Gå til innhold

Barneselskap - gryterett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• zenitra

6

• candyqueen_83

4

• Gemini

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest blomsterløk

Sikkert mange som liker det og synes det er bra.

Men jeg vet at gutten min 4 1/2 ikke er noe som helst glad i gryterett. Så han hadde vel ikke spist noe da tror jeg, hvis det ikke er loff som tilbehør da.

Han er ikke glad i slike retter som det er mye blandet sammen, også er det enkelte ting i gryteretten han absolutt ikke liker, klarer å spise. Sånn som paprika og erter.

Hellangåssen, det hørtes da ut som ei knakendes god ide!

Prøv gjerne min favvooppskrift:

2 liter vann

3-4 kg innmat/nyre

mais på feelingen

gulerøtter

sellerirot

ei dæsj fløyte

evt litt reker,

dette faller alltid i smak i våres familie!

Lykke til.

Annonse

Vet at mine to ikke ville spist så mye, men man har jo for det meste ris eller brød ved siden av og da spiser de av det de liker.

Mine jenter liker ikke når maten er for mye blandet sammen. Hjemmelaget lapskaus og pølsegryte går greit, hvis det er store biter slik at de kan spise bitene hver for seg, men sånn gryterett man lager med pose (a la mexikansk etc spiser de ikke).

Men det er en god ide og enkelt!

2 liter vann

3-4 kg innmat/nyre

mais på feelingen

gulerøtter

sellerirot

ei dæsj fløyte

evt litt reker,

Lykke til.

Nyre??? I et barneselskap? Tror jeg nok jeg aldri hadde servert.

Gjest blomsterløk

2 liter vann

3-4 kg innmat/nyre

mais på feelingen

gulerøtter

sellerirot

ei dæsj fløyte

evt litt reker,

Lykke til.

Den hadde iallefall ikke falt i smak hos gutten min, kanskje heller ikke hos meg. Er ikke noe glad i innmat/nyrer.

Annonse

å joda, dem fleste gjør det, så sett i gang og server.

og gi meg beskjed om det fallt i smak.

lykke til

Når det ikke jeg som skal servere i barneselskap,og ikke har jeg barn selv heller,men tror jeg står over for min egen skyld. Jeg anser ikke meg selv som kresen,og spiser stort sett alt,men nyre i gryterett står jeg over når det finnes så mye annet godt ;)

Når det ikke jeg som skal servere i barneselskap,og ikke har jeg barn selv heller,men tror jeg står over for min egen skyld. Jeg anser ikke meg selv som kresen,og spiser stort sett alt,men nyre i gryterett står jeg over når det finnes så mye annet godt ;)

Enig... Det forslaget ble rett og slett for sært. Skal man ha håp om at flertallet av ungene liker en gryterett bør den inneholde ting man forventer at de fleste ungene kjenner fra før.

Hvem i all verden SPISER egentlig INNMAT???

Enig... Det forslaget ble rett og slett for sært. Skal man ha håp om at flertallet av ungene liker en gryterett bør den inneholde ting man forventer at de fleste ungene kjenner fra før.

Hvem i all verden SPISER egentlig INNMAT???

LykkeTROLL kanskje...

;-)

Nei, men det høres veldigbra ut det! : ) Ikke vært i så mange barnebursdager, men de jeg har vært i har vi enten fått smørbrød og kaker eller bare kaker. I dåp har jeg fått gryterett. Kjempebra det mener nå jeg! : )

Hjelp, mine barn høres ut til å være utenom det vanlige...Mine elsker gryteretter, og "bolognese" der alt er i en "røre" går ned på høykant. Jeg serverer kun brød til (og mine elser hvitløksbrød...) Og min lille på 2 år, har spist blåmyggost fra hun var 1 1/2 år....

Men ok, kanskje det får bli pølser alikevel, det er iallefall "safe" kost :o)

Hjelp, mine barn høres ut til å være utenom det vanlige...Mine elsker gryteretter, og "bolognese" der alt er i en "røre" går ned på høykant. Jeg serverer kun brød til (og mine elser hvitløksbrød...) Og min lille på 2 år, har spist blåmyggost fra hun var 1 1/2 år....

Men ok, kanskje det får bli pølser alikevel, det er iallefall "safe" kost :o)

Hva med hamburgere? Eller små porsjonspizzaer på pita- eller polarbrød?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...