på frontruten tenker jeg... Det kan vaskes av, men krever litt jobb. Brun pakketeip. Naboen min strevet lenge med å få det av sitt vindu etter at en småsprø nabo snæppa... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Punisher Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Steinerskolen sa du? skolen for fri oppdragelse, opptatt av miljø? Det er disse teoritrolla i praksis dette,, upraktisk som få. OG det snodige er, at ofte det er disse, som er opptatt av miljø og antikapitalister på sin hals, stemmer SV og RV, kjører dyre luksusbiler... snodige greier dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Brun pakketeip. Naboen min strevet lenge med å få det av sitt vindu etter at en småsprø nabo snæppa... *noterer* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Steinerskolen sa du? skolen for fri oppdragelse, opptatt av miljø? Det er disse teoritrolla i praksis dette,, upraktisk som få. OG det snodige er, at ofte det er disse, som er opptatt av miljø og antikapitalister på sin hals, stemmer SV og RV, kjører dyre luksusbiler... snodige greier dette... Jeg vet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paloma Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Steinerskolen sa du? skolen for fri oppdragelse, opptatt av miljø? Det er disse teoritrolla i praksis dette,, upraktisk som få. OG det snodige er, at ofte det er disse, som er opptatt av miljø og antikapitalister på sin hals, stemmer SV og RV, kjører dyre luksusbiler... snodige greier dette... Det lønner seg antagelig å være opptatt av miljø og stemme SV da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Steinerskolen sa du? skolen for fri oppdragelse, opptatt av miljø? Det er disse teoritrolla i praksis dette,, upraktisk som få. OG det snodige er, at ofte det er disse, som er opptatt av miljø og antikapitalister på sin hals, stemmer SV og RV, kjører dyre luksusbiler... snodige greier dette... Har gått på Steinerskolen selv, og eneste rikingen blandt foreldrene der var Carl I.Hagen. Ikke stemte han SV eller RV så vidt jeg kan huske ;o) De jeg kjenner fra skolen kjører dessverre mer miljøuvennlige bilder for de har ikke råd til annet...... Så der har man jo et paradoks. Så Steinerskolen er blitt rikmannskole. Jøss da har det skjedd mye de siste årene gitt. Fri oppdragelse også sier du? Må ha sovet i timen jeg ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ninnima Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Tja. Kanskje slik? 1. Sørg for tilstrekkelig med parkering! 2. La foreldrene parkere nærmest skolen, og lærerne lengst unna. 3. Av- og påstigningslommer fungerer ikke. Lag heller en god korttidsparkering. 4. Skilt godt! 5. Send ut informasjon til foreldrene. 6. Send ut parkeringsvaktene tre ganger i uka i to uker. Det store problemer med skoler og barnehager er etter min oppfatning at parkeringsdekningen er alt for lav, og for langt unna. Det "logiske" er å kjøre mot hovedinngangen, og så sette fra seg ungene. Mange foreldre vil være med inn for å levere, og av-og-påstigningslommer fungerer derfor ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Tragisk. Det finnes mange tankeløse foreldre. Skolen du skisserer minner veldig om Steinerskolen et stykke unna her, og er et gammelt hus de har gjort om til skole. Der er SFO på andre siden av veikrysset og det er umulig med parkering i området. Er denne skolen ny, burde de tenkt ut dette med parkering før de opprettet skolen, da mange av skolens elever kommer langveisfra, som de ofte gjør ved en Steinerskole. Det med parkering ved skoler er et stort problem landet rundt. Èn ting er mangel på parkering, en annen ting er foreldrenes tankeløshet. På den annen side forstår jeg foreldre som ikke vil droppe av 6-åringen sin i veikanten, hvis det i det hele tatt er mulig å kjøre inn til siden. Men man skal ikke sette andres barns liv i fare av den grunn! Håper det ordner seg! Er veldig glad vi har skolen i gangavstand. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Tja. Kanskje slik? 1. Sørg for tilstrekkelig med parkering! 2. La foreldrene parkere nærmest skolen, og lærerne lengst unna. 3. Av- og påstigningslommer fungerer ikke. Lag heller en god korttidsparkering. 4. Skilt godt! 5. Send ut informasjon til foreldrene. 6. Send ut parkeringsvaktene tre ganger i uka i to uker. Det store problemer med skoler og barnehager er etter min oppfatning at parkeringsdekningen er alt for lav, og for langt unna. Det "logiske" er å kjøre mot hovedinngangen, og så sette fra seg ungene. Mange foreldre vil være med inn for å levere, og av-og-påstigningslommer fungerer derfor ikke. Jeg har ingenting med denne skolen å gjøre - men generelt kan jeg svare følgende for den skolen jeg skrev om: 1. Sørg for tilstrekkelig med parkering! * det er umulig. Det betyr å kjøpe et nabohus, rive det og bygge parkeringsplass. Med boligprisene der er ikke det et alternativ, de må parkere i gaten. 2. La foreldrene parkere nærmest skolen, og lærerne lengst unna. * Lærerne står ikke nærmest skolen, de står der det er lov til å parkere - men det er for langt unna for foreldrene. Inntil skolen (med radius på ca 100m, er det parkering forbudt). 3. Av- og påstigningslommer fungerer ikke. Lag heller en god korttidsparkering. * Se punkt 1 - ikke mulig. 4. Skilt godt! * Det er allerede gjort, men de lar seg ikke affisere av det. 5. Send ut informasjon til foreldrene. * se svar over. 6. Send ut parkeringsvaktene tre ganger i uka i to uker. * de har foreldrevakter ute hver morgen - men de bryr seg ikke om det heller. Og etter hva jeg vet pleier ikke førstnevnte å irettesette andre foreldre i særlig stor grad heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Tragisk. Det finnes mange tankeløse foreldre. Skolen du skisserer minner veldig om Steinerskolen et stykke unna her, og er et gammelt hus de har gjort om til skole. Der er SFO på andre siden av veikrysset og det er umulig med parkering i området. Er denne skolen ny, burde de tenkt ut dette med parkering før de opprettet skolen, da mange av skolens elever kommer langveisfra, som de ofte gjør ved en Steinerskole. Det med parkering ved skoler er et stort problem landet rundt. Èn ting er mangel på parkering, en annen ting er foreldrenes tankeløshet. På den annen side forstår jeg foreldre som ikke vil droppe av 6-åringen sin i veikanten, hvis det i det hele tatt er mulig å kjøre inn til siden. Men man skal ikke sette andres barns liv i fare av den grunn! Håper det ordner seg! Er veldig glad vi har skolen i gangavstand. Lykke til! "Er veldig glad vi har skolen i gangavstand." Det hjelper jo ikke, når andre foreldre kjører og parkerer på kryss og tvers av barnas gangveier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Tja. Kanskje slik? 1. Sørg for tilstrekkelig med parkering! 2. La foreldrene parkere nærmest skolen, og lærerne lengst unna. 3. Av- og påstigningslommer fungerer ikke. Lag heller en god korttidsparkering. 4. Skilt godt! 5. Send ut informasjon til foreldrene. 6. Send ut parkeringsvaktene tre ganger i uka i to uker. Det store problemer med skoler og barnehager er etter min oppfatning at parkeringsdekningen er alt for lav, og for langt unna. Det "logiske" er å kjøre mot hovedinngangen, og så sette fra seg ungene. Mange foreldre vil være med inn for å levere, og av-og-påstigningslommer fungerer derfor ikke. Bra skrevet! Er så enig med deg! Så lenge foreldrene ikke har alternativer, finner de sine egne løsninger, og det kan fort få konsekvenser. Er så glad jeg slipper den problemstillingen. Har både skole og jobb i gangavstand. Ikke alle er så heldige, og der det er problemer må man finne løsninger. Er jo et stort problem generelt ved skolens maaaaaange skoler og barnehager dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Tragisk. Det finnes mange tankeløse foreldre. Skolen du skisserer minner veldig om Steinerskolen et stykke unna her, og er et gammelt hus de har gjort om til skole. Der er SFO på andre siden av veikrysset og det er umulig med parkering i området. Er denne skolen ny, burde de tenkt ut dette med parkering før de opprettet skolen, da mange av skolens elever kommer langveisfra, som de ofte gjør ved en Steinerskole. Det med parkering ved skoler er et stort problem landet rundt. Èn ting er mangel på parkering, en annen ting er foreldrenes tankeløshet. På den annen side forstår jeg foreldre som ikke vil droppe av 6-åringen sin i veikanten, hvis det i det hele tatt er mulig å kjøre inn til siden. Men man skal ikke sette andres barns liv i fare av den grunn! Håper det ordner seg! Er veldig glad vi har skolen i gangavstand. Lykke til! Det er samme skole vi snakker om. Men de har diktet litt da de søkte hos Plan og bygg, for på tegningene der står det at hele uteområdet til SFO er parkeringsplass. Dermed har de i prinsipp gjort noe ulovlig - men hva gjør man med det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Har gått på Steinerskolen selv, og eneste rikingen blandt foreldrene der var Carl I.Hagen. Ikke stemte han SV eller RV så vidt jeg kan huske ;o) De jeg kjenner fra skolen kjører dessverre mer miljøuvennlige bilder for de har ikke råd til annet...... Så der har man jo et paradoks. Så Steinerskolen er blitt rikmannskole. Jøss da har det skjedd mye de siste årene gitt. Fri oppdragelse også sier du? Må ha sovet i timen jeg ;o) Det er faktisk stort sett sånne biler på den skolen vi snakker om nå Store, fine altså... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ninnima Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg har ingenting med denne skolen å gjøre - men generelt kan jeg svare følgende for den skolen jeg skrev om: 1. Sørg for tilstrekkelig med parkering! * det er umulig. Det betyr å kjøpe et nabohus, rive det og bygge parkeringsplass. Med boligprisene der er ikke det et alternativ, de må parkere i gaten. 2. La foreldrene parkere nærmest skolen, og lærerne lengst unna. * Lærerne står ikke nærmest skolen, de står der det er lov til å parkere - men det er for langt unna for foreldrene. Inntil skolen (med radius på ca 100m, er det parkering forbudt). 3. Av- og påstigningslommer fungerer ikke. Lag heller en god korttidsparkering. * Se punkt 1 - ikke mulig. 4. Skilt godt! * Det er allerede gjort, men de lar seg ikke affisere av det. 5. Send ut informasjon til foreldrene. * se svar over. 6. Send ut parkeringsvaktene tre ganger i uka i to uker. * de har foreldrevakter ute hver morgen - men de bryr seg ikke om det heller. Og etter hva jeg vet pleier ikke førstnevnte å irettesette andre foreldre i særlig stor grad heller. Hvis det ikke går an å få til tilstrekkelig parkering, da nytter det ikke. Dessuten nytter det jo ikke med foreldrevakter, parkeringsvaktene må legge koselige innbetalingsgiroer pålydende 500 kroner på frontrutene til folk, det pleier å hjelpe i løpet av kort tid... Vanskelig å si uten å kjenne det konkrete stedet, men ofte så parkerer de ansatte nærmest, med det som resultat at for hver som kommer blir det LITT lengre å gå. Når foreldrene da kommer er det LANGT å gå, og da skjønner jeg godt at de ikke gidder. Forresten er det også et problem at mange skoler har privat skilting, altså ikke offentlige trafikkskilt, og da kan man ikke håndheve det med parkeringsgebyr en gang. Men altså, jeg syns det blir litt feil å bebreide foreldrene sine, når det ikke finnes gode nok parkeringsmuligheter! Hvor skal de egentlig gjøre av seg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 "Er veldig glad vi har skolen i gangavstand." Det hjelper jo ikke, når andre foreldre kjører og parkerer på kryss og tvers av barnas gangveier. Det har du rett i! Hos oss har vi barnehage i borettslaget og barnehagen disponerer flere p-plasser mht henting og bringing. Stort sett går det greit men klart det hender folk parkerer i gangveien her også. Hovedproblemet mht parkering er generellt dårlig planlegging. Man burde idag vite at mange foreldre er avhenginge av bil ved bringing og henting, så problemstillingen burde gå mye høyere opp i systemet, ikke bare utover foreldrene som ikke har noe alternativ. Men det finnes mange foreldre som er tankeløse, dessverre. Altfor mange. Men får foreldre et alternativ tror jeg nok at mange ville valgt å parkere lovlig. Vel jeg håper å tro det. Grisekjøring på skoleveiene er en annen sak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hvis det ikke går an å få til tilstrekkelig parkering, da nytter det ikke. Dessuten nytter det jo ikke med foreldrevakter, parkeringsvaktene må legge koselige innbetalingsgiroer pålydende 500 kroner på frontrutene til folk, det pleier å hjelpe i løpet av kort tid... Vanskelig å si uten å kjenne det konkrete stedet, men ofte så parkerer de ansatte nærmest, med det som resultat at for hver som kommer blir det LITT lengre å gå. Når foreldrene da kommer er det LANGT å gå, og da skjønner jeg godt at de ikke gidder. Forresten er det også et problem at mange skoler har privat skilting, altså ikke offentlige trafikkskilt, og da kan man ikke håndheve det med parkeringsgebyr en gang. Men altså, jeg syns det blir litt feil å bebreide foreldrene sine, når det ikke finnes gode nok parkeringsmuligheter! Hvor skal de egentlig gjøre av seg? Jeg er forsåvidt enig i det - men i området rundt denne skolen er parkering i vei eneste mulighet. Det er helt vanlig kryss, og man kan parkere på oversiden av den veien som går mellom skolen og SFO - da blir det 50m å gå ca. Eller så kan man parkere i veien skolen ligger i - det er ca 100m å gå. Til portene vel og merke. Men; de parkerer MIDT I PORTEN både på skolen og SFO - og da blir det fullstendig kaos. De kan ikke gå stakkarslige 50 meter... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ninnima Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Bra skrevet! Er så enig med deg! Så lenge foreldrene ikke har alternativer, finner de sine egne løsninger, og det kan fort få konsekvenser. Er så glad jeg slipper den problemstillingen. Har både skole og jobb i gangavstand. Ikke alle er så heldige, og der det er problemer må man finne løsninger. Er jo et stort problem generelt ved skolens maaaaaange skoler og barnehager dette. Vi har barn i barnehagen foreløpig, men den ligger rett ved den skolen som vi sokner til. Og der er det laget så fint... av- og påstigningslomme med plass til 5 biler, parkeringsplass med plass til 30. Masse parkering forbudt og stans forbudt. Barnehagen har egen parkeringsplass, ment for de ansatte, med plass til 10-12 biler. Og hva skjer? Jo, først kommer de ansatte på jobb. Noen av dem syns de trenger ekstra god plass rundt bilen sin, og tar opp halvannen plass. Så kommer foreldrene. Og de kommer ikke 4-5 av gangen. Rett før skolestart kan det i løpet av 10 minutter kanskje komme 30 biler. Da finnes det 4 ledige parkeringsplasser, og 5 i avstigningsfeltet. Men foreldrene skal følge inn, og må parkere i lomma. Så må noen parkere på snuplassen, noen på fortauet, og noen kjører en runde og venter på ledig plass. Komplett kaos HVER DAG! Og det er ikke foreldrenes skyld at alle barna begynner på skolen samtidig, eller at det er for lite parkering. De fleste av dem er smidige og hjelpsomme, og prøver å være raske. Men kaos er det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ninnima Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg er forsåvidt enig i det - men i området rundt denne skolen er parkering i vei eneste mulighet. Det er helt vanlig kryss, og man kan parkere på oversiden av den veien som går mellom skolen og SFO - da blir det 50m å gå ca. Eller så kan man parkere i veien skolen ligger i - det er ca 100m å gå. Til portene vel og merke. Men; de parkerer MIDT I PORTEN både på skolen og SFO - og da blir det fullstendig kaos. De kan ikke gå stakkarslige 50 meter... Jeg skjønner hva du mener. Men hvor mange biler er det plass til på de nevnte stedene? Jeg tror ikke bare det er avstanden å gå som er viktig, selv om den åpenbart er viktig den også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Det er samme skole vi snakker om. Men de har diktet litt da de søkte hos Plan og bygg, for på tegningene der står det at hele uteområdet til SFO er parkeringsplass. Dermed har de i prinsipp gjort noe ulovlig - men hva gjør man med det? Oj da! Den var stygg. Ligger ikke SFO innerst i en hage da. Har parkert der en gang i forb. skoleforestilling. 2 biler kan heller ikke passere hverandre der inne? Problemer med å snu er det også, og det er da en dam i midten (?) hvor man man ikke parkere. Skjønner problemet ditt. Hva kan man gjøre da? Generelt er det elendig planlegging mht tilrettelegging ved norske barnehager og skoler, så jeg tror nok ikke denne skolen er noe untak, dessverre. Utolig dumt å lyve på seg parkeringsmuligheter når man vet mange foreldre vil skape fare for andre med ulovlig parkering, og farlig parkering. Hm Håper det ordner seg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 I barnehagen hos meg kjører jeg knallhardt på det. Jeg har sagt hvor de får parkere, og holder de seg ikke til det risikerer de å miste plassen. Barnehagen kan miste godkjenningen sin om vi er til sjenanse eller fare - dermed ønsker jeg ikke å ta den sjansen. Noen prøver seg stadig, men etter ett skriftlig varsel om oppsigelse av plassen - så tar de seg sammen. Heldigvis har jeg bare måttet gjøre det en gang, jeg har fantastiske foreldre hos meg Jeg vet ikke om de bruker slike virkemidler i barnehagen han går i. Vi parkerer alltid på parkeringsplassen ) Men jeg er for bruk av de virkemidlene! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246579-hvordan-l%C3%A6re-foreldre-parkering/page/2/#findComment-1927342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.